Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

14 juni 2e Open (doe) dag Boerenerf Harfsen


berijl

Aanbevolen berichten

Op zondag 14 juni houden we onze 2e open dag! Ditmaal met andere bezigheden en een ander thema.

 

 

Het open(doe)dag - programma staat online:

 

Op zondag 14 juni houden we onze 2e Opendag.

 

Ditmaal een Open - DOE - dag.

 

Speciaal voor deze dag start de boer wat later als anders.

Om 9.00u kunnen jong en oud komen helpen met geiten melken.

Altijd al eens geiten willen melken? Wees er dan bij!

 

Aansluitend gaan we samen zachte spaanse kaas maken van de geitenmelk.

Natuurlijk kunnen ook de niet vroege vogels aansluiten om kaas te maken.

De activiteit is ook geschikt voor kinderen.

We starten om 10.30 u.

 

Rond de klok van 12.00u start de lunch. Voor slechts € 5 per persoon (excl koffie/thee/fris) kan je op onze boerderij meelunchen.

Uiteraard spreekt voor zich dat deze lunch zover mogelijk uit Boererfprodukten bestaat en uiteraard alles homemade!

 

Om 14.00u start de Dierverzorgingsronde.

Loop mee en help de boerin om onze Boerenerfvee te verzorgen.

Ondertussen zal zij het eea vertellen over de dieren en ons erf.

Uiteraard is ook dit programma geschikt voor groot en klein.

 

Buiten het bovenstaande dagprogramma om, bent u ook van harte welkom om zelfstandig over ons erf te struinen.

Er hangen diverse informatiebordjes over diverse onderwerpen.

 

Tevens zal er weer een zithoekje zijn om te genieten van ons fijne erfje met

verse Boerenerf-kruidenthee , koffie en een stuk homemade gebak.

Er is een plekje voor de kleintjes om te spelen.

 

Tevens zullen er weer diverse Boerenerfprodukten ter overname zijn:

(h)eerlijk vlees, melk, eieren, groenten/fruit, zeepjes enz...

Foto-SWFMQ4GO.jpg

 

Tot ziens op ons gezellige boerenerf!

Adres:

 

 

Note: Heb je zelf ook landbouwdieren, dan graag alleen kleding dragen welke niet in aanraking is geweest met je eigen dieren. Dit om evt besmettingsgevaar te voorkomen. In overleg (vooraf via mail) zijn honden welkom.

 

Wie nadien nog energie over heeft, kan via ons erf zo de natuur in wandelen:

Gorsselse heide[/size][/i]

aangepast door Gast

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan je (hopelijk) zondag een lift geven Jasmin. Maarja, dan moet je wel heul lang hier wachten tot de open dag Wel leuk als er tzt een mogelijkheid komt dat je erbij kan zijn. De bijen zijn idd echt fascinerend.

 

Nas: altijd welkom. Tzt zal er hier melk en vlees te koop zijn van de geitjes. Uiteraard kan je daar ook heerlijke kaas en worst van maken.

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Nog drie weken en dan is het zover: onze eerste open dag! De eerste voorbereidingen worden al getroffen: laatste winterklusjes afronden, tent regelen, naambord aan de weg, informatiebordjes bij de diverse dieren, en zo kan ik nog wel even doorgaan! Mijn vader komt zelfs met zijn pony`s langs zodat de kinderen een rondje kunnen rijden! Natuurlijk hopen we op mooi weer zodat we lekker veel buiten kunnen zijn - immers doe je dat het liefste op een boerenerf - maar ook als het weer tegen zit maken we er een gezellige dag van! Binnen kan de open haard aan, er is koffie, thee en homemade-pompoensoep en er zijn leuke duurzame snuisterijen te koop.Tussen de buien door kan je mee met een rondleiding over het erf. We hopen je die dag van harte welkom te kunnen heten op ons boerenerf! Tot dan?!? ....

 

10996793_998049030224056_5667220082335478537_n.jpg?oh=b0cc37d61be310c7b9a595d769f8b283&oe=5584338A

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

nog 6 daagjes en dan is het zover! Het ziet er naar uit dat de weergoden ons gunstig gezind zijn. Wat een geluk!

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de ontzettend gezellige ochtend!

Alles was super voor elkaar en de dieren zagen er ook super goed uit

Mijn zoontje heeft zich ook prima vermaakt.

Morgen mag onze kater voor het eerst van zijn verse vlees proeven

We laten jullie weten hoe hij het vond

Groetjes Loraine

 

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Link naar reactie
Delen op andere sites

eindelijk een momentje om hier te updaten De afgelopen dagen zijn we een beetje geleefd hihi. Het was een keigezellige dag! We hadden enorm mazzel met het weer (en dat was maar goed ook want onze megatent was vroeg die ochtend weggewaaid door een plaatselijke rukwind .. ). De opkomst was groot, hoe leuk is dat op onze allereerste open dag.

Het was een komen en gaan van allemaal leuke, lieve mensen die enorm enthousiast waren. In de middag hadden we nog van alles gepland als geiten melken, pony rijden en een speurtocht met de kids maar de tijd vloog voorbij De proeverij viel goed in de smaak en heel veel mensen wilden ook graag thuis genieten van een stukje boerenerf-vlees. We vinden het erg fijn dat we mensen blij hebben kunnen maken met een stukje (h)eerlijk vlees. Al is het een druppel op de gloeiende plaat, het is toch weer een beetje minder bio-industrievlees wat gegeten wordt de komende tijd. We hebben mensen ook blij kunnen maken met andere boerenerf-producten. Fijn om zo met elkaar te kunnen delen.

Ook de prachtige Boerenerf`s geitenmelkzeepjes van Jasmin kregen heel veel lof. Binnenkort brengen we haar weer een bezoekje met onze eigen grondstoffen want de zeepjes-voorraad is nu flink geslonken.

 

In juni staat onze 2e open dag gepland. Met andere thema`s en andere info. Hopelijk hebben we weer geluk met lekker weer maar het zal de pret niet drukken als we weer zulke leuke, enthousiaste mensen mogen verwelkomen op ons boerenerfje!

Op onze site heb ik ene verslagje geschreven van die dag en zijn er enkele foto`s te zien. (in de middag is het foto`s-maken er bij ingeschoten)

www.fromapreciousplace.nl

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Inmiddels is de datum bekend. 14 juni doen we het nog weer eens dunnetjes over Binnenkort meer over het programma van die dag!

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het open(doe)dag - programma staat online:

 

Op zondag 14 juni houden we onze 2e Opendag.

 

Ditmaal een Open - DOE - dag.

 

Speciaal voor deze dag start de boer wat later als anders.

Om 9.00u kunnen jong en oud komen helpen met geiten melken.

Altijd al eens geiten willen melken? Wees er dan bij!

 

Aansluitend gaan we samen zachte spaanse kaas maken van de geitenmelk.

Natuurlijk kunnen ook de niet vroege vogels aansluiten om kaas te maken.

De activiteit is ook geschikt voor kinderen.

We starten om 10.30 u.

 

Rond de klok van 12.00u start de lunch. Voor slechts € 5 per persoon (excl koffie/thee/fris) kan je op onze boerderij meelunchen.

Uiteraard spreekt voor zich dat deze lunch zover mogelijk uit Boererfprodukten bestaat en uiteraard alles homemade!

 

Om 14.00u start de Dierverzorgingsronde.

Loop mee en help de boerin om onze Boerenerfvee te verzorgen.

Ondertussen zal zij het eea vertellen over de dieren en ons erf.

Uiteraard is ook dit programma geschikt voor groot en klein.

 

Buiten het bovenstaande dagprogramma om, bent u ook van harte welkom om zelfstandig over ons erf te struinen.

Er hangen diverse informatiebordjes over diverse onderwerpen.

 

Tevens zal er weer een zithoekje zijn om te genieten van ons fijne erfje met

verse Boerenerf-kruidenthee , koffie en een stuk homemade gebak.

Er is een plekje voor de kleintjes om te spelen.

 

Tevens zullen er weer diverse Boerenerfprodukten ter overname zijn:

(h)eerlijk vlees, melk, eieren, groenten/fruit, zeepjes enz...

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Het ziet er naar uit dat de weergoden ons wederom zeer gunstig gezind zijn!! Ze voorspellen volgende week zondag 21 graden met een zonnetje Nu duimen draaien dat de aardbeitjes deze week flink groeien. Lekker voor bij de lunch die dag!

To volgende week zondag?!

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...