Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Overschot aan kruiden.

A.J.15

Aanbevolen berichten

iemand een idee wat ik hiermee kan doen ??? aangezien wij nooit kruiden gebruiken in de keuken, wil ze natuurlijk niet weggooien ook.

heb ze gekregen van een buur

tijm, peterselie, rozemarijn en bieslook. er was ook nog een klein plantje met appelmunt maar die heeft de hond blijkbaar met veel smaak opgegeten

1t5tp3.jpg

o60902.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zonder kruiden niet kunnen leven, hoor. Meestal gaat al in onze pasta bolognese 1/4 pot van Italiaanse kruiden uit de AH (eigen kruiden heb ik ook maar we gebruiken te veel en ik koop ze vaak uit de winkel erbij). En gekookte rijst met verse koriander is echt een hit hier. Veel beter dan saaie gewone witte rijst. En dan alles dat ik in de oven maak van vlees tot groente en frietjes krijt een laagje gedroogde kruiden erover (of verse als het vlees is). Eigenlijk doe ik wat kruiden in vrij alles dat ik maak en ik denk dat is waarom meeste mensen zeggen dat ik goed kan koken (wie weet nog mijn zoete pompoenmuffins met noten, koriander en nootmuskaat van vorige MTFD? :P)

Je kunt heel veel sparen door eigen kruiden te gebruiken. Bijv zelf vlees in marinade zetten (vs kant en klare kipdrumsticks in rode, te zoutige, marinade uit de AH) of thee kruiden drogen. Eten zonder kruiden is smakeloos en saai. Kruiden echt te gebruiken heb ik van de kookboeken van Jamie Oliver geleerd. Voordat deed ik ook alles met zout en peper en kon niet snappen waarom het eten in de restaurant veel beter smaakt dan thuis. Nu smaakt het juist thuis beter

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben vandaag hier terecht gekomen, leuke site. en wat een goede tip van die kruiden invriezen in olijfolie, ik ga het gelijk doen. bedankt.

ik heb het idee dat er hier veel echte groene vingers zitten. ik ben vorig jaar aan een moestuin begonnen, niet echt gelukt. alleen de kruiden dus wel. nu met het ah moestuintjes project. gelukkig ook veel kruiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja alleen peper en zout en af en toe wat knoflook

wij zijn niet zindelijk

Dat versta ik als Vlaming wel hoor.

Heeft niets met het zindelijk zijn van een kind of hond te maken.

Ze wil alleen zeggen dat ze niet helemaal vies is van kruiden. Ze gebruiken er dus wel een beetje.

Wel vind ik het héél jammer dat ze die goede kruiden niet in haar eten gebruikt, kan ze zo het zout en de peper achterwege laten en al zeker al die flesjes uit de supermarkt waarvan ge nooit weet wat er in zit.

Maar ja, als het op ons eten aan komt dan ben ik hoegenaamd niet zindelijk zulle.

Eet alles wat mijne chef (de bazin) gereed maakt.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh...waarom geven buren kruiden aan iemand die ze nooit gebruiken

En nee, ik zou beslist niet zonder kunnen! Zo saai...

Over invriezen:ik vries alle soorten in, maar zonder olie.

Gewoon even grof malen of knippen en in een plastic bakje.

Wat je nodig hebt eruit schrapen met een vork. Gaat prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...