Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Favoriet keukenhulpje


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Een tijdje terug pannen, vooral de anti aanbak weggedaan en vervangen door gietijzeren pannen ( MP ) In verschillende kleuren maar dat maakt niet uit. Gaat om het "zoals vroeger bij ons thuis gevoel " vooral. Ook bakt en braadt het fantastisch. Die met geëmailleerde binnenkant worden gebruikt om in te koken. Loeizwaar zijn deze pannen, keukenkastplank begaf het dan ook binnen korte tijd na installatie .

muyhk2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

scherpe messen, ja belangrijk. Ik gebruik nog steeds de sabatier messen, gekocht voor school 35! jaar geleden. pureeknijper ga ik ook maar eens naar op zoek. gebruik altijd de mixer voor stamppot maar soms met zetmeelrijke piepers, is het lastig puree maken. wordt een soort van lijm/ plaksel. Wel vraagt een pureeknijper veel ruimte.....

Wat zijn die 4, Jorieke?, schepjes of zeefjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger was het mijn pureerstaaf, maar tegenwoordig gebruik ik die niet meer zo veel als vroeger (toen bijna dagelijks).

Blijft: een lekker dik snijblok, en een set scherpe messen, maar ben wel langzaam in het scherp houden van die dingen. Vroeger werd het voor me gedaan, ha, ha... heb geen personeel meer...

Nieuw: bamboe lepels om te roeren... het begon bij Dille en Kamille, maar heb ook (goedkoper) een set bij de Wibra aangeschaft. Verslavend lekker met roeren, waarom weet ik niet...

Hakblok is ook van bamboe... dat spul kruipt mijn huis in... allerlei dingen worden van bamboe... en niet eens meubels of zo, want dat is weer net niet mijn stijl...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2 scherpe messen en mijn mandoline. Ik gebruik ze bijna iedere dag. De rest van de keukenhulpjes heb ik er uit gegooid.

images?q=tbn:ANd9GcT-d8vRnfVDORNVak8HVoM6_PWqw9KaJUG3zepTXD9bnsh_bt-y4Q

En natuurlijk mijn broodbakmachine, bijna iedere dag een brood.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi waarom zou ik boos worden?

Vooral de eetlepel schep gebruik ik vaak, en nu ik elke week eierkoeken bak voor de klussers hier, ook de theelepel variant. Ik bak vrij veel, en in veel recepten staat dat je een theelepel of zo ergens van toe moet voegen. Eerder gokte ik dan maar wat met een 'echt' theelepeltje. Maar nu ik zie wat er in zo'n theelepel-schepje past Heb ik altijd te weinig bakpoeder/maïzena etc. gebruikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi waarom zou ik boos worden?

Vooral de eetlepel schep gebruik ik vaak, en nu ik elke week eierkoeken bak voor de klussers hier, ook de theelepel variant. Ik bak vrij veel, en in veel recepten staat dat je een theelepel of zo ergens van toe moet voegen. Eerder gokte ik dan maar wat met een 'echt' theelepeltje. Maar nu ik zie wat er in zo'n theelepel-schepje past Heb ik altijd te weinig bakpoeder/maïzena etc. gebruikt

 

 

Ook dat receptje wil ik wel graag eens van je weten, ga van de week de mayo uitproberen!

 

Hier is mijn messenset favoriet, en inderdaad ook die maatlepeltjes!

groetjes Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ergens in een bak "niet gebruikt keukengerei", ook maatschepjes gevonden. Handig idd.

Favoriet ook; keukenmachine. Heb die nog niet zolang, dacht alles zelf beter te kunnen snijden....., tot ik er een kreeg. Onmisbaar om prei te snijden, zó dun dat het rauw door bijv. de nasi en soep kan. Ook slagroomkloppen is slechts een kwestie van tot 10 tellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja? Ik vind de blender toch fijner dan de staafmixer. Zou het liefste mijn soepen ook in de blender gooien, maar daar is het glas van de blender het niet meer eens. (Een keer kokend hete courgettesoep in gedaan, waardoor het glas is gebarsten, en nu sijpelt er steeds een beetje soep uit als ik er soep in pureer. Maar smoothies vormen geen probleem, vast omdat het zo dik is.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt toch niet dat als je er hete soep in doet het ineens uit elkaar spat en over je heen komt met splinters en al

 

Ik ben er nog steeds niet uit wat voor mij het favoriete keukenhulpje is

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je mijn zoon of vriend bedoelt, dan is dat helemaal waar! Ik heb echt niets met afwassen. Heb t liefst een draaiend ding ervoor maar helaas past zoiets al tijden niet in mijn keuken Ik vind alleen al geweldig omdat t aanrecht (en dat is ook al niet zo groot) dan altijd netjes en leeg is.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...dat is toch wel onze slacentrifuge

 

img4dbd83cfea08d-slacentrifuge.png

 

Nou als er nou 1 ding is dat ik onmiddellijk mijn keuken uitsmijt dan is het wel een slacentrifuge. Wat een ontzettende KL...E dingen. We hebben er denk ik drie gekregen en twee gevonden hier in huis. De een is nog sneller kaduuk dan de ander (komt door dat domme plastic), het ding is onmogelijk schoon te maken, neemt belachelijk veel kastruimte en het belangrijkste: mijn sla wordt er allesbehalve droog in! Dat ding is echt de meest waanzinnige uitvinding van de eeuw

 

Zo dat ben ik kwijt. Mijn sla (of wat dan ook) droog ik gewoon in een vergiet en als ik haast heb stop ik het in een theedoek en die zwaai ik dan met reuzenkracht in het rond. Ik ben mijn eigen slacentrifuge

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...dat is toch wel onze slacentrifuge

 

img4dbd83cfea08d-slacentrifuge.png

 

Nou als er nou 1 ding is dat ik onmiddellijk mijn keuken uitsmijt dan is het wel een slacentrifuge. Wat een ontzettende KL...E dingen. We hebben er denk ik drie gekregen en twee gevonden hier in huis. De een is nog sneller kaduuk dan de ander (komt door dat domme plastic), het ding is onmogelijk schoon te maken, neemt belachelijk veel kastruimte en het belangrijkste: mijn sla wordt er allesbehalve droog in! Dat ding is echt de meest waanzinnige uitvinding van de eeuw

 

Zo dat ben ik kwijt. Mijn sla (of wat dan ook) droog ik gewoon in een vergiet en als ik haast heb stop ik het in een theedoek en die zwaai ik dan met reuzenkracht in het rond. Ik ben mijn eigen slacentrifuge

 

Nog nooit zo'n ding gehad, ga me ineens bezorgd afvragen wat ik wel niet gemist heb in mijn leven.... maar dank Leslie, dankzij jou ga ik het me misschien niet afvragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...