HuubvG Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Al jaren gebruikte ik regelmatig de weerstandthee van Pickwick. Sinds ik het topic alhier over migraine gevolgd heb, deed ik daar dagelijks gemberpoeder en kurkumapoeder (= gemalen geelwortel) bij in, al zat er ook al gember bij de thee.Ik las ergens dat er ook peper bij kan, dan werkt (oa?) de geelwortel beter? Ik deed er iig al steeds een snufje bij. Wel honing erbij voor de smaak...De thee zelf smaakte goed. Ik dronk er drie koppen van per dag (en drie koppen koffie per dag minder). Het helpt tegen mijn migraine, ik heb er merkbaar minder last van. Nu is plots deze thee uit de productie gehaald, het is me een raadsel waarom. Helaas heb ik gisteren net het laatste doosje in de papiercontainer gegooid, en daarop stond wat er nog meer in de thee zat, naast echina en gember. Gisteren en vandaag ben ik alle winkels langs geweest om nieuwe weerstandthee te halen, maar nergens is het meer te koop. Baliewerkster van AH heeft even voor me gebeld, het is er definitief uit. Vraag: wie weet wat er nog meer in deze thee zat?Graag zou ik alle ingrediënten bij elkaar zoeken en mijn eigen thee gaan maken. (heb al verschillende alternatieven gezocht, maar geen van alle soorten in de winkels bevatten dezelfde kruiden) Quote
HuubvG Geplaatst: 4 november 2014 Auteur Geplaatst: 4 november 2014 (aangepast) Ik had het eerder kunnen bedenken. Heb gebeld met Pickwick en weet de ingrediënten al, 7 stuks. Dus dit draadje mag naar de vergeethoek. echineaceagembercitroenverbenacitroengrassinaasappelschilkamilleeucalyptus 4 november 2014 aangepast door Gast Quote
thea Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Zal wel niet genoeg verkocht worden.En nieuwe dingen moet tegen woordig Tip ;doe er salie in en voor de smaak munt dan kan je het zo drinken zonder honing of suiker. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Erny Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Via internet googeltje doen levert dit op: http://www.brutsellog.eu/2012/12/07/pickwick-herbal-goodness-5-nieuwe-kruidentheeen/ "In de wintermaanden kan je best een beetje extra weerstand gebruiken. Door twee koppen van Pickwick Weerstand per dag te drinken ondersteun je een goed weerstand. De kracht van deze thee zit in het kruid echinacea. Dit kruid staat bekend om het immuunsysteem te stimuleren. De ingrediënten van Pickwick Weerstand zijn citroenverbena, echinacea, citroengras, gember, sinaasappelschilletjes, eucalyptus en kamille." Kijk anders eens naar de thee die Appelvrouw samenstelt... gemengde-kruidenthee-t2250-20.html Quote
HuubvG Geplaatst: 4 november 2014 Auteur Geplaatst: 4 november 2014 (aangepast) Erny, dit bericht heb ik gezijzigd. Ik dacht dat jij mijn bericht niet goed gelezen had, maar het was andersom, sorry! @ Thea bedankt voor de tip, ga ik proberen. 4 november 2014 aangepast door Gast Quote
Erny Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Huub... in mijn link staat nog een éxtra ingrediënt die niet in jouw lijstje stond... namelijk gember... Daarom plaatste ik dat bericht. Quote
HuubvG Geplaatst: 4 november 2014 Auteur Geplaatst: 4 november 2014 Ach zo, nou lees bericht twee dan nog één keer door... Edit... er miste er wel eentje in de lijst, dat was eucalyptus Ik heb hem erbij gezet. Verder had ik de Pickwick site opgezocht en daar kon ik geen extra info krijgen omdat het eruit was. Bij het kruidvat ook idem. De site van jouw link had ik idd niet zelf ontdekt. Quote
loes Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 winkels als xenos en action willen nog wel eens restpartijen verkopen. daar ben je ook maar tijdelijk me geholpen maar beter dan niets misschien? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Ik zou de komende tijd de Action en de Xenos in de gaten houden als ik jou was... Daar duiken dat soort zaken nog wel op. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Volgens mij lag hij hier bij de Jumbo in de 2 halen 1 betalen mand. Quote
bio-fee Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Tip: als je peper toevoegt aan kurkuma (die daardoor inderdaad beter opgenomen wordt), zorg dan wel dat je ZWARTE peper neemt en geen andere. Quote
HuubvG Geplaatst: 4 november 2014 Auteur Geplaatst: 4 november 2014 Bedankt voor alle tips. Xenos heb ik nog niet gehad, Action wel. De andere supers hebben misschien nog restanten staan, ik zal kijken morgen. En zwarte peper, oké. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Ik zal morgen ook eens kijken. Staat me bij dat ik ze een tijdje terug bij Action zag. Daarna niet meer op gelet. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
cees7274 Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Als ik nog een tip mee mag geven: Vlierbes. (wel ff die bes koken natuurlijk). Die vind ik wel in een weerstandsthee horen...Heb je de bes niet: een flesje kost bij de Tuinen 4,99 vond ik zelf naar verhouding niet zo heel duur. Quote
dennislp Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Zie PM, heb je een link gestuurd. Online is het nog wel te verkrijgen op een enkele site Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 8 november 2014 Geplaatst: 8 november 2014 Nee, niet meer te vinden bij onze Action en Jumbo. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Holland Geplaatst: 8 november 2014 Geplaatst: 8 november 2014 De weerstandthee van zonnatura ben ik ook nog naar op zoek maar tot nu toe nog niet kunnen vinden Quote Vriendelijke groeten, Holland
HuubvG Geplaatst: 8 november 2014 Auteur Geplaatst: 8 november 2014 De weerstandthee van Pickwick is er al sinds augustus uit. Wordt soms aangeprezen op een site, maar puntje bij paaltje is alles op. De weerstandthee van Zonnatura heb ik weleens gehad, maar dat is heel andere thee. Er zit echina in en gember, maar er zit nauwelijks smaak aan. De thee die ik had smaakte een beetje naar de verpakking. Nooit meer genomen. Misschien is deze ook inmiddels uit de schappen wegens te weinig verkoop. De meeste ingrediënten van de PW thee zijn volgens mij wel los te koop of te verbouwen. Wel een sport om de kruiden van het lijstje te scoren en zelf de thee zo lekker op smaak te maken. Quote
Enjoy! Geplaatst: 11 november 2014 Geplaatst: 11 november 2014 Wanneer je bijv. echinacea gebruikt uit de tuin knip je dan de bloemen of juist de blaadjes af? Quote
HuubvG Geplaatst: 11 november 2014 Auteur Geplaatst: 11 november 2014 In dit topic staat van welke echina soort je welk deel kunt gebruiken. Quote
Maarten Geplaatst: 12 november 2014 Geplaatst: 12 november 2014 De Jumbo heeft ook zo'n thee in het assortiment. Eigen merk, het heet Weer en Wind thee. Ingredienten: citroenverbena, citroengras 20%, echinacea 15%, gemberwortel 10%, sinaasappelschil 10%, kamille, eucalyptus 7% en echinaceawortel. Misschien is dat iets voor je. Quote
HuubvG Geplaatst: 12 november 2014 Auteur Geplaatst: 12 november 2014 Dat klinkt goed Maarten. Nu je het zegt, ik herinner me van een tijd geleden dat er afspraken gemaakt waren door supers en Pickwick. Sommige soorten blijven de supers verkopen, en andere soorten Pickwick. Er ligt dus van elke smaak maar 1 thee, óf van Pickwick, óf van de super. Het zijn dezelfde ingrediënten, de echinawortel komt erbij, maar wie weet zat die ook al bij de echina van de Pw. Ik ga gauw kijken bij Jumbo, bedankt. Quote
Holland Geplaatst: 12 november 2014 Geplaatst: 12 november 2014 Ik ook binnenkort Maar Huub, helpt dit echt aan verbetering van de weerstand of zit het ook beetje tussen de oren? Echte vraag uit interesse hoor. Quote Vriendelijke groeten, Holland
HuubvG Geplaatst: 12 november 2014 Auteur Geplaatst: 12 november 2014 Ik geloof dat het werkt dus helpt het mij. Elke dag wat echina nemen verhoogt de weerstand, het is aangetoond ook.Ik doe er ook extra gemberpoeder en geelwortelpoeder bij. Ik geloof ook wel dat dat mij kan helpen.Baat het niet, het schaadt ook niet en het smaakt ook nog goed.Je moet het wel dagelijks gebruiken. Als ik het zo nu en dan neem, helpt het mij niet. Als je verkouden bent en je neemt dan een kop echinathee terwijl je het anders nooit drinkt, verwacht daar dan geen wonderbaarlijke genezing van. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.