Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Ruillijst Kibas mei 2015

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Ja hoor, is prima.

Rozemarijn krijg ik al 2 plantjes van, dus dat is niet meer nodig. Ik heb mijn ruillijst nu aangepast. Maar postzegels uit Canada voor mijn vader zou fijn zijn en fimo is altijd welkom. Dus graag.

Geplaatst:

dan ga ik die voor je opzoeken bedankt alvast !

Geplaatst:

Die matrozensla die je zoekt staat op mijn ruillijst?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zie hem niet op je ruillijst staan Angela en op niet op de andere pagina's, ook niet als ik per pagina zoek op matr.. of trade.... Maar als je er zaad van hebt, dan graag!

Geplaatst:

Eendagsbloem de afbeelding staat erbij?

Zaad heb ik niet wel nog plant.

Moest vanmorgen even snel moest gaan werken.

Geplaatst:
  • Auteur

Welke Tradescantia is het? De Tradescantia ohiensis is eetbaar, van de Tradescantia virginiana en andere soorten weet ik het niet. Ik wil dus zeker weten dat het de eetbare soort is. Mocht je het niet heel erg zeker weten, dan laat ik het liever zitten. Beiden worden eendagsbloem genoemd. Wel lief dat je aan me denkt.

Geplaatst:

Als het goed is de eerste maar hij staat al zo lang in de tuin dat ik het niet 100% durf te zeggen??

Geplaatst:
  • Auteur

Dan laat ik het even zitten. Dank je voor je aanbod.

Geplaatst:
  • Auteur

Cupcakeje, ik zag dat je op jouw ruillijst hebt staan dat je 3x paprikaplantjes van me krijgt. Ik weet niet of je van de andere zaden ook denkt dat je plantjes krijgt. Misschien heb je het niet gezien, wat ik me voorstellen kan, maar op de diverse pagina's bij mijn ruillijst staat dat ik bij voorkeur geen zaden voorzaai. Ik heb de ziekte van Lyme (dat is door een tekenbeet) en ik ben snel moe. Zaden voorzaaien kost me energie en 12 stuks is echt teveel energie. Ik heb hulp in mijn tuin van 3 mensen en ik heb hulp gehad bij het voorzaaien een tijd terug, omdat ik het helaas niet allemaal zelf kan. Ik wil eventueel 3 plantjes voor je voorzaaien, laat dan maar weten welke 3. Meer voorzaaien gaat niet lukken op het moment, het gaat niet zo goed met mijn lichaam. Als je meer plantjes zou willen, dan vrees ik dat de ruil niet door kan gaan helaas. Jammer! Overigens kan ik pas zondag gaan voorzaaien als het me lukt qua energie, de andere dagen heb ik al wat activiteiten staan en dan wordt het teveel samen. Ik heb maar een beperkte hoeveelheid energie per dag tot mijn beschikking en kan die maar 1x uitgeven aan iets. Ik moet dus altijd keuzes maken waar ik mijn beperkte energie aan wil spenderen.

Over ruim een week is de MTFD al. Mocht je zaden willen in plaats van plantjes, dan kan de ruil wel doorgaan. Ik zal je waar mogelijk dan een paar zaden meer geven.

Geplaatst:
Dan laat ik het even zitten. Dank je voor je aanbod.

Is goed

Trouwens de bosaardbei mag van mijn lijstje af, ik heb mijn witte weer gevonden

Geplaatst:

Hoi Kibas, mag ik ook namens Almond vragen om: Courgette# Gele courgette Athena Polka F1 ? Iets waar ik je blij mee kan maken nog??

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:
  • Auteur

Hallo SuusP

Ik heb de courgette genoteerd. Ik moet even kijken hoeveel zaden ik nog heb, ik denk niet zoveel meer, maar een paar kan ik nog wel missen denk ik.

Je hebt niet echt dingen op je lijstje waar je me blij mee kan maken, daarom had ik in het verleden ook al niet meer gevraagd dan de witte patisson. Misschien zie je nog iets op mijn ruillijst staan wat ik wil hebben. Wat altijd fijn is, is als je nog wat plantjes hebt van courgette of spagettipompoen. Voorzaaien kost me aardig wat energie en ik ben daarom zuinig geweest met zaaien, dus als jij nog plantjes over hebt, dan graag. Mijn spitskool is niet op gekomen, dus daar wil ik ook wel een paar plantjes van mocht je over hebben. Verder nieuw op mijn vraaglijst:

Ik zoek ook nog:

2e hands wifi router,

schroeven,

keilbouten,

kleine gieter 2 a 3 liter met een smalle opening en lange tuit,

koevoet,

Tuinpalen

Borderrol

Kuikengaas (van die 1cm grote vierkante ruitjes)

Bonenstokken

Klein vaasje

en euh....ik zal even nadenken nog en plaats het dan hier.

Geplaatst:

Een courgetteplantje en evt. een overtollig pompoentje (waltham butternut, hokkaido of sweet dumpling bijv.) zou moeten lukken. Ze zijn nog wel erg klein hoor (nu net kiemblaadjes boven), maar ik zal zien wat ik voor je mee kan nemen!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

o Suus, als je eventeel nog een waltham butternut hebt hou ik me aanbevolen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Pompoen mag ik niet hebben (hoewel ik het toch een keer uit wil proberen als ik een grotere tuin heb), dus dan houd ik het bij het courgetteplantje. Het geeft niet dat die nog klein is. Leuk, ben ik blij mee!

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb gisteren wat magnolia bloembladeren gekregen en opgegeten. Smaakte een beetje bitter, maar wel een lekkere nasmaak. Helaas heb ik alles gebruikt en las ik later pas dat je magnolia in olie kunt doen om de geur er uit te trekken. Dat wil ik weleens proberen. Ik heb zelf geen magnolia boom. Is er iemand waarvan de boom vrijdagmiddag/avond of zaterdagochtend nog bloeit en die bloembladeren voor me mee wil nemen?

Geplaatst:
  • Auteur

Silene heb ik zelf en bied ik aan. Eetbare malva ben ik zeker voor in

Geplaatst:
  • Auteur

Fijn

Geplaatst:
Ik heb gisteren wat magnolia bloembladeren gekregen en opgegeten. Smaakte een beetje bitter, maar wel een lekkere nasmaak. Helaas heb ik alles gebruikt en las ik later pas dat je magnolia in olie kunt doen om de geur er uit te trekken. Dat wil ik weleens proberen. Ik heb zelf geen magnolia boom. Is er iemand waarvan de boom vrijdagmiddag/avond of zaterdagochtend nog bloeit en die bloembladeren voor me mee wil nemen?

Heb een donkerrose staan, wil 'm niet kaal plukken, maar kan wel wat bloemen meenemen. Weet de soort niet, weet ook niet of alle soorten eetbaar zijn, dus gebruik is op eigen risico

Geplaatst:
  • Auteur

Ik ga de bloembladeren dit keer niet eten, maar in olie laten trekken. Zou moeten kunnen volgens internet. Als het goed is, krijg ik zo geurige olie. Ik wil het graag proberen. Ik heb dus niet een hele pan vol bladeren nodig. Fijn dat je een paar bloemen wilt plukken voor me!

Dit heb ik bij het forumdeel 'wildplukken' geschreven:

".....Wat ik nog wil doen is trekken in olie: schoonmaken en droog in een potje proppen, olie er op, in het donker en warm laten trekken en elke dag even schudden. Na een maand is het klaar en kun je de olie oogsten. Of gewoon zo laten en er wat uit halen als je nodig hebt. Zo doe ik het tenminste met mijn masceraten, zoals goudsbloemolie (calendula-olie)."

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb zojuist uit de tuin de volgende planten en stekjes gehaald:

heiligenbloem - vele takjes, om zelf te stekken of om te drogen of te gebruiken (vaste plant, kruid, verdrijft motten)

1x citroenkruid - 1 takje om te stekken (vaste houtige kruidenplant)

2x 2 hertshoornweegbree plantjes (2 per zakje, vaste groenteplant, groenblijvend, dus ook in de winter te oogsten)

1x roomse kamille (vaste plant)

2x vaste bloemenplant, grijs blad, edelweissachtige tros bloemen

Je kunt aangeven als je iets wilt, dan reserveer ik het, en anders zet ik het op de ruiltafel.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja hoor, ik zal het voor je reserveren

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.