Enjoy! Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Gisteren prei gepoot. Ook de reuzenprei, uit zaadjes van AH, gepoot. Verder 6x venkel. Hèlianthus, zinnia en div. andere zaaisels uitgepoot in potten en manden. We hebben grote bakken gevuld met plastic en vol gepoot met div. Tomaten, paprika's en pepers. Kijken waar ze het uiteindelijk het beste gaan doen: in de kas of buiten?! Quote
Liekie Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 ik zat vandaag in de bonen! Voorgezaaid, want tegen de slakken valt dit jaar niet op te zaaien in de volle grond!Saxa sperziebonenpaarse sperziebonen (geen 'merk' bekend)Borlottibonen (stam geloof ik, maar niet geheel zeker, we zullen het zien!)Sugar sprint verder nog een potje lavendel, afrikaantjes en potjes met zonnebloemen en ... nogmaals pastinaak proberen (na 2x volle grond misere), samen in een bak met chioggia bietjes en prei. Quote
RobO Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 pompoen blue ballet, uchiki, olie, tondanabonen snijboon geel en groenprei zomer en winterkoolmonarda Quote
Mari Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 wortelen gezaaid en nog een butternutpompoen in de grond gezet Quote
Ktrijn Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Ik heb net Edamame Envy gezaaid, ik ben er echt benieuwd naar! Quote
Erny Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 Zwarte Framboos bij de andere fruitstruiken geplant.Vergeten Dahliaknollen in bak gezet. Quote
Deborah82 Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Ik heb vandaag aardbeienplantjes meegenomen van iemand die ze vergeten is. Er zitten knoppen aan en sommige bladeren zijn helemaal bruin geworden en andere zijn nog wel groen. Kan ik ze nog redden. Heb ze bij thuiskomst gelijk in een bak water gezet en de bovenkant ook even wat water gegeven (had het gevoel dat het water niet werd opgenomen van beneden uit).Iemand tips voor me?Kan ik het beste de bruine, dorre bladeren afknippen of gewoon laten zitten? Alvast bedankt voor jullie tips!!! Quote
geertlaurent Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Paarse boomspinazie gezaaid. Leek me leuk als aanvulling op maïs en zonnebloemen tussen de pompoenen. Quote
popke Geplaatst: 27 mei 2015 Geplaatst: 27 mei 2015 Nog 2 patisson en 3 pompoenplantjes de volle grond in gezet. Ook nog een kistje gekregen dahliaknollen langs de rand van de moestuin gepoot. Quote
hundrie Geplaatst: 28 mei 2015 Geplaatst: 28 mei 2015 bloemkool, artisjok, gele aardbei, kerstomaat en aubergine Quote
HuubvG Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Na mijzelf en wat planten zo goed en zo kwaad als dat ging afgehard te hebben, vandaag courgettes en olijfkomkommer, OI kers en sierwinde, oregano en wat bloemen uitgeplant. Na 3 × zaaien was de basilicum eindelijk zover dat ik er enkele in de tuin, en veel in de kas heb kunnen uitplanten. De gewone baziel, die vind ik het lekkerst. De tweede helft van de buitenkomkommers laat ik nog even in de kas, met de tweede leg bonen wacht ik ook nog even. Het gezegde 'een boon mag de meimaand niet zien' gaat momenteel op. Al kronkelt de eerste vroeg gelegde klimboon al 101 cm langs de stok. Quote
geertlaurent Geplaatst: 29 mei 2015 Geplaatst: 29 mei 2015 Zomerspinazie Viking gezaaid zo'n 3 tal meter en wat pastinaken gezaaid (nieuw zaad gekocht) en wat eerder toch nog.opgekomen exemplaren verplaatst. Denk dat dat nog wel goedkomt. Quote
nurse Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Basilicum andijvie en spinazie die ik gezaaid had zijn nu overgepoot in de moestuinbakken verder nog een nectarine gezaaid en mini krop sla Quote
harm07 Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Vandaag een snackkomkommer buiten uitgeplant en wat goudsbloemen verplant. Quote
Liekie Geplaatst: 31 mei 2015 Geplaatst: 31 mei 2015 Witlof, snijbiet, paarse bloemkool, groene paksoi en red choi. Quote
zaaizee Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 papaver, korenbloem, radicchio, struikboontjes, stokbonen, wortel, liefdesgras, koriander, sla, rucola, radijs, raapsteel, kervel, biet Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Ja dat is gras om samen met je geliefde in te liggen..ken je toch wel Rob ..lekker hoog Ik heb onion Tokio long white uitgeplant in het KHG..en nog enkele dropplanten erbij. Veel gewied. Laatste andijvie uit de kas gehaald voor een stamppotje met speklapje uit Zelhem... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
zaaizee Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 (aangepast) Liefdesgras (eragrostis tef-ruby silk lovegrass) kriebelt lekker aan je kont RobO eenjarig gras, de belangrijkste graansoort van Ethiopie. Tot 50-75 hoog en massa's zilver roze fijne pluimen. De kleinste graansoort die er bestaat. Zeer rijk- en langbloeiend. Ook bruikbaar voor teelt in pot en als snijplant. Eetbare graantjes, met hoge voedingswaarde. 2 juni 2015 aangepast door Gast Quote
RobO Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 ("kriebelt lekker aan je kont...."...van wie? ) hier gister kolen uitgeplant, staan nu in de storm, hoop ik, gelukkig heb ik nog even gewacht met de voorgetrokken snijbonen Quote
Iepje Geplaatst: 3 juni 2015 Geplaatst: 3 juni 2015 de dit weekend gekochte st.jansuien toch maar weer in de grond gestopt in de hoop dat ik ze in augustus weer kan uitplanten nu nog wachten tot de stokslabonen in voldoende mate zijn opgekomen om ze buiten te planten... Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2015 Geplaatst: 3 juni 2015 Meloen Luneville geplant..en 2 Jumbo banana pompoenen verspeend ( dank Jootje ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.