appelvrouw Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 Ik ben helemaal vegetarisch geworden van al die groentes..en verse aardappels etc. Af en toe trek ik er een blikkie vis bij open, verder maak ik iedere dag een mooie wok vol met peultjes in verschillende kleuren, doperwten, courgettes, snijbiet, verse uien en sjalotten en gisteren ook koolrabi. De laatste ietwat doorgeschoten sla gaat er op het einde doorheen..en de aardappels bak ik erbij ... Schep tomatensambal erover heen...mmmm We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 Nee rode..hiervandaan http://www.roeraade.nl/Pages/indonesi.htm We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
MnrProeven Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 de laatste weken van alles..ben super trots op mijn eerste seizoen moestuin. Ik heb gegeten uit eigen tuinlollo rossa en bianco slaeikenblad slaijsberg slaradijsjesbietentuinbonenbrocolliworteltjesuiencourgettes en er zit nog meer aan te komenpaar foto's: Never trust a thin cook....Lekker recept voor je eigen gekweekte groente ? kijk eens op proevenenruiken.nl ..
Jorieke123 Geplaatst: 8 juli 2015 Geplaatst: 8 juli 2015 Tortilla met varkensgehakt, sla, tomatenchutney, courgette, en kaas. (opgerold nadat ik de foto maakte uiteraard). Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 10 juli 2015 Geplaatst: 10 juli 2015 de laatste weken van alles..ben super trots op mijn eerste seizoen moestuin. kroketjes uet? wij aten paksoi, sjalot met seroendeng, rijst, rundvlees anijs, balletje gehakt met pindasaus, eitje (dzz:verse sjalotjes zachtkens braden in wat rijstolie, seroendeng kopen omdat je eigen seroendeng op is en je vergeten bent nieuwe te maken, en even kort meebakken, = lekker op de rijst )
Raquette Geplaatst: 10 juli 2015 Geplaatst: 10 juli 2015 Palmkoolmoes? Vertel me meer:). Wij hebben krieltjes op, een tartaartje, en gemengde bonen uit eigen tuin. Komt geen end aan die bonen! Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Erny Geplaatst: 10 juli 2015 Geplaatst: 10 juli 2015 Rijst met gebakken kippedijenstukjes met veel snijkool e.d.: Tokyo Bekana, Komatsuna, Snijbiet, Orientalmix, Mizuna, Kailan, eigen rode ui en knoflook "Nazar" en 'n pepertje. Met pittige courgette in het zuur van oogst vorig jaar en Brinjal Aubergine Pickle (van Patak's).
RobO Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 tuinbonen de luxe (de kleintjes), frieslander, krulsla, kaaspannenkoekjes, bessen met room toe
balkontuinder Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 omelet met gerookte zalm en bieslook, muntcitroenmelissethee
Jorieke123 Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Courgettesoep met hamschijf, en nieuwe aardappeltje (in de schil) on-the-side. Met Franse mayo (foto van halverwege het koken:) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 onverwachte gasten: tuinboontjes, nz spinazie voor tuinboontjesnietlekkervindster, kaassausje, lamshaasjes, allerlei sla-mix, frieslanderbrokjes(dzz:Ik had in de krant gelezen hoe Wouter Klootwijk ze at, en ook geprobeerd, was top!brokjes snijdeneen half uurtje in de olie, knof, rozemarijn, P&Z 35 minuten op 180 graden met fan in een voorverwarmde oven10 minuten op 230 graden, wel even goed opletten hèresultaat: een lekker lichtbruin korstje met daarin een zacht smakelijk aardappelpureetje)
appelvrouw Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 Half uurtje marineren? Gaf hij ook hoeveelheden? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 nee, heb het op gevoel gedaan, ik gok: 1 kg aardappels in de schil in blokjes van zeg 3x3 cm3 eetlepels olie uit spanje4 kleine teentjes knof van vorig jaar uit de pers3 takjes rozemarijn van 5 cm lang, fijngekniptsnuf peper, snuf zoutroeren
popke Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 Voor mijn baby van 8 maanden heb ik vanavond 2 hele kleine gestoomde courgettes gemaakt. Ik gaf ze hem zo in het handje en hij smulde er van!
Jorieke123 Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Er ligt een half konijn (van Aussiekarin) in de pan! We eten er straks noodles en snijbiet bij Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Mexicaanse kapucijners met aardappelen(dzz:wilde nou eens geen raasdonders met spek voor de nieuwe oogst, dus ff gegoogled...een boel ingredienten niet in huis dus een aangepaste versie...doe aardappelbrokjes in de oven met olie en uitje en P&Z, ze moeten stevig blijven dus ruim een 1/2 uurtje is genoegeen half uur later braad je een sjalotje of twee met komijn en wat koriander en wat hongaarse paprikaflakes en wat knof en een snuf zoutdoe er tomatenstukjes in met wat suiker en wat bouillonpoeder en een drupje citroen/limoenff goed proeven...schep de ( 2 minuutjes geblancheerde) capijcijners er voorzichtig doorff goed proeven...of wel gaar genoeg?en dan de aardappeltjesvergeet de creme fraiche maarmet sla erbij voor het frisje
Haidabeach Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Hier ook nog een laatste deel kapucijners gegeten maar dan wel gewoon gestoomt.
Jorieke123 Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Sla met spekjes en kaas, en nieuwe aardappeltjes met Franse mayo Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten