appelvrouw Geplaatst: 12 augustus 2017 Geplaatst: 12 augustus 2017 mmmm lekker bietenstamp!Wij carpaccio van tomaat en soep met heel veel groente waaronder sperziebonen, gele wortels, zomerpreitjes, courgettes enz..en dikke zelhemse soepballen erin.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Wortel Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Net Tzatziki gemaakt volgens http://www.grieksegids.nl/gerechten/tzatziki.phpKunnen de smaken lekker trekken voor bij de Griekse/turkse pizza vanavond (http://www.smulweb.nl/recepten/1147533/Turkse-pizza-lekker-snel)
Mellie Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Lasagne a la tuin! Heerlijk met selderij, tomaat en heel veel kruiden uit de tuin én... de allereerste salade waarvoor niets is gekocht! Tomaat komkommer salade kruiden, alles was van ons. Rijkdom!En sneu dat het nu eindelijk eens een x kan, grrrr!We hebben ook 2 kg bramen geplukt. Tenminste.. dat gok ik. We hebben nu 1009 gram bramen over. Ik gok dat er minstens net zo veel op is gesnoept tijdens het plukken. Goed dagje! Wel nog steeds last van de brandnetels die langs mijn hand hebben geschuurd.
Jeanne heijmans Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Tomaten,gebakken met ui, heerlijk op het stokbrood
appelvrouw Geplaatst: 13 augustus 2017 Geplaatst: 13 augustus 2017 Lekker Mellie, alleen van dat "sneu"snap ik niet.Wij kaasjeskool met gebakken uitjes en honingtomaatjes zo van de plant. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Gisteren BBQ met van allerlei lekkers. O.a. het bramenijs als toetje op een (glutenvrij)hoorntje, zelfgemaakt door mijn broer: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 @appelvrouw 'sneu', omdat het seizoen alweer praktisch over is en we nu pas voldoende kunnen oogsten voor een complete salade uit de tuin. Is op zich niet zo heel bijzonder. Hopeloos voelt dit moesseizoen!
Mellie Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Ik heb voor het eerst witte bietjes en ze zijn heerlijk! Had ze voor de salade van vanavond met geitenkaas en zonnebloempitten uit de oven, maar heb de helft nu al op... ooooooo, foei, maar wat zijn ze zoet! Dat wist ik helemaal niet. Die mogen elk jaar terug komen!
Erny Geplaatst: 15 augustus 2017 Geplaatst: 15 augustus 2017 Haha... ja, heerlijk eigen bietjes. Was dit de Verdura misschien? Gisteren eerste bak Salsa uit eigen teelt bij elkaar gesneden met:Tomaten, ui, knoflook, komkommer, bieslook, pepers, paprikaatje en de eerste Tomatillo oogst.
Jorieke123 Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 2x achter elkaar ge-BBQt met lekker wat Veldvarkenvlees. Dus nu even een paar dagen 'voor straf' geen vlees op het menu ('s avonds dan, tussen de middag eten we wel een broodje ham natuurlijk ) We aten gisteren dus een tomatensoepje met een stokbrood van die BBQ's en wat restjes kruidenboter enz. En vanavond maak ik een paar dipsausjes en daarin dopen we groentesticks (koolrabi, wortel, komkommer). En ik heb een blauwaderkaasje uit de vriezer gehaald om op een broodje te doen Morgen waarschijnlijk weer pasta met tomaatjes en basilicum en kaas! Maar het kan ook zomaar nog wat anders worden. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Spaghetti met kofte in tomatensaus. Met extra paprika en courgette. Pittig genoeg met 1 theelepeltje eigen gemaakte sambal. Ernaast tzatziki om de hitte wat te blussen Alleen gehakt, spaghetti en griekse yogurt van de winkel.
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Gebakken aardappels met boterboontjes en visje van de viskraam
Carina1966 Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Gebakken Frieslanders. En een omelet met veel groente: courgette, blauhilde boontjes, ijskegelradijs, knoflook, pepertjes, snijbiet. Uit eigen tuin. Ook de rozemarijn. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Mellie Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Haha... ja, heerlijk eigen bietjes. Was dit de Verdura misschien?Ja! Die is echt heel zoet! Heb die voor het eerst. Dat is een blijvertje.
jootje Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Stamppot rauwe andijvie.....niet mijn favoriete eten, maar manlief word er heel blij van!
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Friet, joekel van een aardappel was hij hol van binnen
pippi Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Oh dat is zonde Angela. Ik ben me te buiten gegaan aan drie maiskolven. Man, wat zijn ze lekker nu. Wel een beetje verkeerd gepland met zaaien en uitplanten, want ze zijn nu bijna allemaal zo'n beetje plukrijp, dus we eten volgende week heel veel mais.
Mellie Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Ooo heerlijk mais! Mijn 8 maisplanten zijn nooit hoger geworden dan een halve meter... schiet niet op! De laatste 2 perziken... sjonge jonge, wat zijn die krengen lekker! We hebben er een stuk of 40 gegeten Masallah.
Mellie Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Zo meteen voor het avondeten, een Indiase curry madras (uit de winkel muv de ui die erin zit) en ter afkoeling Turkse cacik erbij, met komkommer, wilde knoflook Incl bloem, pepermunt en dille Incl bloemschermen. Jumm!
balkontuinder Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Een paprikasoepje, met uit de tuin: vijf kleine puntpaprika's, kleine rode ui, teen knoflook, halve peper, 2 takjes thijm. En uit de voorraad: hand rode linzen, beetje komijn, 0,5L groentenbouillon. Echt zo lekker, ik kan niet wachten op de volgende paprika oogst!
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 augustus 2017 Geplaatst: 22 augustus 2017 Niet gegeten wel gemaakt paprika soep.
Wortel Geplaatst: 22 augustus 2017 Geplaatst: 22 augustus 2017 Net een hand vol aarbeien van de doordragers. Heerlijk nog even in het zonnetje na het werk. Voelt echt als zomer.
Jeanne heijmans Geplaatst: 22 augustus 2017 Geplaatst: 22 augustus 2017 Wat aardbeien voor de lunch,en bieslook,tomaten voor in de gekochte sla.
Aanbevolen berichten