A.J.15 Geplaatst: 9 maart 2015 Share Geplaatst: 9 maart 2015 iemand een idee wat ik hiermee kan doen ??? aangezien wij nooit kruiden gebruiken in de keuken, wil ze natuurlijk niet weggooien ook.heb ze gekregen van een buur tijm, peterselie, rozemarijn en bieslook. er was ook nog een klein plantje met appelmunt maar die heeft de hond blijkbaar met veel smaak opgegeten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jan Lokman Geplaatst: 9 maart 2015 Share Geplaatst: 9 maart 2015 Echt als je je eigen kruiden al dan niet vers gebruikt wil je nooit meer anders. koken zonder kruiden? alleen peper en zout? blehhh ... maar goed ieder zijn meug Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
A.J.15 Geplaatst: 9 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 9 maart 2015 ja alleen peper en zout en af en toe wat knoflook wij zijn niet zindelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 9 maart 2015 Share Geplaatst: 9 maart 2015 toch eens proberen...en je kunt alles wel drogen, dat bewaart prima Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ktrijn Geplaatst: 10 maart 2015 Share Geplaatst: 10 maart 2015 Snipperen en in een ijsblokjestray doen, volgieten met olijfolie, invriezen en je hebt handige kruidenblokjes voor in de keuken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansi Geplaatst: 10 maart 2015 Share Geplaatst: 10 maart 2015 ja alleen peper en zout en af en toe wat knoflook wij zijn niet zindelijk begrijp niet helemaal de relatie tussen kruiden - niet zindelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
A.J.15 Geplaatst: 10 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 10 maart 2015 dat we niet veeleisend zijn kwa kruiden in het eten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerritr1955 Geplaatst: 10 maart 2015 Share Geplaatst: 10 maart 2015 De vraag van hansi begrijp ik.De uitleg begrijp ik niet.Komt waarschijnlijk door het gebruik van kruiden Quote Hortus est amicus meus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Estemy Geplaatst: 10 maart 2015 Share Geplaatst: 10 maart 2015 Ik zou zonder kruiden niet kunnen leven, hoor. Meestal gaat al in onze pasta bolognese 1/4 pot van Italiaanse kruiden uit de AH (eigen kruiden heb ik ook maar we gebruiken te veel en ik koop ze vaak uit de winkel erbij). En gekookte rijst met verse koriander is echt een hit hier. Veel beter dan saaie gewone witte rijst. En dan alles dat ik in de oven maak van vlees tot groente en frietjes krijt een laagje gedroogde kruiden erover (of verse als het vlees is). Eigenlijk doe ik wat kruiden in vrij alles dat ik maak en ik denk dat is waarom meeste mensen zeggen dat ik goed kan koken (wie weet nog mijn zoete pompoenmuffins met noten, koriander en nootmuskaat van vorige MTFD? ) Je kunt heel veel sparen door eigen kruiden te gebruiken. Bijv zelf vlees in marinade zetten (vs kant en klare kipdrumsticks in rode, te zoutige, marinade uit de AH) of thee kruiden drogen. Eten zonder kruiden is smakeloos en saai. Kruiden echt te gebruiken heb ik van de kookboeken van Jamie Oliver geleerd. Voordat deed ik ook alles met zout en peper en kon niet snappen waarom het eten in de restaurant veel beter smaakt dan thuis. Nu smaakt het juist thuis beter Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lony Geplaatst: 10 maart 2015 Share Geplaatst: 10 maart 2015 ik ben vandaag hier terecht gekomen, leuke site. en wat een goede tip van die kruiden invriezen in olijfolie, ik ga het gelijk doen. bedankt. ik heb het idee dat er hier veel echte groene vingers zitten. ik ben vorig jaar aan een moestuin begonnen, niet echt gelukt. alleen de kruiden dus wel. nu met het ah moestuintjes project. gelukkig ook veel kruiden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mariekeenfrance Geplaatst: 12 maart 2015 Share Geplaatst: 12 maart 2015 Volgens mij bevriest olie niet, maar goed................... Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ktrijn Geplaatst: 12 maart 2015 Share Geplaatst: 12 maart 2015 Die van mij toch wel hoor! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mariekeenfrance Geplaatst: 13 maart 2015 Share Geplaatst: 13 maart 2015 geen goed merk zeker Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 13 maart 2015 Share Geplaatst: 13 maart 2015 ja alleen peper en zout en af en toe wat knoflook wij zijn niet zindelijk Dat versta ik als Vlaming wel hoor.Heeft niets met het zindelijk zijn van een kind of hond te maken.Ze wil alleen zeggen dat ze niet helemaal vies is van kruiden. Ze gebruiken er dus wel een beetje.Wel vind ik het héél jammer dat ze die goede kruiden niet in haar eten gebruikt, kan ze zo het zout en de peper achterwege laten en al zeker al die flesjes uit de supermarkt waarvan ge nooit weet wat er in zit.Maar ja, als het op ons eten aan komt dan ben ik hoegenaamd niet zindelijk zulle.Eet alles wat mijne chef (de bazin) gereed maakt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mw vogel Geplaatst: 13 maart 2015 Share Geplaatst: 13 maart 2015 Euh...waarom geven buren kruiden aan iemand die ze nooit gebruiken En nee, ik zou beslist niet zonder kunnen! Zo saai...Over invriezen:ik vries alle soorten in, maar zonder olie.Gewoon even grof malen of knippen en in een plastic bakje.Wat je nodig hebt eruit schrapen met een vork. Gaat prima! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 13 maart 2015 Share Geplaatst: 13 maart 2015 wat is het nut van het drogen of invriezen van kruiden welke je niet gebruikt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
balkontuinder Geplaatst: 14 maart 2015 Share Geplaatst: 14 maart 2015 Thijm is een mooi plantje, die zou ik gewoon ergens in de grond zetten. En de rest? Weggeven aan iemand die er wel plezier van heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.