Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)


geedee

Aanbevolen berichten

tsdja, beetje laat idd

kun je voor de backup nog aan wat grotere plantjes komen?

 

wagen in de moestuin...is niet altijd winnen maar vertel vooral als het lukt

 

Helaas kon ik inderdaad niet aan grotere plantjes komen, en had het zaad toch nog liggen. In het ergste geval heb ik geen boerenkool van eigen balkon. En daar kom ik, na een tijdje misschien, wel overheen

 

Mocht het lukken horen jullie het zeker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik boerenkool gezaaid, al ben ik een beetje laat (ben ik bang)!

 

Ga proberen om ze in grote bakken te zetten, een vrij gewaagd experiment lijkt me.. maar goed, ik heb helaas geen grote tuin en wie niet waagt, wie niet wint!

 

Keer eerder veel te laat geweest, hebben de winter overleefd met groeistilstand. En had in de zomer boerenkool

Dit jaar ben ik ook te laat, komen weer in de kas en buiten, van de zomer weer boerenkool

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vandaag mijn Lavas plant eruit gehaald en weggegeven aan een medetuinder.

Een enorme plant waar je af en toe een paar blaadjes van gebruikt.

Die ene keer dat ik een flinke tak in de soep kieperde, werd de soep oneetbaar. Zeer sterk spul.

 

De lege plek is ingenomen door een blauwe bes Bluecrop. Vandaag gekocht en direct geplant.

In de fruithaag nog een extra framboos Mailling Promise gezet.

Verder mijn zwarte bes Ben Sharek verplant. Half achter de tuinkist was niet echt en ideale plek.

 

De haag is in januari 2015 aangeplant. Op eentje na zijn alle planten mooi aangeslagen. De zomerframbozen hebben nog niet gedragen, maar de herfstframbozen Polka en Himbo Top hebben uitbundig vrucht gedragen. De rode bessen hebben ook amper gedragen, Volgende seizoen zal dat wel beter gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van enkele planten Aardperen gerooid en opnieuw gezet, Het moet volgend jaar een vollere haag worden (we vangen erg veel wind bij gebrek aan buren). Ook Crosne geoogst en opnieuw gezet (bij de aardperen), het kweken in een grote bak beviel me niet zo en woekeren op die plek geeft (nog) niet. Nog heel wat aardperen te gaan, maar het gaat om het resultaat...

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend kruisbes 'Weisse voltragende' (Syn. Shanon) op zijn tijdelijke onderkomen geplant. Was gisteren in de buurt van Ochten en dat is altijd een goede reden om even bij de Batterijen langs te gaan. En daar kwam ik deze soort dus tegen. Kan er op internet weinig over vinden, dus laat me verrassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen donderdag nog winterrogge gezaaid op de lege bedden. Met mooie herfstdagen in het vooruitzicht hoop ik dat het goed ontkiemt.

Nooit eerder gezaaid, op het complex ook nog nooit gezien dat iemand een groenbemester zaaide. Ben benieuwd hoe het opkomt en vooral hoe het in het voorjaar te verwerken zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bassie76

 

Shannon heet die Engelse kruisbes. Dus met 2x n in het midden.

 

http://www.ars-grin.gov/cgi-bin/npgs/acc/search.pl?accid=%20PI+555870

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...