Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Salade uit de tuin met oa kropsla, snijbietblad, dille, munt en basilicum en de pastasaus had kruiden uit de tuin.

De taart is gedecoreerd met bloemenspul uit de tuin. Nog niet geproefd overigens, hij is voor morgen. Dan pluk ik ook nog wat aardbeien en frambozen om te garneren, maar ik vond hem te mooi om niet te delen!

f471d722af52f29de5c9a8abf9dc6839.jpg

5d9fd1fa9391f53038d057366a12e42d.jpg

Geplaatst:

Mellie! Wauw! Dat is gewoon een kunstwerk! Echt een plaatje!! Benieuwd hoe ie smaakt. Maar dat kan haast niet misgaan zeg!

Ik heb net alvast ons maaltje voor vanavond bijeen gescharreld. Alleen de sjalot ga ik nog even scoren.

9723446e3b69a42d472515675b52e9d0.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
Mellie! Wauw! Dat is gewoon een kunstwerk! Echt een plaatje!! Benieuwd hoe ie smaakt. Maar dat kan haast niet misgaan zeg!

Hij smaakte heel lekker! Hou normaal niet van botercreme (hoog glibbergehalte), maar hier zat gesmolten witte chocolade in en dat vond ik erg lekker. Het recept klopte alleen niet en dat was echt balen. Was nl behoorlijk wat werk en nu duurde het alleen maar langer.

Hier het recept voor de liefhebber. Voor vulling helft nemen en botercreme 2 x zo veel http://www.monchou.nl/recepten/life-pie-ams-cake/

Geplaatst:

20b27ba829498a7482464b99754f6834.jpg

Zo meteen uit de oven: venkel uit de tuin! Jawel: de eerste x genoeg voor een maaltijd (en laatste x... rest groeit heel gek in slierten) Venkel met cherrytomaten, en heel veel tijm uit de tuin. De venkelpluimpjes gaan straks door de gekookte aardappels en de vis.

Ik zeg; dat wordt smullen!

Geplaatst:
In slierten? Ik denk dat ze doorschieten. Ik zaai nu pas venkel

Is van vorig jaar. Groeide prima door en zit nergens zaad aan. Op de foto zie je rechts tegen de rand van de schaal wel een lange sliert die ik nog te doen vond om te eten. Heb het dit jaar ook gezaaid, maar dat zijn nog ienie minie pluimpjes.

Geplaatst:

Ziet er lekker uit Mellie! Die witte dingen zijn knoflook? Of kaas?

Oh en goeie Jorieke, ik moet niet vergeten nog venkel te zaaien!

Geplaatst:
Ziet er lekker uit Mellie! Die witte dingen zijn knoflook? Of kaas?

Oh en goeie Jorieke, ik moet niet vergeten nog venkel te zaaien!

Charly, ik heb wat stukjes roomboter erdoor gedaan. Dat is wit ding 1. Wit ding 2 is knoflook. Een scheutje olie en een slokje witte wijn maken het af. Half uurtje in de oven en smullen maar! De venkel en tomaat zijn geblancheerd overigens. Aanrader! Het is echt verrukkelijk met kip, of witvis. Heb het zelfs wel eens met tagliatelle op.

Geplaatst:

Zojuist geoogst: een moooe krop andijvie. Bleek overigens ook zonder mijn medeweten bewoond te worden door 6 hele dikke naaktslakken en 1 huisjesslak. Gelijk de rest ook maar gecontroleerd en de vondst de sloot ingeknikkerd.

Vanavond op het menu:

Andijvie stamppot met een Turks gehaktballetje en Hollandse jus.

De slak op de foto is een kleine Houdini. Zie hem pogen tot ontsnappen uit het waswater...

7d28f8d608ae2900ef53f5870a6ea74c.jpg

Geplaatst:
blauwschokkers thaistyle

Oh, dat klinkt lekker. Daar had ik wel een fotootjes van willen zien!

Wij gisteren salade Nicoise, met alles wat daarbij hoort en zelfs de eerste sperzieboontjes uit eigen tuin. De Melissa. En ik moet zeggen. Wauw! Als ze zo lekker blijft en mooi blijft produceren wordt dat volgend jaar ons enige sperzieboontje. Hoe okay de anderen ook mogen zijn.

Geplaatst:

Zo direct gewoon maar een bakje yoghurt. Ze zeggen dat de combi yoghurt en kruisbessen niet samen gaat. Denk ik duidelijk anders over

2017-07-02-1916921499015962.03

Geplaatst:

Wow Mellie die taart!!!

klinkt lekker en zelfs leuk maar ik heb dus werkelijk nog nooit spitskool geproefd , ben ik eens benieuwd naar

Simpel en heel lekker: een of twee grote uien glazig bakken, gesneden spitskool erbij, zout, flink wat peper en flink wat (echt best veel) kerrie erbij, roerbakken, evt scheutje water of witte wijn erbij en laten sudderen en regelmatig omscheppen tot de kool zacht genoeg is. En dan lekker met gekookte aardappels en vlees of vleesvervanger.

Wij aten vandaag dit recept: http://www.snijbiet.nl/recepten/snijbiet-met-aardappelen-een-kroatisch-recept/

. Omdat ik gister ook al snijbiet had meegegeven aan dochter kwam ik wat tekort, dus aangevuld met rode melde, spinazie die op doorschieten stond en wat boontjes, Vega worstjes erbij. Zoon vond het erg lekker, ik vond het wat tegenvallen. Ik ga het nog wel een keer maken, maar dan mag het wat pittiger en dan bak ik de aardappelen even apart voor ze erdoor gaan, dat lijkt me lekkerder.

Geplaatst:

Laatste komkommer? Joh! Die van mij moeten nog beginnen. Hoop ik...

Hier een krachtig ontbijtje;

c3111a0a0d34e02802f3e9b27e2a4c92.jpg

Zuurdesempannenkoeken, met eigengemaakte kaas (en ham en eieren - die ook ooit nog!) Wat sweet baby's ernaast. En je kan er een goed deel van de dag weer tegen hoor!

Geplaatst:

Orzo (uit de winkel) met uit eigen tuin courgette, courgette en courgette, een handjevol vroege, verse kapucijners (ik kon ze niet laten hangen) met bieslook, bonenkruid, olijfkruid, basilicum en knoflook. Van een buurman voor erbij: tomaten en een stukje kip.

Buikje vol!

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

De BBQ gaat zo aan en daar eten we een salade bij met wat links en rechts uit de tuin is geplukt.

IMG978579651499611135.JPG

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...