Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Help Erny de lente / 'Hunger gap' door.

Featured Replies

Geplaatst:

Jullie hebben het vast de afgelopen tijd gevolgd... Erny die in de lappenmand zit : erny-in-de-lappenmand-t16425.html

En nu komt daar nog eens bovenop dat haar vriezer is ontdooit! Een vriezer vol met heerlijk zaken, waarmee ze zich de komende 6 weken wat onafhankelijk zou voelen. Als er bijvoorbeeld eens geen tijd of mankracht zou zijn om boodschappen voor haar te doen.

Met haar voet/enkel konden we haar niet helpen. Dat leed konden we alleen heel iets verzachten door kaartjes en steun via dit forum.

Maar nu het op eten aan komt, moeten we toch wat kunnen doen? Iets (houdbaars, niet gekoeld..) opsturen, iets laten bezorgen, of geld storten zodat iemand in haar buurt een berg boodschappen kan doen?

Maar als iemand een beter idee heeft dan kan dat hier worden gepost.

Het versturen kan naar bijv. een kiala punt? Ik kan me voorstellen dat ze liever niet haar adres aan iedereen doorgeeft. En dan is het ook nog eens niet handig als ze de komende tijd steeds de postbode aan de deur heeft. Qua opstaan en deur open doen

Geplaatst:

Ik wil me wel opgeven als "bezorger"

Eventuele verzendingen kunnen eventueel ook naar mij verzonden zodat ik allesin 1x kan brengen.

Is dat een idee?

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Gemma wij hebben het hier al over gehad

Geplaatst:
  • Auteur

Gemma, dat is een top idee! Ik zou alleen ook wel wat gekoeld vlees op willen sturen. Kan dat ook naar jou, als je weet wanneer het komt? Dat je het dan even in je eigen vriezer stopt voordat je alles hebt opgespaard voor Erny? Zo niet dan verzin ik wat anders

Geplaatst:

Vanwege de afstand en de tijd is het voor mij handiger als ik een bijdrage stort voor de boodschappen, is het handig dat aan Gemma te storten dan?

Geplaatst:

Misschien beter naar jou ja want het is ook nog best even een uitzoekwerkje misschien en Gemma krijgt het al druk?

Geplaatst:

Ik vind alles prima.

Heb Rabo.

En beperkt ruimte in de vriezer..

Een kilo of 2 zal gaan meer wordt krap.

Hoe gaan we dat doen?

Ik wil mijn telefoon nummer wel ter beschikking stellen voor WhatsApp contact over het verloop.

Ook mijn adres mag wel hier staan.

Zeg maar wat makkelijk is.

Geplaatst:

Ik heb inmiddels boodschappengeld naar Jorieke overgemaakt.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb dan weer geen Whatsapp. Heb wel mijn rekeninggegevens voor wie wat over wil maken. laat maar horen via PB, dan komt dat goed.

Ik zit de rest van de dag elk uur wel even achter de comp. Moet nu eerst Yuras even laten zien waar ie 150 appels en peren mag planten Maar dit gaat goed komen, met zo'n hecht forum!

Geplaatst:

Misschien een tip:

Ik weet niet waardoor de vriezer ontdooid is, maar de kosten kunnen mogelijk op de inboedelverzekering verhaald worden, of op de energieleverancier (bij stroomuitval).

Geplaatst:

ook vanuit hier donatie gedaan bij jorieke

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
Misschien een tip:

Ik weet niet waardoor de vriezer ontdooid is, maar de kosten kunnen mogelijk op de inboedelverzekering verhaald worden, of op de energieleverancier (bij stroomuitval).

Zie topic Erny in de lappenmand.

Geplaatst:

Tja.... dáár zit ik dan wél weer ff met tranen in mn ogen van.... Maar dit keer uit ontroering door dit spontane gebaar van jullie...

Geplaatst:

Nou het is je van harte gegund hoor Erny!

Wellicht dat de persoon in kwestie nog een WA verzekering heeft, dat kan misschien ook een beetje nog vergoeden.

Geplaatst:

Goed, dat wordt dus wecken zaterdag! Ik ga even kijken wat ik hier kan doen/missen.

En misschien wel handig om te weten, zijn er dingen die je absoluut niet (of juist absoluut wel) lekker vindt Erny? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je zometeen een overschot aan voedsel hebt die je niet wegkrijgt zonder te kokhalsen.

Geplaatst:

Erny dat is toch prachtig van dit forum

Moestuinders die elkaar helpen

Geplaatst:

Haha, ja dat is erg slim Balkontuinder!

De Erny houdt van soep... is een soepkind. Met of zonder vlees, allemaal goed. Maar dan weer geen erwten, bonen soep... Linzensoep gaat dan wel weer.

Lekker met stuk Turks brood.

Houdt van sterke smaken. Houdt van pittig.

Houdt niet van fruit door het eten of van zoete soepen, wel van hartig.

Pompoensoep, courgettesoep, tomatensoep, groentesoep.

Vindt curry's erg handig en lekker, hoeft alleen maar rijst bij en eventueel wat vlees door. Korma, of butter chicken curry, of groente curry... of welke curry dan ook. (ook liever geen zoet...)

Dol op pasta dus sauzen daarvoor... lekker veel knoflook bijvoorbeeld, verder mag het lekker simpel en puur.... tomaatjes, uitje, knoflook, olijfolie, zout en peper...

Houdt van ui en ui-achtigen. Prei en knoflook, bieslook, sjalotjes... Kan me bijna niet genoeg ui in zitten.

Houdt van Aziatische smaken... Marokkaans, Arabisch, Mexicaans, Indiaas, Italiaans...

Niet zo van de Hollandse pot... Heel af en toe een stampotje, zuurkool of boerenkool.

Heb net met Gemma afgesproken dat ze me uit winkelen meeneemt met mn opvouwbare rolstoel.

Naar mn favoriete winkels...

Misschien heb ik hierdoor dan ook wel de moed om vandaag de vriezerdeur eens open te trekken en wat ontdooitestjes te doen... Kon eerder het verlies nog niet onder ogen zien...

Oh... en ze lust niet: Andijvie, witlof, spruitjes, witte bonen, capucijners, bruine bonen, tuinbonen. Bittere dingen dus niet.

Enne... heb kruiden zat dus kan altijd zelf nog naar gelieven abschmecken...

Geplaatst:

Heb je weleens kabeljauwgroentensoep gegeten? Dat ga ik toevallig vandaag maken.

En dan zal ik er speciaal voor jou geen tuinbonen in doen.

Geplaatst:

Nee... kan eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gegeten heb.

Oja... houdt ook van vis, dat had ik nog niet genoemd.

Leg vaak zo'n visfilet in een ovenschaal, eigen curry eroverheen, ff in de oven en klaar en gaar...

Edit... En ben dus niet van de aardappels, groente en vlees - formule... Zo'n combi maak ik dus eigenlijk bijna nooit. Dus potjes/blikjes met groente voor die bestemming hebben geen toekomst hier.

Prut voor bij rijst of couscous, saus voor bij pasta, of soep.

aangepast door Gast

Geplaatst:
Ik heb inmiddels boodschappengeld naar Jorieke overgemaakt.

ik ook

Geplaatst:

Maar niet overdrijven he mensen, het gaat om het gebaar...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.