Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo wat kan ik tegen muizen doen in mn kas, ze woelen alles omver en maken lange gangen.

Ik heb geen zin om gif te gebruiken enz.

heeft iemand een idee om ze voorgoed te weren uit de kas?

Geplaatst:

Zo te lezen heb je last van woelmuizen of misschien zelfs woelratten.

Voor een diervriendelijke methode om ze te verdrijven kun je het volgende proberen: stop stinkende spullen in hun gangen (visafval, knoflook, kamfer, wc-blokje) of door afgeknipt haar (kapper of inderdaad uitgekamd kattenhaar) in de gangen te gooien.

Een andere mogelijkheid is het volgieten van de gangen met vliergier. Daar heb je nu niet zoveel aan aangezien er nu geen blad meer aan de bomen zit.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Geplaatst:

Alvast sorry voor mijn wat botte antwoord maar wat een gezever met dat 'diervriendelijk'.

In dit geval gaat dat gewoon niet. Wat is nu een beter. Een snelle dood door een klem die de nek breekt of die muis verjagen de kou in waar hij een ermbarmelijke honger dood sterft als deze al niet eerder dood gaat van de kou of het slachtoffer wordt van de legio rondsluipende katten.

En dan dit

stop stinkende spullen in hun gangen (visafval, knoflook, kamfer, wc-blokje) of door afgeknipt haar (kapper of inderdaad uitgekamd kattenhaar) in de gangen te gooien

Dit gaat allemaal liggen rotten en schimmelen. Lekker, in het voorjaar tuinieren op een vuilnisbelt. En werkelijke een wc blokje? Chemisch afval in de grond? Mooi, daar heb je zeker nog jaren plezier van.

Groetjes,

Bram

Geplaatst: (aangepast)

wcblokjes zou ik ook niet doen, maar de rest...

je hebt dan vast ook geen rottende composthoop wat je over je tuin verspreid? lekker in het voorjaar tuinieren op een...

kattenhaar vinden de vogeltjes in het voorjaar geweldig als nestmateriaal dus dat is zo weer weg.

het is ook niet dat HJdTM aan het einde van de wereld woont waarbij de kas het enige mogelijke huisje is voor de muis/rat. een weggejaagde muis/rat vind meestal wel weer een nieuw warm plekje. (lekker bij HJdTM in huis )

aangepast door Gast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...