Geplaatst: 12 juni 201213 j Sommige mensen zijn met geen pen te beschrijven Good things come in small packages
Geplaatst: 12 juni 201213 j écht lachen! wat een tiep zeg!...hopeloos gewoon. ik ken een stel mensen die er wel wat op lijken. ik zorg ervoor dat ik er altijd om blijf lachen want anders heb je alleen jezelf te pakken. maar pas wel op, dat soort lui zijn ook de types dat uit jaloezie jouw oogst gaat verpesten...
Geplaatst: 14 juni 201213 j Auteur Nu snap ik het niet meer. Komt die me vandaag toch vragen of hij de lijken van de aardbeiplanten die hij nog heeft laten staan om er stekken van te nemen.Hij die mag bemesten, ongelooflijk. Begint dan ineens over zijne prei dat hij gier in de gaten gegoten had bij planten en hij verbaasd was dat de wortels weggebrand waren. Snappen wie het snappen kan........................gaat me mijn petje te boven hoor.
Geplaatst: 15 juni 201213 j Auteur Jaja, das met de achterliggende gedachte dat ik wat zou geven. Vraagt al 2 jaar wat hij zijn asperges moet geven, maar vind een zak te groot en te duur, snappie?
Geplaatst: 15 juni 201213 j Misschien hem maar eens de link van dit forum geven...steekt ie nog iets van op
Geplaatst: 18 juni 201213 j Oh Geedee wat erg, dat is de kat op t spek binden Maar wie weet of t helpt Good things come in small packages
Geplaatst: 18 juni 201213 j Ik heb de tuin van deze buurman gezien Waarom die man een tuin heeft? 1 sneue bende, snap er niets van. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 18 juni 201213 j Hier op het complex is het niet anders. Je ziet erg fanatieke moestuinders die goed hun best doen om niet alleen wat te oogsten, maar ook om het er een beetje knap uit te laten zien. Dan heb je nog een categorie die in het voorjaar hun uiterste best doen om het er een beetje redelijk uit t elaten zien en vervolgens niet meer terug komen. Net zag ik er een die had al wilgen op zijn tuin staan, kun je nagaan. Ik vroeg of ie zijn eigen bonenstaken aan het kweken was, hij keek me even aan en zijn toen ja. hij had zojuist een bestemming gevonden voor zijn houtprobleem haha!Dan is er nog een categorie hier die zogenaamd ecologisch tuiniert.. Geen mest, alleen een beetje zelf gemaakte compost en onkruid mag gewoon tussen de vergeelde piepers en slaplanten groeien. Spinazie mag doorschieten omdat het blad tussen de wilde kruiden niet meer zo opvalt. Het toppunt is mijn buurvrouw. Het is een aardige vrouw, niets op aan te merken. Maar toen ik vorig jaar mijn moestuin toebedeeld kreeg, stond het kweek een halve meter hoog in een dichte zode. Ik heb alles met bloed zweet en tranen grondig verwijderd, gemest en verzorgt. Mijn buurvrouw daarentegen liet alles de boel. Zaaide in het voorjaar bonen en die zijn ook in het zaad geschoten weer afgestorven. Ze kwam niet en het kweek stond ook daar een halve meter hoog. Ze was veel weg verstlede ze, nou prima, meot ze zelf weten. Maar dit voorjaar was het anders. Alles werd omgetoverd tot een zowaar keurig verzorgde moestuin. Misschien geinspireerd door haar buurman, ik weet het niet. Nu komt het: ze vertelde dat ze zo blij was dat ze nu eindelijk een buurman had (ik dus) die de tuin eens netjes bijhield. De vorige liet het nogal verwaarlozen. Ze had het nog niet gezegd, of ze kwam niet meer op de tuin. Je moet het eens zien, zo zonde. Aardappels met vergeeld loof en overwoekerd door kweek, alle kolen kaalgevreten door de rupsen, zodat de nerven niet eens meer opvallen tussen de kweeksprieten. Snijbiet en spinazie staat 50 cm hoog, Erwten die allang geoogst hadden meoten worden, maar wat nu ook nog zoeken wordt omdat de pispotten inmiddels hetzelfde gaas twee keer hoger hebben overgroeid. En van daaruit groeien de uitlopers weer in volle overgave naar mijn tuin. Ach, het geeft niet, ik haal ze wel weer weg, eigenlijk is het jammer. Er zijn hier genoeg mensen die staan te springen om een stukje grond, maar dat mag ik niet denken. Eerste dag, ik weet het nog goed, kwam er een oud vrouwtje naar me toe en zei dat ik wonderen verrichte. Maar ik moest maar afstand houden tot alle wat zij noemde Marokanen, want die deugden niet. ZIj maakten er een zooitje van waardoor anderen last hadden van het onkruid. Ik kwam er later achter dat er niet alleen Marokanen waren, maar ook turken, libieers, surinamers en indiers. Inmiddels weet ik dat juist deze mensen de mooiste tuinen hebben, echt ingericht voor productie en over het algemeen goed onderhouden met veel interessante gewasssen. ZIj zijn eigenlijk mijn grote inspiratiebron op de tuin en als je eenmaal laat zien belangstelling te hebben, ben je meer dan welkom, geweldig! Zo is het ongeveer bij mij op het complex, maar dat zal ongetwijfeld verschillen met andere complexen. Ach, ik betaal 30 cent per m per jaar, dus das heel schappelijk. En ik krijg nog steeds complimenten dat ik het meest verwaarloosde hoekje van de tuin heb weten om te toveren tot een productief en aantrekkelijk stukje tuin. Ik ben er trots op, complimenten zijn het mooist wat je kunt krijgen. En dan als laatste een man van ik denk 200 jaar oud. Komt nog op de fiets, wiedt op zijn knieen en buigt zijn rug om de aardbeien te plukken. Hij doet alles op zijn ouderwets. Een geweldige bron van inspiratie, want het werkt! Zo zijn er dus allerlei verschillende typen en mensen op de tuin. Wat hun beweegredenen zijn is niet altijd duidelijk, maar sommigen maken er ook echt een zooitje van, anderen hebben het broodnodig om goedkoop eten op tafel te krijgen. Maar het verhaal hierboven is inderdaad wonderlijk, maar niet uniek, kom maar eens hier in Rhenen buurten!
Geplaatst: 19 juni 201213 j Auteur Ok, ik stuur buurman zonder afzender naar jouw buurttuinen............................
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.