Mellie Geplaatst: 23 juni 2017 Geplaatst: 23 juni 2017 Salade uit de tuin met oa kropsla, snijbietblad, dille, munt en basilicum en de pastasaus had kruiden uit de tuin. De taart is gedecoreerd met bloemenspul uit de tuin. Nog niet geproefd overigens, hij is voor morgen. Dan pluk ik ook nog wat aardbeien en frambozen om te garneren, maar ik vond hem te mooi om niet te delen!
Jeanne heijmans Geplaatst: 23 juni 2017 Geplaatst: 23 juni 2017 Groentesoep gemaakt met de groenten uit de tuin.ook de aardappels.en wortels uit de tuin.
Wortel Geplaatst: 24 juni 2017 Geplaatst: 24 juni 2017 Gisteren worteltjes en doperwten, eergisteren sperziebonen en peultjes.
Charly Geplaatst: 24 juni 2017 Geplaatst: 24 juni 2017 Mellie! Wauw! Dat is gewoon een kunstwerk! Echt een plaatje!! Benieuwd hoe ie smaakt. Maar dat kan haast niet misgaan zeg! Ik heb net alvast ons maaltje voor vanavond bijeen gescharreld. Alleen de sjalot ga ik nog even scoren. wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Mellie! Wauw! Dat is gewoon een kunstwerk! Echt een plaatje!! Benieuwd hoe ie smaakt. Maar dat kan haast niet misgaan zeg! Hij smaakte heel lekker! Hou normaal niet van botercreme (hoog glibbergehalte), maar hier zat gesmolten witte chocolade in en dat vond ik erg lekker. Het recept klopte alleen niet en dat was echt balen. Was nl behoorlijk wat werk en nu duurde het alleen maar langer. Hier het recept voor de liefhebber. Voor vulling helft nemen en botercreme 2 x zo veel http://www.monchou.nl/recepten/life-pie-ams-cake/
Jeanne heijmans Geplaatst: 25 juni 2017 Geplaatst: 25 juni 2017 Tja alweer ijsbergsla, paar kroppen boter sla doorgeschoten, maar aan de kipjes gegeven.al weggegeven, volgend jaar wat minder van sla
Mellie Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 Zo meteen uit de oven: venkel uit de tuin! Jawel: de eerste x genoeg voor een maaltijd (en laatste x... rest groeit heel gek in slierten) Venkel met cherrytomaten, en heel veel tijm uit de tuin. De venkelpluimpjes gaan straks door de gekookte aardappels en de vis. Ik zeg; dat wordt smullen!
Jorieke123 Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 In slierten? Ik denk dat ze doorschieten. Ik zaai nu pas venkel Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 In slierten? Ik denk dat ze doorschieten. Ik zaai nu pas venkel Is van vorig jaar. Groeide prima door en zit nergens zaad aan. Op de foto zie je rechts tegen de rand van de schaal wel een lange sliert die ik nog te doen vond om te eten. Heb het dit jaar ook gezaaid, maar dat zijn nog ienie minie pluimpjes.
Charly Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 Ziet er lekker uit Mellie! Die witte dingen zijn knoflook? Of kaas? Oh en goeie Jorieke, ik moet niet vergeten nog venkel te zaaien! wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Ziet er lekker uit Mellie! Die witte dingen zijn knoflook? Of kaas? Oh en goeie Jorieke, ik moet niet vergeten nog venkel te zaaien! Charly, ik heb wat stukjes roomboter erdoor gedaan. Dat is wit ding 1. Wit ding 2 is knoflook. Een scheutje olie en een slokje witte wijn maken het af. Half uurtje in de oven en smullen maar! De venkel en tomaat zijn geblancheerd overigens. Aanrader! Het is echt verrukkelijk met kip, of witvis. Heb het zelfs wel eens met tagliatelle op.
Mellie Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 Zojuist geoogst: een moooe krop andijvie. Bleek overigens ook zonder mijn medeweten bewoond te worden door 6 hele dikke naaktslakken en 1 huisjesslak. Gelijk de rest ook maar gecontroleerd en de vondst de sloot ingeknikkerd. Vanavond op het menu:Andijvie stamppot met een Turks gehaktballetje en Hollandse jus. De slak op de foto is een kleine Houdini. Zie hem pogen tot ontsnappen uit het waswater...
Jeanne heijmans Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Weer ijsbergsla, en morgen botersla voor een slaatje.maandag komkommer, en weer sla aan de kopjes gegeven.
Charly Geplaatst: 2 juli 2017 Geplaatst: 2 juli 2017 blauwschokkers thaistyleOh, dat klinkt lekker. Daar had ik wel een fotootjes van willen zien!Wij gisteren salade Nicoise, met alles wat daarbij hoort en zelfs de eerste sperzieboontjes uit eigen tuin. De Melissa. En ik moet zeggen. Wauw! Als ze zo lekker blijft en mooi blijft produceren wordt dat volgend jaar ons enige sperzieboontje. Hoe okay de anderen ook mogen zijn. wees bevriend met kleine dingen
Bit Geplaatst: 2 juli 2017 Geplaatst: 2 juli 2017 Zo direct gewoon maar een bakje yoghurt. Ze zeggen dat de combi yoghurt en kruisbessen niet samen gaat. Denk ik duidelijk anders over
pippi Geplaatst: 2 juli 2017 Geplaatst: 2 juli 2017 Wow Mellie die taart!!! klinkt lekker en zelfs leuk maar ik heb dus werkelijk nog nooit spitskool geproefd , ben ik eens benieuwd naar Simpel en heel lekker: een of twee grote uien glazig bakken, gesneden spitskool erbij, zout, flink wat peper en flink wat (echt best veel) kerrie erbij, roerbakken, evt scheutje water of witte wijn erbij en laten sudderen en regelmatig omscheppen tot de kool zacht genoeg is. En dan lekker met gekookte aardappels en vlees of vleesvervanger. Wij aten vandaag dit recept: http://www.snijbiet.nl/recepten/snijbiet-met-aardappelen-een-kroatisch-recept/. Omdat ik gister ook al snijbiet had meegegeven aan dochter kwam ik wat tekort, dus aangevuld met rode melde, spinazie die op doorschieten stond en wat boontjes, Vega worstjes erbij. Zoon vond het erg lekker, ik vond het wat tegenvallen. Ik ga het nog wel een keer maken, maar dan mag het wat pittiger en dan bak ik de aardappelen even apart voor ze erdoor gaan, dat lijkt me lekkerder.
Jeanne heijmans Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 Botersla,en de eerste komkommer.morgen weer komkommer
Mellie Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 De vierde en eennalaatste komkommer zoals het er naar uit ziet -grrrrr- en sla.
Charly Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 Laatste komkommer? Joh! Die van mij moeten nog beginnen. Hoop ik... Hier een krachtig ontbijtje; Zuurdesempannenkoeken, met eigengemaakte kaas (en ham en eieren - die ook ooit nog!) Wat sweet baby's ernaast. En je kan er een goed deel van de dag weer tegen hoor! wees bevriend met kleine dingen
Spitskool Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Orzo (uit de winkel) met uit eigen tuin courgette, courgette en courgette, een handjevol vroege, verse kapucijners (ik kon ze niet laten hangen) met bieslook, bonenkruid, olijfkruid, basilicum en knoflook. Van een buurman voor erbij: tomaten en een stukje kip. Buikje vol! Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Spitskool Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 De BBQ gaat zo aan en daar eten we een salade bij met wat links en rechts uit de tuin is geplukt. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Aanbevolen berichten