Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hier zijn we dan! ;)


Krikke

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal!

 

Ik ben dus Krikke, sinds vorig jaar heb ik terug een mini-tuintje! Na enkele jaren aan 'balkontuineren te hebben gedaan' was dit het moment om terug met de groene vingers in de aarde te zitten!

 

Alles stond dus het voorbije jaar volgepropt met aardbeien, groenten, kruiden, ... En er stond nog een mini-perenboompje! Alles natuurlijk afgewisseld met bijvriendelijke eenjarige planten zoals goudsbloem, zinnia's, .... Kort samengevat: elke vierkante centimeter was volledig benut...

 

Ik ga voor biodiversiteit, alles door elkaar en geen saaie eentonige groentenbedden vol met dezelfde soort sla . Bestrijdingsmiddelen in de tuin gebruik ik niet... Ik verwacht hulp van natuurlijke vijanden. Ook kunstmest en andere zal ik zelden of nooit gebruiken (enkel voor specifieke teelt in potten, zodat de impact op ons milieu minimaal blijft.)

 

Ík sta ondertussen ook al een aantal jaren op de wachtlijst voor een volkstuintje... Hopelijk krijg ik dit jaar goed nieuws hierover!

 

Via het chillipeperforum en Stan hier terechtgekomen en gezien al die leuke topics, heb ik me dan maar een account aangemaakt

 

Willen jullie meer weten, dan vraag je het maar

Groeten,

 

Krikke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier! Ik heb zo ongeveer dezelfde strategie Mijn tuin bestaat niet uit een moestuin en een siertuin, alles is in elkaar verweven en 90% is eetbaar of nuttig.

 

Ik ben aangestoken door Alys Fowler (zie ook Youtube voor een boeiende BBC serie over de eetbare tuin: https://www.youtube.com/playlist?list=PL9GBa7xDftjf4z67-T_NxcNIftH0E2BAj)

 

Voor mij geen rechte rijen met hetzelfde gewas afgewisseld door zand, maar een perma cultuur. Ik heb niet eens een schoffel

 

 

Hopelijk komt er snel een volkstuintje voor je!

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...