hansm Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Oke ja dat kan allemaal dan begrijp ik het ik dachr, soms kan stress van bv muis die in hokken rommeld in de nacht ook oorzaak zijn.Maar jij houd dus je legkippen apart van de andere das wel slim, dan kun je ze ook weleens wat extra geven enzo. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Inderdaad, en die krijgen dan ook legkorrels, en de (wat oudere)kuikens niet. Die krijgen wat graan en scharrelen de rest bij elkaar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 De lamp gaat hier om half 11 uit. Maar ik lees net dat je beter 's ochtends meer kunt bijlichten dan 's avonds... We gaan dus denk ik ons belichtingsplan aanpakken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Zitten ze binnen ook goed tochtvrij, met tocht stoppen ze ook met leggen. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Ja, alle 'hobbel' tussen dakplaten en de muur zijn dichtgestopt met wol. En ze hebben maar een kleine ingang, dus daar tocht het ook amper naar binnen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Moet je eigenlijk veel doen he voor een ei op je bord ligt let op kindertjes een ei is heel bijzonder voor hij op je bord ligt Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Nou echt wel! Van het voorjaar plopten de eieren er trouwens elke dag netjes uit bij iedereen. En toen zaten ze lichter, en tochtiger. Pff,.. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 De lamp gaat hier om half 11 uit. Maar ik lees net dat je beter 's ochtends meer kunt bijlichten dan 's avonds... We gaan dus denk ik ons belichtingsplan aanpakken  Nou dat is handig om te weten.Moet ik wel de hele schakelklok weer veranderen.Hoe laat moet ik hem dan aan laten gaan Kippen hebben 13 uur daglicht nodig om een ei te produceren.Tja met deze donkere dagen heb ik soms 's morgens om 9 uur het licht nog aan in huis.Maar eens even wat uitproberen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Hier zijn ze om een uur of 8 in de ochtend, al aardig actief. Misschien dat de lamp dan om 6, of 7 uur aan moet gaan? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Nuja is ook nog lastig dat je niet teveel stroom gebruikt straks kun je beter in winter scharrel ei kopen Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 We hebben een mooie ledlamp, maar ik licht idd liever niet bij nee. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yola Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 Mijn kippen hebben vandaag hun eerste eitjes gelegd, ik vond er 2, keurig in het leghok, heel kleine eitjes, maar de kippen zijn ook nog erg jong, zo'n 5 maanden.Ik licht trouwens niet bij, nooit gedaan, winters gaan ze eerder op stok, zomers later.Wat zijn de voordelen van het bijlichten eigenlijk? Quote
Claudia69 Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 Dat ze langer aan de leg blijven. Ik denk niet dat het 'natuurlijk' is, maar mijn oma kweekte kippen voor de eitjes en de oude werden geslacht voor in de soep. Elk jaar kweekte ze een nieuwe bende kuikens op (en schattig dat wij dat vonden ). Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 Normaal doen wij het ook niet. Maar we hebben nu al zo lang geen eieren gehad, dat we hopen dat dit weer even een boost is. Tot nu toe is er nog steeds maar 1 aan de leg. We hebben verschillende kippen, met verschillende kleuren en formaten eieren, dus dat kunnen we mooi zien Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yola Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 ik had begrepen dat elke kip een x-aantal eieren in haar leven te leggen heeft, heb om deze reden ook geen lamp, als ze leggen leggen ze, omdat ik nu helemaal om ben op poule de bressen die ik dit jaar via ebay als ei aangeschaft heb moest ik tot nu toe ook mijn eieren kopen, ben helemaal blij, heb vanavond een heerlijk gesmikkeld van mijn kleine eitjes.Met een beetje mazzel hoef ik vanaf nu geen eieren meer te verkopen, heb nu 12 kippen en 1 haan, daar moeten wij van eten en de rest verkopen we. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 Ja, hier ging het begin dit jaar ook als een tierelier! Heerlijk om zoveel te hebben dat je weg kunt geven/ruilen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 IK WIL OOK KIPPIES!zo. dat moest er even uit Quote
Gast jack Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 als je swinters gaat bij lichten dan zijn je kippen ook veel eerder uitgelegt  een noramle legkip .dan heb ik het ovewr die bruine die is bij de kippenboer maar goed voor zo anderhalf jaar leggen .dan moeten z emeestal de deur uit .als soep kip ....ze nemen dan weer neiouwe legkippen waar ze weer anderhalf jaar mee doen .voor hun is het niet haalbaar om die duizende kippen langer te laten zitten ......om dat ze niet meer iedere dag leggen Quote
greetje11 Geplaatst: 17 december 2011 Geplaatst: 17 december 2011 Ik heb de timer niet veranderd, en vandaag 3 eitjes , 2 van kipjes die al eerder van de week hadden gelegd.En 1 die al weken niet heeft gelegd, kan ik zien want dat eitje heeft een wat afwijkende vorm.Waarom dat zo is geen idee. Zo dat gaat weer de goede kant op. hoop ik. Quote
greetje11 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 En vanmorgen lag er weer 1 eitje in het legnest.Krijgen ze vandaag weer iets extra voor de moeite Quote
Gast jack Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 En vanmorgen lag er weer 1 eitje in het legnest.Krijgen ze vandaag weer iets extra voor de moeite   hier vanmorgen ook weer een ei van de muskus eend . ze is al weer een tijd aan de leg .als straks alle 5 die muskus eenden dames gaan leggen .mmmmm smullen maar  helaas hier geen legkippen meer alleen nog wat serama kipjes en ja die eitjes zijn maar . zo groot hoe een duiven ei sommige iets groter Quote
greetje11 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Jorieke ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar de 4 dames hier hebben al 12 eitjes gelegd.En dat vanaf vrijdag of zaterdag weet het niet precies meer.Niets aan de timer veranderd. Gewoon vanaf 4 uur 's middags tot half 9 's avonds. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Shit zeg... hier niet. 1 dame legt bijna elke dag een ei. Dat was het. De lamp gaat 's ochtends om 6 uur aan, en dan smiddags om half 4 weer. tot een uur of 8, kan ook half 9 zijn. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Sandra Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Hier zijn ze ook in de winterstop gegaan, heb vorig jaar bij gelicht maar ook toen hielden ze op. Dus nu laat ik de natuur zijn gang gaan.. Quote groetjes Sandra
hansm Geplaatst: 23 december 2011 Geplaatst: 23 december 2011 Volgens mij is naast licht ook temperatuur van belang. Quote Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.