Geplaatst: 2 december2 Dec Ohhhhh hij druipt hier bijna van mijn scherm (dat kan ik onder zo'n kaasje wel schrijven toch? 🤔)Ik snap wel dat je niet kon stoppen. Leuk zeg, zo'n eerste heerlijk kaasje! Gefeliciteerd daarmee. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Op 7 december ben ik met mijn tweede cam/brie gestart. Deze keer heb ik hem flink langer laten drogen voordat ik ging zouten. Minder vochtig zou gelijkmatiger rijping betekenen. We gaan zien of dat ook zo is. Het schimmelen duurt in ieder geval langer, dat is al wel duidelijk. Vandaag zijn we 11 dagen verder en het begint er goed uit te zien. Ik denk nog hooguit 2 dagen in de rijpingsbak bij 10 - 12 graden en dan gaat hij in kaaspapier ingepakt de ijskast-bak in.Het geitenbrietje is vandaag precies 1 week oud. De schimmel begint ook hier zichtbaar te worden. Als je goed kijkt zie je het beginnetje in het midden en rechts daarvan. Het kaasje is ook mooi stevig. Ik ben benieuwd hoe deze gaat worden!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.