Ga naar inhoud

Voorbereidingen bodem vollegrondserre

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik wil volgend jaar een serre zetten met tomaten, aubergines, paprikas en ook nog andere groenten

waar ik de serre wil is het al 15 jaar een onbemest gazon.

wat moet ik nu doen om de bodem perfect te krijgen tegen het voorjaar? (structuur, bemesting, zonder gras,.......)

en wanneer zet ik het beste de serre? voor de winter zodat de bodem warmer is of in het voorjaar?

vriendelijke groeten,

noedel

Geplaatst:

Hallo Noedel,

Voor de bodemstructuur voeg je best een flinke hoeveelheid goed verteerde compost toe. Ook mest met veel plantaardig materiaal als stro draagt bij aan een goede structuur. Voor een goede start zou ik de grond omspitten zodat onkruid (of resten gras) en zaden onder komen te liggen en er lucht in de bodem wordt gebracht.

Voor bemesting voeg je bij voorkeur dierlijke mest toe, koe- en paardenmest met veel stro bijvoorbeeld. Korrels kunnen ook. Beide voeg je toe rond januari / februari.

De serre kan je het hele jaar door plaatsen, nu of in het voorjaar zetten heeft geen gevolgen voor de bodem.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...