Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

koude entwas: verkrijgbaarheid en alternatieven?


blije bakkus

Aanbevolen berichten

Binnenkort wil ik enkele van mijn oudere fruitbomen om gaan enten, waaronder een B. Louise d'Avranches op zaailingonderstam die erg veel te lijden heeft van schurft en teveel bespuitingen vraagt. Ik wil hiervoor spleet- en kroonentingen gaan toepassen. Ik weet dat het gebruik van warme entwas de voorkeur heeft bij deze techniek. Om praktische redenen gaat mijn voorkeur echter uit naar koude entwas. Dit spul blijkt echter moeilijk verkrijgbaar te zijn in Nederland!

 

Heeft iemand misschien tips waar ik koude entwas kan kopen? Of zijn er wellicht praktische alternatieven voor koude entwas? Ik weleens gelezen over het gebruik van siliconenkit!? Is dit een bruikbaar alternatief voor koude entwas? Andere producten wellicht? Alle tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die compo past moet je niet meer zoeken , wordt niet meer gemaakt , werd verboden door Europa.

 

Bij mij is het ook mijn laatste pot net begonnen , dus zal volgend jaar ook op zoek moeten gaan naar iets anders.

 

Deze schijnt heel goed te zijn volgens mijn leverancier van de compo past:

Innestissimo 1 kg

 

hieronder de technische fiche die ik kreeg:

Technische fiche

Artikelnr:

05ENWIN

Entwas koud Innestissimo 1 kg

Intrastatnr:

Omschrijving Milieuvriendelijk bestanddeel zonder oplosmiddelen of additieven, kan met

water uitgedund worden, ideaal voor het enten van fruitbomen tijdens het

voorjaar.

Dit product is klaar voor gebruik en kan met behulp van een borstel of een

spatel aangebracht worden.

Eigenschappen De zorgvuldige en gecontroleerde productie verzekert de kwaliteit van

INNESTISSIMO, het is een licht thixotrope stabiele en geurloze gelatine,die geen

toxische bestanddelen bevat voor planten en mensen.

Werking INNESTISSIMO zorgt voor een continue, adhesieve, water-resistente flexibele

film rond de ent en op het snoeiwerk. Het behoudt zijn eigenschappen zowel bij

lage als hoge externe temperaturen, verzekert het wortelen van de ent en het

helen van de wonde.

Gebruiksaanwijzing Breng een dunne, continue laag (2-3mm) aan, dit verhindert het vormen van

barsten en schaadt het uiteindelijke resultaat niet. Enten of snoeien voltrekt

zich best niet bij regen of temperaturen onder de 5°C.

De viscositeit van Innestissimo kan geregeld worden door het product goed te

mengen of door eventueel een kleine hoeveelheid water toe te voegen.

Bewaren Innestissimo kan afgesloten, in een donkere ruimte, in de originele verpakking,

bewaard worden tot maximum 12 maand. Binnen een temperatuur van 5 tot

40°C.

Inhoud 1 kg

Toepassingen

Ter veredeling van bomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...