Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kippen leggen niet


Wimpy

Aanbevolen berichten

Dan hebben ze lekker veel ruimte zullen ze heerlijk vinden, melde heb ik ze nog nooit gegeven ik zal het eens proberen ik heb

daar toch pas een vak van gezet.

 

Bij mij komt het met bossen spontaan op. Jij eet dat? We hebben het toch wel over hetzelfde kruid???

In ieder geval vinden de kippen de net opgekomen plantjes lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze wel legkorrel van Garvo zonder toevoegingen ( tenminste zo heb ik het begrepen) een van de weinige merken die dit doet. Voor de rest eten ze alles uit de tuin, groenvoer van mij krijgen ze weinig want ze scharrelen genoeg op en te vet wil ik ze niet hebben.

groetjes Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebben ze lekker veel ruimte zullen ze heerlijk vinden, melde heb ik ze nog nooit gegeven ik zal het eens proberen ik heb

daar toch pas een vak van gezet.

 

Bij mij komt het met bossen spontaan op. Jij eet dat? We hebben het toch wel over hetzelfde kruid???

In ieder geval vinden de kippen de net opgekomen plantjes lekker.

 

Ja denk het officieel het het wel tuinmelde Atriplex hortensis speciaal geplant om te eten

in rood, licht groen en donkergroen, tik melde maar in bij google dan vindt je recepten geloof dat het spinazie achtig smaakt

en je kunt koken maar ook door de sla kunt eten rauw.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze wel legkorrel van Garvo zonder toevoegingen ( tenminste zo heb ik het begrepen) een van de weinige merken die dit doet. Voor de rest eten ze alles uit de tuin, groenvoer van mij krijgen ze weinig want ze scharrelen genoeg op en te vet wil ik ze niet hebben.

 

Van groenvoer worden ze toch niet dik ?

Ik vindt juist als je ze vaak groenvoer geeft de eieren lekkerder je kunt dat proeven gelijk een grasei wat je kunt kopen in de winkel smaken ze

lekkerder, maar hoofdzaak is dat ze groen gewoon erg lekker vinden.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later ...

Hier de kipjes van de leg, terwijl ze de voorgaande maanden uitstekend hebben gelegd.

Vanmiddag het binnehok schoongemaakt, zat er op/onder de zitstok heel iets rode bloedmijt.

Ben er altijd heel allert op, controleer reglematig.

Dus de oorzaak gevonden, en de zitstok en de wanden behandeld met vlooienspray.

Kijken of de eierproduktie weer op gang komt, alhoewel de dagen korter worden, dus de leg ook iets terugloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook heftige rui, ze zitten net in nieuw hok dus geen bloedluis maar duidelijke stop van eieren en verwacht dat na de rui gewoon in de winter volop gelegd wordt, zoals vorig jaar.

Ik geef ze nu wel extra meelwormen en universeelvoer omdat ik denk dat ze wat extra nodig hebben tijdens de rui.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'maggots bucket')

 

Ok nu weet ik wat ik kan doen met die dode muizen die ik ,als dankbaarheid van mijn katten, elke morgen voor de deur vind........

 

Een tip van een buur hier: als de kippen broeds zijn, leggen ze niet. Zonder haan heb je daar verder niets aan, en ook niet met haan en je hebt al genoeg kippen.

 

Hij houdt de kippen met hun borst(die kaal is tijdens broedszijn ivm warmte) in koud water en dan zijn ze blijkbaar (na enkele keren herhalen) broeds-af.

 

Ik ben een beetje week en vind het zielig, maar misschien hebben jullie er iets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Ik lees terug dat we 15 september al een tijdje geen eieren hadden.... We hebben nu pas weer ons 1e ei!

Kwamen we dit voorjaar echt OM in de eieren, nu dus al maanden geen ei kunnen rapen. Ze zijn erg lang in de rui geweest, het was een tijd erg druk met jongere kippen in het hok (die ook steeds in de legnesten sliepen, en daar ook poepten), en we hebben een bloedluisplaag overwonnen.

 

Nu zitten er nog maar 6 leghennen in dat (vrij grote) hok. Het is er nu overdag ook donker (klein luikje in de deur gemaakt, al hadden ze dit voorjaar ook geen last van licht, er werden ook buiten eieren gelegd) en we hebben een lamp hangen. Die om 4 uur aan gaat. Ook zit iedereen weer mooi in de veren, en zijn kammetjes en lellen weer mooi rood. Er is geen kip ouder dan 2 jaar, dus de leeftijd kan het ook niet zijn.

We zijn nu weer blij met dat ene ei, en hopen dat het een goed voorbeeld is voor de rest. Ik snap dat de eiproductie vrij laag is in de winter. Maar de marans en de NH-blauwe zouden we zo af en toe wat moeten leggen.

 

Een zelfvoorziening-onderneming kan toch potdorie niet zonder eieren?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zelfvoorziening-onderneming kan toch potdorie niet zonder eieren?!

 

Nee inderdaad, hoe vaak je wel niet een eitje nodig hebt.

Die van mij (4 stuks)leggen er maar 2 en dan totaal 4 eitjes in de week, dus ook niet bijster veel.

Ze zijn wel net door de rui heen.

Heb verlichting aan vanaf 4 uur 's middags net als jij Jorieke, met een tijdschakelaar die automatisch aan gaat,

en uit gaat om half 9.

laatst een keer vergeten uit te doen toen de timer er nog niet tussen zat.

Kwam er om 12 uur 's nachts achter dat de dames nog wakker waren

 

Jorieke hoe laat doe jij het licht uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle andere kippen zijn te jong, die zijn nog niet aan de leg. Of ze zijn haan, die gaan de pan in

Die jongere kipjes slapen nog niet op stok, en gaan dus in de legnesten zitten poepen.

De 6 leghennen die we apart hebben zitten nu, zijn 2 jaar en ouder, en waren dus vol aan de leg. Nu beginnen ze eindelijk weer. Vele redenen waarom ze een tijd geen eieren hebben gelegd denk ik. Rui, bloedluis overwonnen, kuikens in hun legnesten, te druk in hun hok, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...