Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Waar is de dief?


Lisa

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een kas en heb echt totaal geen ervaring met het kweken en verzorgen van planten. In mijn familie ben ik dan ook een vreemde eend in de bijt, veel spannender dan een komkommerplant wordt het bij hun niet.

 

Ik heb nu o.a. 10 soorten stamtomaten en 3 roma tomatenplanten in de kas staan. Alles groeit goed alleen bij één van de romaplanten heb ik geen idee wat nou de dief is. Ik moet zeggen dat ik ook verschillende dingen over roma tomatenplanten lees. De ene zegt wel, en de andere zegt niet dieven. Uit voorzorg heb ik mijn planten dus maar consequent gediefd.

Het zijn Roma Super VF planten en volgens de verpakking worden ze ca. 75 cm hoog. Ik heb een foto gemaakt en ik denk dat de tak die rood omcirkeld is de dief is. Maar hier zitten al wel bloemetjes aan, dus ik weet het eigenlijk niet zeker.

Help me! 2w1y3vp.jpg

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de plant geen top? Ik dacht dat de in de foto met geel omcirkelde tak de top was?

Op de plek die blauw omcirkeld is stak een heel klein takje (ongeveer 1 cm) waarvan ik dacht dat het een dief was.

Zou dat de top kunnen zijn geweest? En zo ja heb ik dan nu m'n plant om zeep geholpen?

 

Nog even over de waarschijnlijke dief (met het rode cirkeltje), moet ik die zeker weten verwijderen? Of is hij al te groot?

20utykl.jpg

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben idd bang dat je de top er uit hebt gehaald. Laat die met het gele cirkeltje nu maar groeien, dan wordt dat de (nieuwe) top.

De dief met de rode cirkel kan je er nog uitbreken, en eventueel in vochtige grond zetten en even donker houden. Dan loopt die weer uit

 

Je hoeft de dieven er echt niet meteen uit te halen, als ze iets groter zijn kan het nog makkelijk. Weet iig ZEKER dat het een dief is voordat je gaat trekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dieven is meer een eigen keuze, voor zover ik weet.

 

Wil je plant die netjes blijft (voor het oog), en misschien grotere vruchten geeft, dan moet je dieven.

 

Wil je gewoon veel tomaten en maakt het je niet uit dat de plant 1 wildernis wordt, dan hoef je niet te dieven.

 

En je kan er ook een beetje tussen in gaan zitten, neem je bijv. 2 of 3 hoofd takken en de rest dief je dan wel weg.

Comprehend and copy Nature

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...