Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Met jouw liefdevolle verzorging, zullen ze snel tam worden.

Geplaatst:
  • Auteur

Het ging vandaag al stukken beter, Jorieke haar advies opgevolgd, lekker eten gegeven en in de buurt gaan zitten. Vanavond stond er pompoen/graan/mais op het menu en ik ben doodstil naast de trog gaan zitten. Na een paar minuten kwamen ze al aanknorren en stonden ze met zijn drie in de voerdertrog, die blijkbaar tot nog toe varkensproef is, hij bleef op zijn plek.

Ik kon langzaam naar ze toe schuiven en onze Betsy ( betsy die mag blijven en de pan niet in gaat) kwam heeeeel dichtbij en was het minste bang van allemaal. Het gaat de goede kant op, morgen weer.

DSC0644750301422212717.JPG

(onze Betsy die niet de pan in gaat in het midden)

Geplaatst:

Waarom heb je die Betsy uitgekozen? Maar 1 van de 2 dametjes, omdat je er maar met een biggen wil fokken?

Betsy uitvolkoren geniet maar van je varkensleven, met zulke liefdevolle verzorging.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, 1 vark is voor de fok en mag blijven tot haar oude dag, 1 vark is van een vriend voor de slacht maar waar ik helaas enorme ruzie mee kreeg laatst en aangezien hij nog niet betaald heeft voor zijn vark is ze nu ook gewoon van mij. en 1 vark was van mij voor de slacht.

Ik heb het liefst met de slachtvarkens niet een al te grote band, al geef ik ze natuurlijk graag een mooi ( kort) leven . Ik heb op dag 1 onze Betsy uitgekozen, dus die tot haar oude dag bij ons mag blijven en op gevoel is dat de Betsy met de zwarte neus geworden. Blijkbaar geen slechte keus want ze is de nieuwsgiergiste en de leukste toevallig. Misschien weet ze al ( voelt ze) wat haar toekomst is en is ze daarom zo open en vrij, geen idee hoe het werkt.

Geplaatst:

Heel gaaf! Toffe beestjes! Heerlijk dat je gewoon een stuk land er bij kan kopen! Groot voordeel van Hongarije! Veel plezier met je beestjes!

Geplaatst:
  • Auteur

Het gaat goed met de Betsy's! Ik zie ze al groeien.

Ze verblijven tot nog toe in de stal omdat hun veldje nog niet omheind is, maar nu in de winter en ook omdat ze zo klein nog zijn en de stal dus relatief groot lijkt dat niet zo'n probleem.

Vandaag kon ik onze Betsy aaien, ze liet het gewoon toe en vond het lekker ook, ( ook het eten wat ze op dat moment at natuurlijk)

DSC0655113781422561378.JPG

Geplaatst:

Dat tam worden gaat dus best wel snel!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat ziet er goed uit, jullie zijn al vriendjes.

Wilde varkens worden in 1 generatie tammen varken en anders om.

Geplaatst:

En straks nog leren om truffels te zoeken

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

• 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic