Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

even voorstellen


petra005

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Droom is zoveel mogelijk zelfvoorzienend te worden. Om te beginnen bij de groente/fruit tuin.

Net een eigenhuis gekocht, met ruim voldoende grond voor een groente/fruit tuin.

Maar er moet ook nog een hoop verbouwd/geklust worden in huis.

Dus eigenlijk niet heel veel tijd om echt fanatiek aan de gang te gaan.

We gaan het dan ook stukje bij beetje steeds verder laten groeien (de groenten en de tuin ).

Ondertussen de tijd om veel te leren op dit forum.

 

Groetjes Petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier!

 

Als je fruitbomen wil aanplanten doe je er verstandig aan om eerst rustig een overweging te maken welke rassen (i.v.m. smaak, bestuiving, opbrengst, mogelijke ziektes en oogstperiode) en welke maat (bijvoorbeeld hoogstam of lei). Ook zijn er tal van historische rassen te koop.

 

Er is veel meer keuze aan rassen bij goede fruittelers, dan je in de supermarkt kunt vinden. Zie bijvoorbeeld in jouw regio: http://baggelhof.nl/index.html

 

Niets mis mee om het rustig aan te doen in de tuin dus

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Petra!

 

Je kan ook gewoon beginnen en kijken welke groente het goed doen. Dan kun je dit jaar 'oefenen' en volgend jaar als je meer tijd heb, alles meteen goed doen met de opgedane ervaring. Succes in ieder geval!

Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...