Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren prei gepoot. Ook de reuzenprei, uit zaadjes van AH, gepoot. Verder 6x venkel. Hèlianthus, zinnia en div. andere zaaisels uitgepoot in potten en manden.

We hebben grote bakken gevuld met plastic en vol gepoot met div. Tomaten, paprika's en pepers. Kijken waar ze het uiteindelijk het beste gaan doen: in de kas of buiten?!

Geplaatst:

ik zat vandaag in de bonen! Voorgezaaid, want tegen de slakken valt dit jaar niet op te zaaien in de volle grond!

Saxa sperziebonen

paarse sperziebonen (geen 'merk' bekend)

Borlottibonen (stam geloof ik, maar niet geheel zeker, we zullen het zien!)

Sugar sprint

verder nog een potje lavendel, afrikaantjes en potjes met zonnebloemen

en ... nogmaals pastinaak proberen (na 2x volle grond misere), samen in een bak met chioggia bietjes en prei.

Geplaatst:

Ik heb vandaag aardbeienplantjes meegenomen van iemand die ze vergeten is. Er zitten knoppen aan en sommige bladeren zijn helemaal bruin geworden en andere zijn nog wel groen. Kan ik ze nog redden. Heb ze bij thuiskomst gelijk in een bak water gezet en de bovenkant ook even wat water gegeven (had het gevoel dat het water niet werd opgenomen van beneden uit).

Iemand tips voor me?

Kan ik het beste de bruine, dorre bladeren afknippen of gewoon laten zitten?

Alvast bedankt voor jullie tips!!!

Geplaatst:

Nog 2 patisson en 3 pompoenplantjes de volle grond in gezet. Ook nog een kistje gekregen dahliaknollen langs de rand van de moestuin gepoot.

Geplaatst:

Na mijzelf en wat planten zo goed en zo kwaad als dat ging afgehard te hebben, vandaag courgettes en olijfkomkommer, OI kers en sierwinde, oregano en wat bloemen uitgeplant. Na 3 × zaaien was de basilicum eindelijk zover dat ik er enkele in de tuin, en veel in de kas heb kunnen uitplanten. De gewone baziel, die vind ik het lekkerst.

De tweede helft van de buitenkomkommers laat ik nog even in de kas, met de tweede leg bonen wacht ik ook nog even. Het gezegde 'een boon mag de meimaand niet zien' gaat momenteel op. Al kronkelt de eerste vroeg gelegde klimboon al 101 cm langs de stok.

Geplaatst:

Zomerspinazie Viking gezaaid zo'n 3 tal meter en wat pastinaken gezaaid (nieuw zaad gekocht) en wat eerder toch nog.opgekomen exemplaren verplaatst. Denk dat dat nog wel goedkomt.

Geplaatst:

Basilicum2015053011055036751432981496.jpg2015053011055897431432981516.jpg

andijvie en spinazie die ik gezaaid had zijn nu overgepoot in de moestuinbakken

verder nog een nectarine gezaaid en mini krop sla

Geplaatst:

Ja dat is gras om samen met je geliefde in te liggen..ken je toch wel Rob ..lekker hoog

Ik heb onion Tokio long white uitgeplant in het KHG..en nog enkele dropplanten erbij. Veel gewied. Laatste andijvie uit de kas gehaald voor een stamppotje met speklapje uit Zelhem...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

Liefdesgras (eragrostis tef-ruby silk lovegrass) kriebelt lekker aan je kont RobO eenjarig gras, de belangrijkste graansoort van Ethiopie. Tot 50-75 hoog en massa's zilver roze fijne pluimen. De kleinste graansoort die er bestaat. Zeer rijk- en langbloeiend. Ook bruikbaar voor teelt in pot en als snijplant. Eetbare graantjes, met hoge voedingswaarde.

aangepast door Gast
Geplaatst:

("kriebelt lekker aan je kont...."...van wie? )

hier gister kolen uitgeplant, staan nu in de storm, hoop ik, gelukkig heb ik nog even gewacht met de voorgetrokken snijbonen

Geplaatst:

de dit weekend gekochte st.jansuien toch maar weer in de grond gestopt in de hoop dat ik ze in augustus weer kan uitplanten

nu nog wachten tot de stokslabonen in voldoende mate zijn opgekomen om ze buiten te planten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...