Geplaatst: 20 februari 201510 j Vandaag mijn eerste bak voor de tweede keer gebeitst en alle latjes voor het hekwerk erboven gezaagd en gebeitst. Hij is 1 meter x 60 cm geworden. Hij komt op de vlonder bij de vijver te staan. Ik hoop dat ie maandag naar buiten kan. Foto's volgen maandag. Daarna wil (moet) ik een wormenbak voor mijn man maken en daarna kan ik weer een minimoestuinbak maken.Ik heb zaadjes van knoflookbieslook, boomspinazie en diva komkommers. En in het najaar wil ik graag knoflook.Verder pieker ik me suf wanneer ik de zaadjes ga laten ontkiemen. Ik ga nl van de zomer vijf weken op vakantie. Heb het forum al doorgespit maar zie nog niet echt een oplossing hiervoor.
Geplaatst: 21 februari 201510 j omheen gelopen, ruim...15 km Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 21 februari 201510 j Vierkantemetertuin voor zoonlief aangelegd, vlakbij de achterdeur... Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 21 februari 201510 j Begonnen met het afbreken van de kippenren. Nadat vorig jaar een vos binnen was gekomen en 10 kippen heeft meegenomen is het nu tijd voor een nieuwe vos proof ren.
Geplaatst: 21 februari 201510 j En dan eindelijk mn eerste minimoestuintje is klaar. Gemaakt van oude pallets van douglashout. Qua kleur moest ie wel bij mijn stoel passen. Zoals je kunt zien moet de beits nog een beetje verweren, maar dat komt wel goed.
Geplaatst: 21 februari 201510 j 28x cranberry geplant als ondergroei bij 9 blauwe bessenstruiken. Nu nog bedenken wat ik in oktober met de oogst ga doen...(ik heb gelukkig geen last van chronische blaasontsteking en ik eet in het najaar ook al geen wild). Houtsnippers opgebracht en bezig geweest met het aanleggen van aardbeienbedden, de eerste 16 plantjes vanuit de kas in de koude grond gestopt.
Geplaatst: 21 februari 201510 j Goldfish: oogsten en meebrengen naar de MTFD in het najaar? En anders heel veel sinaasappelcranberry-cakes maken. Jummie!
Geplaatst: 21 februari 201510 j Ik ben bezig geweest om een huls uit de grond te halen. En nog wat coniferen takken gezaagd. Groetjes Jessica
Geplaatst: 21 februari 201510 j Bezig geweest om een tuingereedschap bak te maken.Compost gekruidBroeikas en compostbak heb ik van de week gezet. Hortus est amicus meus.
Geplaatst: 22 februari 201510 j Goed bezig Jan!! Wij hebben gisteren een aantal fruitbomen geplaatst, niet te doen in de drijfnatte klei! Maar ze staan!
Geplaatst: 22 februari 201510 j Vierkantemetertuin voor zoonlief aangelegd, vlakbij de achterdeur...Ik wil graag een foto zien.Gr Pam
Geplaatst: 22 februari 201510 j Mijn balkonbak uit elkaar gehaald om zo met wat aanpassingen terug te bouwen aan de andere kant en aldoende er achter gekomen dat er een heel aantal slakken besloten hadden te overwinteren op mijn balkon hangend aan de worteldoek, grumbel! Die hebben een enkeltje vuilbak gekregen, voor ik zelf geen blaadje sla heb deze zomer.... Daarna alles goed schoongemaakt, maar of alles weg is? Denk dat ik slakken ga mogen vangen in de lente....
Geplaatst: 22 februari 201510 j Wortelonkruid uitgestoken. Tussen 11:30 en 14:00 ging het perfect, daarna werd de klei te vettig.
Geplaatst: 22 februari 201510 j Ik heb de paardenmest die in m'n serre ligt flink wat water gegeven en al ongeveer de helft omgespit. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 22 februari 201510 j goed bezig alle, wordt jaloers kan nog weinig beginnen op mn natte kleigrond...
Geplaatst: 22 februari 201510 j Vierkantemetertuin voor zoonlief aangelegd, vlakbij de achterdeur...Ik wil graag een foto zien.Gr Pam Er zit nog niets in: alleen een gevulde bak van de Boerenbond (100x100x25 cm met 4x4 vakken). Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 22 februari 201510 j Goed bezig Jan!! tis gewoon niet te doen .. veulllll te nat..vandaag toch weer ffkes geweest beetje aant ruimen maar kan verder niks doen.acgh als het over 3 wk maar begaanbaar is ben ik tevree. "Natura non nisi parendo vincitur "
Geplaatst: 22 februari 201510 j Hier wat foto's van wat ik vandaag gedaan heb.coniferen rooien. Ook heb ik de hoek waar de folie kas komt te staan even goed zand vrij gemaakt. Alleen nog wat alg weg halen bij 2 stenen.
Geplaatst: 22 februari 201510 j eerste lol gehad van mijn nieuwe regenmeter, 21 ml gevallen sinds 17/2/15 geen idee wat het inhoud hoor, zal best veel zijn, dit ter oriëntatie naar de zomer toe ivm de mmbakken want water geven vind ik het moeilijkst wortel, ui en radijs gezaaid en de landkers van het midden van de bak naar de eerste rij verplant/verplaatst. De braam loopt uit en de framboos heb ik gezien. EN en die was tof, ik wilde mijn schepje in de grond steken omdat ik dacht dat ik de olifantenknoflook had verprutst, waarschijnlijk te diep, en daar stonden ze dan eindelijk boven de grond zo gelukkig mee, 26/11/14 geplant en dus nu boven de grond 22 februari 201510 j aangepast door Gast
Geplaatst: 22 februari 201510 j 21 emmers van 10 liter water per vierkante meter Hortus est amicus meus.
Geplaatst: 22 februari 201510 j Vanmiddag spruiten geoogst. Ik had slecht 1 plant staan (gekregen van buurman), maar daar zaten voldoende spruiten aan voor een mooi maal. Ik ben ook verder gegaan met het aanleggen van het middenpad. Daarvoor heb ik een laag klei weggegraven en deze daarna opgevuld met ophoogzand. Nu nog de stoeptegels erin (pad wordt 60 cm breed). Hieronder de foto's van het 'pad in aanleg'.
Geplaatst: 22 februari 201510 j ziet er goed uit, ben dol op paden, zelfs dronken kan je de weg nog vinden naar je spruiten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.