Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen


westerwk

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Op zoek naar advies over mijn minimoestuin kwam ik uit op dit forum, hartstikke leuk en fijn om een plek te hebben waar ik als beginnende tuinier mijn vragen kwijt kan.

 

Ik woon in Amsterdam en heb een klein (7m2) hoekje van onze flinke (voor Amsterdamse begrippen, 120m2) tuin ingericht als moestuintje. De afgelopen jaren heb ik al aardig wat geëxperimenteerd met basisgroenten als sla, bietjes, wortels en tomaten en de smaak van het tuinieren flink te pakken gekregen.

 

Omdat we tuinieren op Amsterdamse (stads)grond en we het steeds leuker vinden om wat we hebben gekweekt ook lekker op te eten, is mijn project van dit voorjaar om de grond in het moeshoekje te gaan vervangen door betere, schone kwaliteit (biologische) aarde, zodat we er zeker van zijn dat we niet alleen leuk, maar ook gezond bezig zijn. Want wat is er nou leuker dan rond lunchtijd je tuin in te lopen en even wat sla en snijbiet te plukken voor een heerlijke salade

 

Daarnaast hoop ik dit jaar ook werk te maken van een klein plantenkasje, zodat het me beter lukt om tomaten te telen, want die willen tot op heden helaas nog niet zo. Leuk om jullie ervaringen op dit forum te kunnen volgen.

 

Groetjes,

Kim

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Hoi allemaal,

 

Omdat ik las dat jullie gek zijn op foto's hierbij een paar foto's van de voortgang van ons minimoestuinproject. Dit weekend hebben we de eerste fase afgerond: het tuintje (plm 7m3) de afgelopen weken netjes 30-40 cm afgegraven en opnieuw gevuld met prachtige verse biologische tuinaarde van Bio-Kultura. Nog best een heel gedoe, want de nieuwe grond moest met kruiwagens door ons Amsterdamse apartement de tuin in worden gereden, maar het was het dubbel en dwars waard want wat een prachtige grond! Vandaag de eerste groentes uitgezaaid: pluksla, rucola, spinazie, meiraap, rode biet en bosuitjes. De tomaten en courgette staan voor te trekken in de vensterbank. Nu maar wachten tot moeder natuur haar werk doet... En duimen dat de katten deze mooie nieuwe 'kattenbak' een beetje met rust laten... (als iemand daar nog goeie tips voor heeft?)

 

Groetjes,

Kim

 

image40721429470325.jpg

image66261429470327.jpgimage34801429470329.jpgimage97741429470331.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor nu kan je er een net overheen spannen tegen katten en vogels. Nu kijk ik eigenlijk pas echt goed en zie ik dat je uit Amsterdam komt. Als je intresse zou hebben in een laurier stek of wat munt soortjes stuur je maar een pb. Dan kan je dat komen halen of ik breng het even langs.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...