Holland Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 (edited) Tot mijn verbazing (nog) geen onderwerp gevonden over trosgierst verbouwen in Nederland. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Die het verbouwt hebben voor voliere of tuinvogels of voor ander gebruik? Ik wil het volgend jaar eens proberen. Gewoon voor de leuk, denk gewoon van zaadjes van een trosje uit de winkel. Dan zal ik 't in het najaar ophangen in de tuin voor de vogels. Edited November 16, 2014 by Guest Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Ja dit jaar gedaan.Het jaar daarvoor ook geprobeerd maar toen had ik het thuis voor gezaaid en toen uitgeplant maar ook al bleef het groen het groeide niet.Bij het voor zaaien thuis groeide het echt ontzettend snel!Dit jaar gewoon op de tuin gezaaid onder glas zodat vogels het zaad niet aan konden, en later met een net erover.Het zaad dat ik dit jaar gebruikt heb is afkomstig van Vreeken, het jaar daarvoor had ik gewoon trosgierst gezaaid wat van de trossen afkwam die ik voor mijn vogel had gekocht.De trossen die ik geoogst heb dit jaar waren echt een stuk kleiner dat wat ik normaal koop voor mijn vogels. En het was net of het 2 verschillende soorten waren en dat zou betekenen dat het zaad van Vreeken niet helemaal zuiver was.Maar volgend jaar ga ik het nog een keer proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted November 15, 2014 Author Share Posted November 15, 2014 Ok Dank u wel voor uw reactie. Maar net voor de vogels is denk ik alleen nodig tijdens het afrijpen van het zaad? Trosgierst lijkt me ook wel een mooie plant om te telen, tenminste als ik de foto's op internet zie. Hoe hoog werden uw planten eigenlijk? En waar haalt u uw zaadgoed voor volgend jaar weg? Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted November 15, 2014 Author Share Posted November 15, 2014 Excuses voor de spelfout in de titel NederDland Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 De planten werden redelijk hoog meer dan een halve meter.Ik ga volgend jaar nogmaals het zaad van Vreeken gebruiken, en ik ga ook nog een keer wat zaad uit gekochte trosgierst gebruiken om te zien of het dit jaar wel lukt. Je kunt je bericht trouwens aanpassen met de edit knop in je eigen bericht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Excuses voor de spelfout in de titel NederDland Och soms gaan we wat snelllll op een toetsenbord. Maar in je eigen berichten kun je het met de edit-functie nog veranderen.... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirk71 Posted November 16, 2014 Share Posted November 16, 2014 Ik had vroeger ook vogeltjes en ik heb regelmatig trosgierst gehad in de tuin.Het kwam vanzelf op de plek waar ik het kaf van het voer in de tuin gooide.Het werd wel meer dan een meter hoog. Mijn vogels waren er dol op wanneer de zaden nog net niet rijp waren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts