Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Onrkuid of niet, wat is dit?


dennislp

Aanbevolen berichten

Als je gewoon je potje met munt in de tuin/border zet, daar waar je volgend jaar je klaprozen wilt dan gaat het helemaal vanzelf. Na de 'zaadlozing' van de klaproos kan je je muntpotje weer zetten waar je wilt.

 

Heb ik minder controle op de mogelijke rupsen.. doe ik dus niet

 

maar kan de uitgebloeide bloemen dan gewoon in de border leggen en klaar?:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar wil daarom nu de controle 1000% hebben., dat ze volgend jaar minder zijn/bijna weg, dat is mijn doel.

 

En meer controle, door t in pot te houden heb je er iets beter zicht op, zijn aantastingen beter en sneller zichtbaar, en kan je dus sneller actie ondernemen.. is mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kun je m dan niet met pot en al tijdelijk op die plaats zetten? En volgens mij lukt het je nooit om 1000 % controle te houden als je met de natuur werkt. Levert alleen maar frustratie op als je er zo bezeten mee bezig bent. Controlefreaks zijn een beetje eng!

 

Afgelopen najaar 2 zaaddozen van papavers mee genomen van een veld hier in de buurt waar er wel honderden bloeiden, echt supermooi! De zaadjes hiervan uitgezaaid in de tuin, dat werkte ook, dus dat zou je ook kunnen proberen.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar even serieus Dennis: Rupsen zijn 1-seizoenig, en niet iets wat je voor het leven uit kunt bannen.

De vlinders die de eitjes leggen voor volgend jaar, moet je dan ook uit de lucht schieten. Anders leggen ze je tuin weer vol met eitjes, die volgend jaar weer rupsen worden.

 

Nu een dode rups = volgend jaar gewoon weer een nieuwe levende rups.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar even serieus Dennis: Rupsen zijn 1-seizoenig, en niet iets wat je voor het leven uit kunt bannen.

De vlinders die de eitjes leggen voor volgend jaar, moet je dan ook uit de lucht schieten. Anders leggen ze je tuin weer vol met eitjes, die volgend jaar weer rupsen worden.

 

Nu een dode rups = volgend jaar gewoon weer een nieuwe levende rups.

oef wat ben je weer serieus

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dode rupsen als afschrikwekkend middel tegen vlinders rond je tuin leggen Dennis. Vogels die de dode rupsen willen opeten draai je ook meteen de nek om en hang je op als waarschuwing voor hun soortgenoten .

 

Vreten katten misschien wel dode vogels ? Nou ja , in dat geval ...

 

Kijk , en op zo'n manier wordt het een heel verrassend moestuintje.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vindt het maar dom gezeur die '''rare vlieg zaagwesp"" kan wel een nuttig insekt zijn, je weet geeneens wat het is

en dan zo'n kinderachtigventje met zijn gifbus dat alles maar dood spuit

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...