Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kippen leggen niet


Wimpy

Aanbevolen berichten

En hoe is de ontlasting nu?

 

Ik gok op of stress maar als ik ze ze bekijk dan denk ik bijna dat ze leg af zijn, de bruine dan want volgens mij zijn dat leghybride's die leggen maar vaak een jaartje of 2 dagelijks en daarna is het mondjes mond of stopt het, de blauwe lijkt me een australorpje maar de kam is inderdaad wat bleekjes. Wat voer je ze op dit moment?

groetjes Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt ze ook er redelijk uitzien zover je dat op foto kan zien , al geeft de grijze (die ik ook erg mooi vindt) mij een erg bleke indruk en twijvel ik of dat door de foto komt of is ze echt zo bleek.

Het zou wel bijzonder flauw zijn van een fokker om uitgelegde kippen te verkopen, vooralsnog zou ik daar niet vanuitgaan.

en eerder een ontlasting onderzoek laten doen zeker waneer het nog steeds of vaak dun en groen is.

Want je voert ze zo te horen prima.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je nagaan hoesnel grit effect heeft, nee hoor geintje mooi dat je kip een ei gelegd heeft,

Maar grit vinden ze wel lekker he bij mij tenmiste eten ze dat heel graag.

 

Het hoeft niet speciaal hoor maar als je bij je hok een zonnig droog hoekje hebt waar je een kuil maakt en lekker wat zand erin stopt dan gaan ze ook graag een zandbadje nemen ik vindt dat zelf altijd heel leuk gezicht je ziet ze echt genieten in de zon en van het zand ze kunnen een hele tijd

daar dan in liggen rommelen en het zand tussen hun veren zitten schudden.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doen ze bij mij niet maar ik heb ook geen gras, loslopend gedragen ze zich iniedergeval heel cool en relaxed net of ze op vakantie zijn

terwijl ze in hun eigen hok of ren altijd ergens op lijken te wachten mischien zich wel vervelen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten vooral legkorrels. Van teveel graantjes kunnen ze geen eieren leggen.

 

? Onze New Hampshire kippen krijgen alleen gemengd graan, geen legkorrels, dat eten ze gewoon niet. Ze leggen uitstekend!

Waarom zouden ze vooral legkorrels moeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook gestopt met legmeel/legkorrel, want ik wil die entstoffen niet er automatisch in en ze lusten het inderdaad ook bij mij niet graag

zeker niet waneer ze ander eten erbij krijgen laten ze het hier ook staan, lijkt me ook niks lekker zo'n droge bek meel

maargoed legmeel schijnt hun behoefte volledig te dekken, waneer je gemixte granen geeft zit je er weer mee dat ze de lekerste uitkiezen en de

minder lekkere zaden laten liggen en voer ik meelwormen en groen erbij.

legmeel kun je zien als voeding die compleet is.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hans, ik geef idd ook gemixte granen, maar dan ook alles door elkaar. Gemengd speciaal voor kippen, met daar doorheen een mix voor siervogels en soms zelfs papegaaienvoer. Ze eten eigenlijk alles dan wel op, de legkorrel bleef altijd liggen.

En onkruid, zoals melde en vogelmuur vinden ze heerlijk, net als een appel of een restje meloen. Ze lopen met z'n 4en op 100m in de ren buiten, neem aan dat ze dan ook wel een insektje eten zo op zijn tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...