Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bak beschermen


Aanbevolen berichten

Mijn kat heeft een voorkeur voor liggen jn mijn moestuinbak. Ik heb al eierschalen en pindadoppen geprobeerd, dat hielp niet. Ik las ergens knoflookolie, iemand dat al eens geprobeerd? Of een andere goede tip?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het nog wat extremer aangepakt. de moestuin zit in een apart deel van de achtertuin. afgeschermd met gaaspanelen en schrikdraad (speciaal voor katten, net als de rest van de tuin).

 

die van mij laten zich niet tegenhouden door knoflook. sterker nog, ze hengelen de knoflooksprieten door het gaas heen wanneer ik geen alternatief aanbied in de vorm van graangras.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo moeilijk is het niet, worteldoek en klaar! Heb zelf ook 2 poezen (+ alle buurtkatten) en ik heb daar nauwelijks problemen mee. Bij borders gebruik ik boomschors, dat werkt niet zo goed als worteldoek, maar meestal wel prima. Ook helpt het als je een alternatief aanbiedt voor de katten (een kleine berg zand ergens in de tuin).

Ik geloof niet in alle kattenschrikkers, na regen werken ze allemaal niet meer.

 

Op de foto mijn poes onder een pruim en naast mijn kruiden. Onder het boom plassen ze soms wel (boomschors), maar op mijn SQFG bedden (worteldoek) nooit. Ze spelen wel tussen de plantjes en slapen vaak onder de koolgewassen (lekker schaduw).

CIMG319297971425926622.JPG

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bescherm mijn zaaibedjes met tunnels en daarover folie of gaas.Klaargelegde percelen worden afgedekt met worteldoek. Onder grote planten mogen ze gerust liggen luieren en ik laat altijd wel ergens wat plek vrij waar ze wel mogen krabben. Geurtjes schrikken mijn katten niet af en ik wil geen pootjes gespiest op satéstokjes zien als ze van de omheining rond de tuin naar beneden springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zoeken ze een andere plek, want een plek waar je niet kunt graven is voor hun geen plek voor poep (als ze kunnen kiezen tussen dat plek of een andere met zand). En ze trekken ook nooit iets uit als ze niet graven (heb nooit gezien dat ze daar iets eten behalve wat gras, en ze trekken ook nooit zomaar groente uit de grond, dat doen mijn kipjes wel en moeten daarom s'zomers in hun hok blijven) Ook moet ik zeggen dat we binnen geen kattenbak hebben (gebruikte ze niet), dus ze moeten alle behoefte buiten doen.

Ook springen ze niet zo graag op de bedden, want het grond onder de doek is zacht (na bemesten en graven in de lente) en ze vinden het gevoel niet lekker. Verder in de zomer wordt het grond wat harder en dan spelen ze wel tussen de plantjes, maar die zijn dan ook al sterk genoeg om daar tegen te gaan. Vorige seizoen hebben ze niks kapot gemaakt behalve mijn pruimenboom (gebruikt voor de nagels, maar ik weet nog niet of het heel erg kwaad kan).

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijkbaar heb ik vegakatten, net als Freya. als ik ze in het moestuingedeelte zou toelaten hou ik geen plantjes meer over.

 

ontlasting is dan weer geen probleem, dat wordt (voor zover ik weet) netjes op de bak gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goedkoop vijvernet gekocht. Ik wilde dat er eerst overheen leggen, maar dat was niet handig met de groeiende planten. Nu heb ik het met bamboestokjes langs de randen van mijn 2 bakken gespannen, zo' n 40 cm hoog. Ze kunnen er nu niet langs zonder het net te voelen. Ik denk dat ze dat niet prettig vinden, want ze blijven er netjes uit. En ze staan sinds vorig voorjaar. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn achtertuin heb ik schrikdraad voor katten, dat helpt 100%.

 

In de voortuin kan ik dat niet maken, maar omdat ik er groente in verbouw, wilde ik de vele katten weren.

 

Buurman is dierenvriend (nou ja) en voert katten in zijn voortuin, katten uit de hele omgeving komen erop af en gebruikten mijn tuin als toilet en om hun territorium af te bakenen. Ik kon niet in de voortuin wezen zo stonk het er.

 

Maar...

 

Sinds ik kattenschrik van Action strooi is het gebeurd, ze lopen met een grote boog om mijn tuin heen. Het bestaat uit knoflookgranulaat met lavendelolie. Er zitten twee zakjes in, één ervan maak ik open en doe de inhoud in een peper/zout strooipotje. Dagelijks een beetje over de tuinbedden heen strooien en dat vooral volhouden. Zo doe ik heel zuinig met de korrels en gaat een verpakking lang mee. Ik ben er heel tevreden mee.

 

Juist voor bakken lijkt me dit geschikt, omdat je er wat van in de bak kunt strooien, en dat niet over de hele tuin hoeft te doen. Zo werkt het efficiënt en kun je lang met een verpakking doen.

 

ik heb het nog wat extremer aangepakt. de moestuin zit in een apart deel van de achtertuin. afgeschermd met gaaspanelen en schrikdraad (speciaal voor katten, net als de rest van de tuin).

 

die van mij laten zich niet tegenhouden door knoflook. sterker nog, ze hengelen de knoflooksprieten door het gaas heen wanneer ik geen alternatief aanbied in de vorm van graangras.

 

Gewone knoflook, look, preiplanten helpen niet, daar komt onvoldoende geur vanaf. Werden ook bij mij omver gekrabd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...