Geplaatst: 19 maart 201510 j Het is een copy van the allotment show. Begrijp niet dat bepaalde mensen de Engelse versie beter vinden, je krijgt daar zeker niet meer moestuintips (en ze focussen daar dan nog volledig op het uiterlijk van de groenten, totaal niet op smaak) en het koken duurt daar nog veel langer. Minder is wel dat er verschillende tuinders weinig kennis en/of ervaring hebben. Het is geen echt tuinprogramma maar het kijkt makkelijk weg achter een dag werken en als ontspanning valt het wel mee.Een goede casting van ervaren tuiniers die bereid zijn om hun kennis te delen zou het programma serieus hoger kunnen tillen, deze kans is dit seizoen helaas gemist.
Geplaatst: 19 maart 201510 j Ik had toevallig twee weken terug of zo de semi-finale van het BBC programma gezien en dat beviel me wel. Toen ik de aankondiging van het Nederlandse programma las, was ik daarom wel blij. Achteraf vond ik het dan toch wel jammer dat er zo weinig uitleg gegeven werd. Ik kan me echter voorstellen dat dat ook te maken heeft met het aantal deelnemers bij de eerste aflevering. En bij het Britse programma waren de moestuinders in hun eentje, in tegenstelling tot de stellen van het Nederlandse programma. Als je eerst nog alle mensen moet laten zien blijft er inderdaad weinig tijd voor nuttige informatie. Ik blijf het wel volgen en hoop dat het beter wordt. Het in eerste seizoen van The Allotment waren de deelnemers ook koppels , wie weet volgend jaar in Nederland ook "singles".Vond het niet heel dramatisch slecht persoonlijk. Ik ben wel blij dat ze het onderdeel met bloemen kweken en daarvan allerlei stukken mee maken hebben geschrapt want dat vond ik nooit zo heel interessant bij de Engelsen "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 19 maart 201510 j Oké, nadat ik vorige week één van diegene was met een kritische noot, laat ik dan deze week de eerste zijn met positieve feedback Vond 't deze keer echt een leuke aflevering, vond dat er meer informatie werd verstrekt en er ook meer tijd voor alles werd genomen. Denk dat dat mede komt doordat ze deze week niet alle mensen meer hoefden voor te stellen etc.
Geplaatst: 20 maart 201510 j Ik heb gisteren ook gekeken en vond het ook leuker als vorige week. Je doet toch wel ideeen op wat je allemaal met je moestuinprodukten kunt maken. ik zie het gewoon als ontspannende Tv, waar je toch zin in de tuin van krijgt. Hoeft van mij niet altijd hoogdravend te zijn.
Geplaatst: 20 maart 201510 j Inderdaad leuk om te kijken maar had echt iets meer over tuinieren mogen gaan, dan kan je nog beter kijken naar 24kitchen daar zie je iets meer van de moestuinen zelf. http://www.onsmoesparadijs.nl
Geplaatst: 20 maart 201510 j Dineke zegt dat tomaten buiten absoluut geen kans hebben. Denk dat niemand op het forum het daar mee eens is
Geplaatst: 21 maart 201510 j ik vind het wel een leuk programma. niet om veel van te leren, maar meer ter ontspanning. en de combi moestuin/koken vind ik wel leuk. zijn mijn beide hobby's
Geplaatst: 3 april 201510 j Francisca, de vrouw van Ijsbrand heeft trouwens een aantal columns geschreven die op Groen Kennisnet gepubliceerd zijn. Hier kunnen jullie ze vinden.
Geplaatst: 4 april 201510 j gelezen, thnx; geen lolletje trouwens, meewerken aan zo'programma (ben zelf eens klapvee geweest in zo-een uitzending: dat was eens maar nooit meer )
Geplaatst: 4 april 201510 j ook gekeken, vond het niet veel soeps. Net ook de columns gelezen en vind het nu helemaal niet meer de moeite. Vreemde gang van zaken dat ze een extra handicap krijgen tijdens het koken, die niet op tv wordt vermeld. Waarom geheimhouden? Raar. Nee, van mij had dit programma niet gehoeven. Net als die van maarten niet trouwens (dat volgens mij licht afgekeken was van the Edible Garden op BBC met Alys Fowler; wel echt een aanrader), en die van 24 kitchen was ook al niks. Blijkbaar best moeilijk, een programma maken over moestuinieren zonder te worden afgeleid door hapsnapsnelletvhipheid!
Geplaatst: 4 april 201510 j Ik vind eerlijk gezegd wel een beetje dat IJsbrand en zijn vrouw moeilijk tegen hun "verlies" kunnen en dat alles van hun "goed" moet zijn omdat IJsbrand immers tuinder is geweest. Of dit echt het geval is of dat de televisie het zo doet overkomen is natuurlijk de tweede vraag. Aan de andere kant weten wij natuurlijk niet hoe het er in de weken voorafgaand aan de oost er aan toe is gegaan en welke emoties er hebben gespeeld en zijn opgebouwd.
Geplaatst: 4 april 201510 j ook gekeken, vond het niet veel soeps. Net ook de columns gelezen en vind het nu helemaal niet meer de moeite. Vreemde gang van zaken dat ze een extra handicap krijgen tijdens het koken, die niet op tv wordt vermeld. Waarom geheimhouden? Raar. Nee, van mij had dit programma niet gehoeven. Net als die van maarten niet trouwens (dat volgens mij licht afgekeken was van the Edible Garden op BBC met Alys Fowler; wel echt een aanrader), en die van 24 kitchen was ook al niks. Blijkbaar best moeilijk, een programma maken over moestuinieren zonder te worden afgeleid door hapsnapsnelletvhipheid!Welke handicap heeft hij gekregen dan?
Geplaatst: 4 april 201510 j Wat een zelf beklag in die columns zeg. Ik vind het programma ook niet zo heel denderend hoor.Van het echte tuinieren wordt er weinig getoond. Hortus est amicus meus.
Geplaatst: 5 april 201510 j zelfbeklag? dat vond ik alleszins meevallen. Denk dat ze een vrij realistisch beeld schept van hoe zo een programma tot stand komt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.