Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij spoelen de sla, scheuren de sla en dan gaat t zo in de kom met andere ingrediƫnten. We zien t nut er ook niet van in. Als ik een sladressing maak laat ik m wat dikker en als je m dan door de sla roert verdunt zich dat vanzelf. Scheelt centrifugeren, afwassen en ruimte in de kast

Good things come in small packages

Geplaatst:
Zeg Veuvecouderc, heb je dingen die wel favoriet zijn? In plaats van het niet-favoriete aparaat?

Ā 

Nee eigenlijk niet, dat wil zeggen mijn hele keukeninventaris is favoriet Ik kan niets missen en alles wordt veelvuldig gebruikt, omdat zowel mijn verkering als ik in de keuken bezig zijn leuk vinden en we allebei een ontzettende hekel hebben aan spullen die niet werken hebben wij onze hele keuken vol staan met prachtige, robuuste, goedwerkende en lang meegaande spullen! En dat is maar goed ook want alleen met goede spullen kunnen we ook in onze tijdelijke en provisorische keuken gelukkig fijn werken

mwfyf4.jpg

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
Lachen... in mijn gedachten had jij een ouderwetse boerinnenkeuken... met stenen aanrecht enzo.... maar dit lijkt alsof je voor de schuurdeur kampeert...

Ik vraag me ook gelijk af hoe jij in de winter dan zit... gezien de retespleet onder de deur... dat is niet even op blote voeten een geroosterd boterhammetje maken...

Ā 

Deze 'keuken' hebben we pas een maandje, we zijn onze echte keuken aan het (ver)bouwen, die komt namelijk in de stal. In ons huis - en in veel oude franse boerderijen trouwens - was helemaal geen keuken als zodanig aanwezig (ook geen wc of badkamer trouwens). Aanrechten is moderne onzin, daar doen die oude boeren niet aan: 1 kraantje en een houtfornuis is genoeg om een eerlijk maal te maken.

Veuvecouderc

Geplaatst:

Tja, waarom zou je het werk niet aan tafel kunnen doen; meer ruimte. Ooit hadden wij ook een keuken zelf ingericht met alleen een losstaand fornuis, en gootsteen. Dat was wel een lekker grote porseleinen bak, gemetseld op een muurtje met daarvoor gewoon lekker ouderwets, een gordijntje . Om aan te werken hadden we een enorme slagerstafel in de keuken staan, zo'n ding waar een koe op pastte ( niet bij ons hoor ).

Ā 

De slacentrifuge hoort ookal bij mijn favorieten; Die werkt prima, wij gebruiken hem vaak; wanneer we 2x in de week zelf frites bakken Ʃn uiteraard voor veel groenten. Ook wanneer je bladgroenten rauw wilt invriezen, zullen ze toch zo droog mogelijk moeten zijn. Wij hebben er een van ( alweer ) Tupper, prijzig maar echt prima.

Geplaatst:

Ik vindt je keuken mooi hoor Leslie, lekker back to basic.

verder heb ik altijd warme voeten dus best heel handig zo'n kier waar je voeten afkoelen

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Jaren geleden kreeg ik ook nog eens dit ding kado

Ā 

kCexqWhAqTnHb6q3i9irdg==.jpg

Ā 

Erg goed voor uien snijden etc.

Ā 

Staat bij mij ergens in de kelder, denk ik, als ik hem al niet heb weggegooid tijdens een opruimwoede.

wat een kl***te ding.

Gekocht en zelden gebruikt.

Geplaatst:
Alleen jammer dat die geur zo lang aan je vingers blijft hangen

Ik ben daar zo aan gewend dat ik het niet eens meer ruik.

Men zegt wel: ā€œJe bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?ā€

Geplaatst:
Ooit hadden wij ook een keuken zelf ingericht met alleen een losstaand fornuis, en gootsteen. Dat was wel een lekker grote porseleinen bak, gemetseld op een muurtje met daarvoor gewoon lekker ouderwets, een gordijntje .

Ā 

Zoiets?

28i50fc.jpg

Veuvecouderc

Geplaatst:

Ja veuvecouderc, dat komt heel dicht in de buurt. Is dit jouw aanrecht? Heerlijk. Wij hadden dat ook zo, onder het raam, met uitzicht op de tuin Zou zo terug willen. Woon nu in een rijtjeshuis, met een keuken vol kasten, die bomvol zitten ook nog eens. En een kleine gootsteen waar de grote pannen amper in te wassen zijn.

• 4 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...