Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij aten gisteren een Gelderse schijf uit de pan want het regende te hard voor de BBQ (vuur was wel aan, maar dat was vooral om aardappelplanten te verbranden dus had al nut gehad) met een kleurige salade van gekookte (chioggia) bietjes, stukjes komkommer, tomaatjes, rode ui en geitenkaas. Lekker hoor.

Geplaatst:

Dankjewel Nadi! Zodra ik de ingrediënten bij elkaar heb ga ik je pizza's maken!

Wij aten vandaag macaroni met kaas, maar de tomaten erop kwamen dan wel weer uit de tuin. Er at een vriend van mijn zoon mee, en die had nog nooit macaroni met kaas gegeten. Die heeft dus duidelijk geen luie moeder, want ik vind het echt zoiets voor als ik geen zin of geen tijd heb om lang in de keuken te staan.

Voor andere luie of juist drukke mensen:

- kook macaroni, gooi het in een ovenschaal

- doe er naar smaak peper en zout, stukjes ham, in stukjes gesneden olijven en een handje geraspte kaas doorheen

- drapeer er al dan niet naar smaak plakjes tomaat op

- bedek de hele handel met geraspte kaas (er gaat wel een heel zakje op bij ons, maar wij houden nogal van kaas uit de oven)

- zet het in de oven op 180-200 graden tot de kaas hard en knapperig begint te worden (of tot de kaas gesmolten en zacht is, als je dat lekkerder vindt)

- Eet het met een flinke scheut tomatenketchup en/of een makkelijke salade met sla, tomaten, olijven, feta, olijfolie, peper en zout erbij.

Behalve die ene keer dat een mee-etend vriendje van een van de toen nog heel jonge kinders een olijf over tafel spuugde, zijn de reacties al jarenlang positief.

Morgen gaan we wel weer iets eten met vitaminen erin.

Geplaatst:
Dezelfde winkel, andere pizza, andere kat

Wrap met sla, rucola, tomaten, paprika enz. En scharrelkipje.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Toch aan de slag gegaan met goulash volgens recept van Jamie Oliver:

goulash-en-andere-stoofvlees-recepten-t15500.html

Ik vond namelijk nog meerdere puntpaprika's in de vriezer, had nog een potje ingemaakte paprika's van Angela, 1 van de 1e rode pepers uit de kas, tomatenpassata van vorig jaar, en een mooie wolvarkenham aan 1 stuk uit de vriezer.

Het staat nu te pruttelen in de oven van de houtkachel.

Geplaatst:

Mijn allereerste olijfkomkommertjes ooit, die dingen ben lekkerrrrr Volgend jaar weer

Pastasalade met de nog niet zo opgesnoepte olijfkomkommertjes, een paar tinytimtomaatjes, rucola, bosui, peterselie, blikje tonijn, kappertjes en gekookt eitje

Geplaatst:

Soep getrokken van een schenkel, met balletjes en dan met aardappel en courgette een gladde gebonden soep gemaakt.

Met de pureerstaaf.

En dan daarna de balletjes en het vlees er terug in gedaan, en nog kleine blokjes courgette toegevoegd.

Ja, het is courgette tijd hier.

Dochter en ik vonden de soep heerlijk. En toch een stuk slanker dan met room gebonden soep.

Geplaatst:

curry van boontjes, courgette, wortel, ui, knof, preiringetjes, kipjes en een zakje van conimex

rijst

vla met walnootjes van Jet en sap

Geplaatst:

Soep van courgette, pompoen en tomaat met champignons en kipfilet.

Ook al rijpe Williams peertjes uit eigen tuin! Eetbaar recht van de boom.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...