Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bloemkool komt ver boven de grond uit


Sanne2

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Als ik mijn jonge bloemkoolplantjes in de grond zet, dan komt er altijd eerst een lange stengel boven de grond.

Het hart van de plant waar dan de bloemkool uit groeit staat dan ongeveer 10-15 cm boven de grond.

 

Bij sommige andere moestuinders zie ik dat de bloemkool echt op de grond groeit en niet een stuk daarboven.

 

Is dit gewoon een kwestie van de plant dieper in de grond zetten, of is dit 'normaal' bij het telen van bloemkool?

 

Groetjes Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sanne.

Je moet de plantjes dan wat dieper planten. Ik heb dat ook wel eens met koolplanten, die ik thuis heb voor gekweekt. Ze krijgen dan al gauw een lange steel. Als ik de plantjes dan verplant, zet ik ze dus wat dieper. De koolplant staat dan wat steviger en vormt dan ook wat extra wortels.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de bloemkool bij mij ( wel wát wisselend hoor) op 20 - 25 , misschien 30 cm van de grond in de kop van de plant groeit. Wél is het zo, dat door al dat zeer grote blad wat de kool maakt , en wat naar beneden neigt, het lijkt dat de kool op een plant op de grond groeit. Maar nee, er zit toch echt een heel stuk stengel tussen bodem en bloemhoofd.

Bij lekker uitgegroeide bloemkolen heb je dan wel een plant van bijna 80 x80 cm bladkrans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...