Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben helemaal vegetarisch geworden van al die groentes..en verse aardappels etc. Af en toe trek ik er een blikkie vis bij open, verder maak ik iedere dag een mooie wok vol met peultjes in verschillende kleuren, doperwten, courgettes, snijbiet, verse uien en sjalotten en gisteren ook koolrabi. De laatste ietwat doorgeschoten sla gaat er op het einde doorheen..en de aardappels bak ik erbij ... Schep tomatensambal erover heen...mmmm

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

de laatste weken van alles..

ben super trots op mijn eerste seizoen moestuin.

Ik heb gegeten uit eigen tuin

lollo rossa en bianco sla

eikenblad sla

ijsberg sla

radijsjes

bieten

tuinbonen

brocolli

worteltjes

uien

courgettes

en er zit nog meer aan te komen

paar foto's:

2015-07-01-1822841436366727.26

2015-07-07-1824981436366734.18

Never trust a thin cook....

Lekker recept voor je eigen gekweekte groente ? kijk eens op proevenenruiken.nl ..

Geplaatst:
de laatste weken van alles..

ben super trots op mijn eerste seizoen moestuin.

kroketjes uet?

wij aten paksoi, sjalot met seroendeng, rijst, rundvlees anijs, balletje gehakt met pindasaus, eitje

(dzz:

verse sjalotjes zachtkens braden in wat rijstolie, seroendeng kopen omdat je eigen seroendeng op is en je vergeten bent nieuwe te maken, en even kort meebakken, = lekker op de rijst )

Geplaatst:

Rijst met gebakken kippedijenstukjes met veel snijkool e.d.: Tokyo Bekana, Komatsuna, Snijbiet, Orientalmix, Mizuna, Kailan, eigen rode ui en knoflook "Nazar" en 'n pepertje.

Met pittige courgette in het zuur van oogst vorig jaar en Brinjal Aubergine Pickle (van Patak's).

Geplaatst:

onverwachte gasten: tuinboontjes, nz spinazie voor tuinboontjesnietlekkervindster, kaassausje, lamshaasjes, allerlei sla-mix, frieslanderbrokjes

(dzz:

Ik had in de krant gelezen hoe Wouter Klootwijk ze at, en ook geprobeerd, was top!

brokjes snijden

een half uurtje in de olie, knof, rozemarijn, P&Z

35 minuten op 180 graden met fan in een voorverwarmde oven

10 minuten op 230 graden, wel even goed opletten hè

resultaat: een lekker lichtbruin korstje met daarin een zacht smakelijk aardappelpureetje)

Geplaatst:

nee, heb het op gevoel gedaan, ik gok:

1 kg aardappels in de schil in blokjes van zeg 3x3 cm

3 eetlepels olie uit spanje

4 kleine teentjes knof van vorig jaar uit de pers

3 takjes rozemarijn van 5 cm lang, fijngeknipt

snuf peper, snuf zout

roeren

Geplaatst:

Voor mijn baby van 8 maanden heb ik vanavond 2 hele kleine gestoomde courgettes gemaakt. Ik gaf ze hem zo in het handje en hij smulde er van!

Geplaatst:

Mexicaanse kapucijners met aardappelen

(dzz:

wilde nou eens geen raasdonders met spek voor de nieuwe oogst, dus ff gegoogled...een boel ingredienten niet in huis dus een aangepaste versie...

doe aardappelbrokjes in de oven met olie en uitje en P&Z, ze moeten stevig blijven dus ruim een 1/2 uurtje is genoeg

een half uur later braad je een sjalotje of twee met komijn en wat koriander en wat hongaarse paprikaflakes en wat knof en een snuf zout

doe er tomatenstukjes in met wat suiker en wat bouillonpoeder en een drupje citroen/limoen

ff goed proeven...

schep de ( 2 minuutjes geblancheerde) capijcijners er voorzichtig door

ff goed proeven...of wel gaar genoeg?

en dan de aardappeltjes

vergeet de creme fraiche maar

met sla erbij voor het frisje

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...