geedee Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Deze vrucht, de kumquats, tijdens een mediterrane vakantie in allerlei vormen geproefd: in een jam, gesuikerd, geglaceerd en in een likeurtje. Wie heeft er een boompje van en is deze succesvol te kweken in ons land? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Ik. Gekocht bij tuincentra. Nu is steeds buiten, maar gaat volgende week naar de zolder. Leuke miniboompje, maar van vruchten tot volgende vruchten duurt bij mij 1,5 jaar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 12, 2014 Author Share Posted October 12, 2014 Zijn ze gewoon hier te koop dus, mooi!! Hoe oud is jouw boompje nu Yuras? Haal je er veel vruchten af? Je hebt het niet in de kas staan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Het is bij mij 2 jaar, ge-ent op (ik denk) poncirus - wilde citroen, gekocht met ong 20 vruchten, tweede keer was tientje.. Boompje staat van mei t/m oktober buiten, anders op de zolder bij dakkapel (noordoost). Wat ik geleerd over kumquat, dat minimale temperatuur is -10, maar dan wel hete lente nodig om in bloei te krijgen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 12, 2014 Author Share Posted October 12, 2014 Bedoel je dat je ze voor een tientje hebt gekocht hier in een tuincentrum ? Ik heb ze voor 25 euro zien staan in een tuincentrum op Corfu. Was dan een dure zeker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Bedoel je dat je ze voor een tientje hebt gekocht hier in een tuincentrum ? zelfs voor 8 euro... Overvecht in Beuningen was bijna op verbouwen om Bloembird te worden... En ... heel veel planten waren ontzettend goedkoop... mmm... in principe, je kan dit enten, op bvd citroen... (van de pit gegroeid) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Voorál nú is Kumquats niet duur. Ze willen er het liefst voor de winter van af Denk eigenlijk dat Bastin bij jou het ook heeft Geedee ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 12, 2014 Author Share Posted October 12, 2014 Bastin zou kunnen ja; ik zal er eens op letten....en intussen ook citroenpitten planten...breng ik die wel tzt naar Yuras om te enten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts