balkontuinder Posted November 9, 2014 Share Posted November 9, 2014 (edited) Hallo! Omdat ik hier al een aantal dagen aan het lezen ben over welke stamboon ik het beste hoe in een pot kan kweken, dacht ik me maar eens voor te stellen. Na tien jaar niet meer getuinierd te hebben, ga ik komend jaar weer aan de slag. Omdat mijn mogelijkheden "beperkt" zijn, ga ik kweken in een zelfgemaakte halfsquare-garden en diverse potten/bakken. Dat is in ieder geval iets toch? Het is nu niet de tijd van het jaar om nog vrolijk te gaan zitten zaaien en kiemen, maar dan heb ik in ieder geval vast tijd om te plannen, mijn balkon voor te bereiden en de halfsquare-garden te maken. En... het is vlak voor kerst, dus ik kan alvast wat benodigdheden uitzoeken om op mijn 'verlanglijstje' te zetten. Groetjes,balkontuinder Edited November 11, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Welkom en we zijn gek op foto's(dus straks willen we die zelfgemaakte halfsquare-garden wel zien). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted November 10, 2014 Author Share Posted November 10, 2014 Dank RobO, Jorieke en Stan. Foto's zullen zeker volgen wanneer het af is! De bak zal 120x60 cm worden, ongeveer 30 cm hoog. Het is wat duurder dan een kant en klare vierkantemeter-bak, maar dan houd ik in ieder geval nog genoeg loopruimte over. Ook wil ik twee SAMLA (IKEA) bakken plaatsen met bessen en ik heb ook nog een metselbak die vrij hoog is en voor kleine kruiden van die gewone rechthoekige plantenbakken die je aan de muur kunt schroeven. Misschien dat ik uiteindelijk ook nog een gardman plantenzak aanschaf van 100x40x30, maar ik ga eerst maar eens kijken wat ik van mijn kweekplannen kwijt kan in de huidige te bouwen constructie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted November 10, 2014 Author Share Posted November 10, 2014 Overigens, als iemand zich geroepen voelt advies te geven over pruimtomaten die goed in een pot groeien, niethoger dan 1 tot 1,5 meter worden en waarvan de tomaten zelf ook nog eens lekker zijn, hoor ik het graag! Zelf ben ik ondertussen alvast het tomaten-vergelijk-topic (tomaten-proeven-vergelijk-t10420-190.html) aan het doorspitten maar daar staat niet veel in over de hoogte van de planten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Welkom. Leuk dat je al heel wat info hebt gevonden hier Volgend jaar ga ik ook is een bonenkruid proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Hoi welkom Tomaten in een pot kunnen best 2 meter worden....je hebt dit zelf in de hand...ligt een beetje aan de omstandigheden....de grootte van de pot zal daarbij van betekenis zijn en stop je met mest toevoegen, zal de plant niet veel meer groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janita Posted November 13, 2014 Share Posted November 13, 2014 welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted November 13, 2014 Author Share Posted November 13, 2014 Welkom. Leuk dat je al heel wat info hebt gevonden hier Dank! Er is genoeg te vinden, soms in heel oude topics dus dat is even zoeken, maar gelukkig lukt dat allemaal prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts