Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaaien gaat mis


loxia

Aanbevolen berichten

Ik zou nagaan hoe je gezaaid hebt en gewoon opnieuw proberen. Temperatuur, vocht, zaaidiepte zijn erg belangrijk. Vooral zaaidiepte en te vochtig of te droog zijn belangrijke spelbrekers. Waar zaai je ze dan? Op de vensterbank is volgens mij voor vele bloemenzaden een goede plek om te kiemen. Sla kan toch gewoon buiten in maart?

Regenwormen graven gangen, en veel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gaat er mis dan?

Kiemen de zaden niet?

Gaan de jonge kiemplantjes dood?

Of wat...?

 

De zaden kiemen niet. Ik zaai op ong. Een halve cm diepte en had ze onder een gevelkacheltje gezet. De warmte trekt naar boven, dus al te warm zullen ze het niet gehad hebben. Maar ik heb ze nu koud gezet. Moet je elke dag vocht geven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Licht, lucht, vocht.

Onder een gevelkachel klinkt niet als: in het volle licht.

Slazaad kun idd je beter oppervlakkig inwerken.

De eerste paar dagen tot een week besproei ik helemaal niet.

De zaden komen op puur met het vocht dat in het (pot)grondmengsel zit.

Probeer ook eens een paar erwten voor te zaaien. Die komen heel gemakkelijk op (eerst even een nacht weken in water) maar reageren sterk op teveel vocht in het zaaibed: dan gaan ze rotten. Weet je gelijk wat je fout doet

Succes en niet de moed opgeven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...