Erny Geplaatst: 5 februari 2015 Geplaatst: 5 februari 2015 Eindelijk was het zover, tijd voor de peperzaai. Kosmos werkte ook mee. Gezaaid: (overal 2 zaadjes van) Aji Blanco CristalAji Brazilian StarfishAji Criolla SellaAji PineappleAlmapaprikaAribibi GusanoArtistBalassa F1Cheiro RoxaCheyenne F2Chilluacle NegroEtna Fidalgo RoxaGoats WeedGrandpa's Siberian Home PepperHabanero Chocolate Long Habanero Golden YellowHabanero Naranja PicanteHabanero RedHabanero White PeruvianHabanero Yellow Hungarian WaxJalapeno PurpleLemon DropMadamme JalapeBoNeyde, pimenta deOro de Equador (El)OrozcoPadron, pimiento de Passilla BajioPeruvian PurplePurple PrinceSerrano PurpleVezena Piperka x Hungarian BlackWhite Bhut JolokiaSepia Serpent F4 En dat zijn er dus 36 geworden... en dan overal 2 zaadjes van. Maar met geweldige zelfbeheersing niet eens alle vakjes van de tweede tray volgezaaid.... nóg niet... Ze staan nu onder de TLlampjes op de warmtematjes. Quote
Balto Geplaatst: 5 februari 2015 Geplaatst: 5 februari 2015 Ook ik ben begonnen met zaaien! 7 soorten paprika, 4 soorten zaaiui, 2 soorten bloemkool, en 1 aardbeien soort. Ik heb van elk soort paprika 3 zaadjes gezaaid, in de hoop 1 plant over te kunnen houden. Is 3 genoeg denken jullie? Quote
Erny Geplaatst: 5 februari 2015 Geplaatst: 5 februari 2015 Lijkt me wel... en anders heb je nog tijd genoeg om opnieuw te zaaien. Quote
Jenneke Geplaatst: 5 februari 2015 Geplaatst: 5 februari 2015 Vandaag wat pepers, paprika's en 1 soort tomaat gezaaid. Maar voordat ik kon gaan zaaien eerst m'n zaden eens uitgezocht en (dankzij de Action) eindelijk eens netjes gesorteerd. En daarna wat bezigheidstherapie in het kader van "Ons ben zuunig" en hergebruik En daarna een aantal pepersoorten gezaaid:- Jalapeno Fooled You, Scoville 0- Cayenne Sweet, Scoville 0- Pepperoncini, Scoville 100-100- Mulato Isleno, Scoville 1000-1500- Carliston Mild, Scoville onbekend- Numex Sunglow, Scoville 500-1000- Urfa Biber, Scoville 30.000-50.000- Big Jim Numex, Scoville 500-2500- Ancho 101, Scoville 0-3000 en paprika's:- Rode puntpaprika (zaadjes uit een gekochte biologische paprika)- Reuzenpuntpaprika - Turkse Dolma Kandil (zaadjes van eigen oogst)- Marconi Golden- Alma- Yolo Wonder- Reuzenpaprika en een paar Tiny Tim tomaatjes voor binnen En nu maar geduld oefenen Quote
Almond Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 Wauw Jenneke, ziet er strak uit zeg!! Ik heb op 3 februari chineese vergeet mij nietjes en lavendel gezaaid. Mijn prei zaaide ik op 24 januari en die staan nu al als fiere groene spietjes in hun bakje Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
diesel4666 Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 Ik heb geen kas of serre. Is er dan al iets wat ik kan voorzaaien binnen? Lijkt me nogal vroeg, want dacht dat meeste planten pas half mei buiten mogen? Quote
harm07 Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 Je kunt nu uitstekend pepers en paprika's zaaien. Zelf heb ik ook geen kas of serre, maar juist daarom moet je vroeg zijn. Paprika's groeien buiten in de volle grond langzamer. Quote
balkontuinder Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 Knoflook Paradour (in bak, gaat morgen naar buiten, want dan is de vriesperiode voorbij)En als het blijkt aan te slaan gooi ik er nog wat slazaden bij. Het is natuurlijk zonde van de bak er alleen maar 5 knollen knoflook in te kweken. Quote
diesel4666 Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 Je kunt nu uitstekend pepers en paprika's zaaien. Zelf heb ik ook geen kas of serre, maar juist daarom moet je vroeg zijn. Paprika's groeien buiten in de volle grond langzamer. Wanneer zet je die pepers en paprika's dan buiten in de grond? Rond half mei? Zijn die planten dan al niet richting volwassen grootte? Quote
balkontuinder Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 Voor zover ik begrepen heb: ja en ja. Quote
harm07 Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 Paprika's en pepers plant je pas buiten als er geen vorst meer komt, dus vanaf half mei. De planten zijn dan inderdaad al vrij groot, maar paprika's rijpen buiten maar moeilijk. Als je een grote plant hebt, dan heb je meer kans dat de vruchten kunnen rijpen. Quote
DubbelB Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 Regeltje radijs in de kas. Buiten 3 zomerframboos (glen cova) en 5 herstframbozen (Autumn bliss & Fallgold). Twee weken terug twee volwassen stoofperen geplant. Quote
Deborah Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 Fallgold heb ik vorig jaar ook geplant: heeft 2x gedragen in het eerste jaar al! En in tegenstelling tot de diverse rode frambozen in mijn tuin, wilde mijn zoon deze niet eten (lees: hij "eist" alle rijpe frambozen en aardbeien op) Ik heb vandaag mijn (nieuwe) pop-up kas opgezet en erin gezet: voorgekiemde capucijners, voorgekiemde tuinbonen (stonden binnen te warm, zal wel een mislukking worden omdat het al slappe slierten waren. morgen een nieuwe lading zaaien), Romeinse sla, worteltjes en kropsla. De komende 2 weken zou het niet gaan vriezen volgens agriholland, dus fingers crossed. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Piroska Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 Voorgekiemde kapucijners uitgeplant in grote bak en in de koude gang/serre gezet. 20 soorten al gekiemde ( deno) pepers en paprika's in potjes gezet, deels, ik ben nog bezig, wat een gepeuter. Potjes in de vensterbank. Spitskool en savooiekool gezaaid in gang/serre Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
geertlaurent Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 Dan toch maar paprika's gezaaid. Was normaal een karwij voor in maart... Mini Bell, roodWT2091 Grote zoete punt, oranjeHot apple, kleur ?Yolo wonder, rode blokYersey grote zoete punt, geelAlma, wit/licht geelOphelia snack, donker oranjeMarconi punt, paarsMarconi punt, GoldenGrote zoete punt, rood (onbekend eigen ras)Mini Bell, chocolateChocolate, bruin Quote
Waaslander Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Dan toch maar paprika's gezaaid. Was normaal een karwij voor in maart... Mini Bell, roodWT2091 Grote zoete punt, oranjeHot apple, kleur ?..... de vroegere Hot Apple wordt tegenwoordig "Paprika Alma" of "Almapaprika" genoemd.Hoe ik vernomen heb "Een mooi gevormde ronde paprika, die tijdens de rijping verkleurd van crème wit naar oranje en uiteindelijk rood " Quote
balkontuinder Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Die zien er leuk uit! Hoe groot wordt de plant? Quote
Nynkef Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 zomer/herfstprei en winterprei, gewone ui en stengelui. Quote
geertlaurent Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 @nynkef: zomerprei meteen de grond in Hier de herfstprei ook gezaaid vandaag. Quote
DjangoV Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Afgelopen week voorgezaaid:- tuinbonen- sugar snaps- prei- broccoli- bloemkool Quote --------------------------------------Django
Jane Doe Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Net tuinbonen gezaaid, morgen nog wat tuinbonen en dan erwten en peulen. Quote
Nynkef Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 @nynkef: zomerprei meteen de grond in Hier de herfstprei ook gezaaid vandaag. Buiten in de volle grond bedoel je ??? Quote
geertlaurent Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Nee nee binnen in een bakje. Bij verspenen gaan ze pas buiten de grond in. Anders blijven ze te klein, vorig jaar getest met enkele sprietjes en meteen buiten is niet goed blijven dan te lang klein en raken zelfs voor de winter niet meer klaar. Ik bedoelde dat je de geruilde Zwitserse reuzen al meteen gezaaid had Quote
Mari Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 vandaag paprika's gezaaid:OpheliaCalifornia wonderSoroksariYolo wonderbarancioetiudarood AW Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Witte dubbelbloemige stokroos vorig jaar gekregen van Stan op de MTFD Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.