Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kippen leggen niet


Wimpy

Aanbevolen berichten

Ik heb dicht bij het hok een petroleumkacheltje staan, maar die is niet aan

Zouden ze denken dat het ding warmte afgeeft

Nee zonder flauwekul, ik doe het al jaren met het licht aan 's avonds.

Dit jaar voor het eerst met de timer er tussen, omdat ik het nog wel eens vergat

aan of uit te doen. Zaten ze 's nachts om 12 uur nog met het licht aan.

Ze hebben nu dus elke dag hetzelfde aantal uren licht.

 

Ze zijn pas in de rui geweest en nu leggen ze dus weer een paar eitjes.

Ik vind ze vele malen lekkerder dan de scharreleitjes uit de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joep had gedroomd dat er 6 eitjes in een nest lagen. Dat was nu niet het geval, maar er lag wel een ander ei! Niet de donkerroodbruine van de Marans die als enige aan de leg was.... maar een licht (bijna wit) ei. Ik denk van de NH-blauwe, maar weet het niet zeker.

 

Wijsheid van een buur: Aan de kleur van de oorlellen kun je zien welke kleur ei kippen leggen ( rode lellen:bruine eieren , witte lellen: witte eitjes )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist 3 eieren "geoogst"...de dames zijn ondanks het geknal van gisteren en vandaag (al de hele dag ) niet van de leg maar juist weer aan de leg ....van 4 kippen nog maar ...want eentje heb ik eergisteren dood gevonden s 'ochtends in het leghok

 

hier vond ik gisteren ons oudste krielkipje dood ze was 12jaar oud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...

ja bloedluis

het enige wat je daar tegen kunt doen is goed blijven bestrijden

ik plakte altijd dubbelzijdige plakband aan de uit einde der zit stokken

 

ook brande ik gewoon het kippen hok iedere week goed uit met een gasbrander ( mijn kippen hok is van steen .dus oppassen als je er een van hout heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

naasrt het ontsmetten hok/stok, zou ik toch ook bestrijden op de kip zelf met een spuitbus beetje gesorteerde dierenwinkel verkoopt wel veilige bus voor vogels en even onder kont en onder vleugels een spray ermee helpt heel goed,

Vooral nu we naar het warme weer gaan kan bloedluis toch wel explosief zijn en ik vint het altijd sneu voor de kippen ze hebben er best wel veel last van.

Bij kip zie ik eigenlijk hetzelfde wat je bij hond/kat doet regelmatig zo'n pinnetje in de nek van hons/kat te voorkoming zo doe ik dat bij mijn kippen ook maar dan met vogelspray.

 

ik ben nieuwschierig naar de werking van dit varen, ik heb wel eerder gehoord, ook tabaksbladeren maar ken de werking ervan niet,

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook al meerdere planten delen geprobeerd

heb eens op internet gelezen dat het niet zo zeer het varenblad zou zijn die de bloedluis zou doden maar de sporen van de varen ??

een konijn tussen je kippen zou ook wel helpen om bloedluis weg te houden .( konijnen mest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me af of de kippen er van gaan eten.(varens)

Of hang je ze op in het hok.

Heb hier ook al eens iets gelezen van front line, alleen krijg ik de dames niet te pakken als ik met dat spul in de ren sta, net of ze het in de gaten hebben.

 

Mijn buurvrouw heeft een konijn in de ren, en nooit last van luis, dus dat kan inderdaad helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat te pakkken krijgen kun je best doen als ze gaan slapen dan pak ik ze een voor een van de stok en zt ze terug,

in donker doen ze altijd bij mij heel tam en sullig en stribbelen amper tegen.

 

Van konijn weet ik niet hoor, zitten de boedluizen dan niet op dat arme konijn ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...