Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het begint erop te lijken dat Simke de envelop nog steeds niet heeft doorgestuurd. Ze is ook nog steeds niet op het forum geweest.

Maar MaupyOnRide is ook al een week niet op het forum geweest.

Jammer dat Jill gelijk bij de eerste ronde met dit gedoe geconfronteerd wordt, ik zou het begrijpen als ze de bio-zadenenvelop niet nogmaals gaat organiseren want zo gaat de lol er snel af.

Is er niet iemand die in de buurt van Simke woont en eens bij haar langs kan gaan om de envelop op te pikken?

Ik denk dat we zouden moeten afspreken dat je alleen mee mag doen als je je telefoonnummer en emailadres aan Jill geeft en verplicht de track&trace code doorgeven aan Jill en de volgende deelnemer of de envelop persoonlijk afgeven. Ook pas doorsturen of wegbrengen nadat er via pb contact is geweest met de volgende deelnemer, anders overslaan.

Hoe denken jullie hierover?

Geplaatst:

Hoi Jenneke,

Dat lijkt me een goede regeling!

En zeker dat je nu eerst vlot contact moet hebben met de volgende deelnemer om te vermijden dat de envelop ergens lange tijd blijft hangen.

Is er inderdaad iemand die daar in de buurt woont? Zo kunnen we misschien sneller verder gaan met de ronde.

Groetjes

Jill

Geplaatst:

Hè vervelend dit!

Het voorstel van Jenneke lijkt mij prima, zo gaat het ook met de Blije Zaden Doos (waar ik ook aan meedoe).

Kan er niet nogmaals telefonisch contact met Simke worden opgenomen?

Geplaatst:

Ja ik begin ook wel wat ongeduldig te worden nu...

Het lijkt erop dat de envelop nog steeds bij Simke is...?

Jill wat had ze eigenlijk voor reden opgegeven om de envelop nog steeds in haar bezit te hebben (je hebt haar toch aan de telefoon gehad een paar weken terug)? Het is zo een beetje vaag, het enige dat we weten is dat ze hem nu bijna 2 weken geleden op de post zou doen, maar dat heeft ze kennelijk niet gedaan...???

Kijk als iemand nou ineens ernstig vervelende privé-omstandigheden heeft dan snap ik best dat er vertraging kan ontstaan, maar dan verwacht ik toch eigenlijk op zijn minst wel communicatie daarover...

Geplaatst:

Ik heb niet echt een concrete reden gekregen, heb vooral gevraagd de envelop diezelfde week te posten.

Ik denk ofwel uit het oog verloren of te druk gehad.

De bedoeling is dat de envelop nog verder gaat uiteraard!

Het probleem is dat we afhankelijk blijven van wanneer zij de envelop post...

Geplaatst:

Zou je haar niet nog een keer kunnen bellen?

Het lijkt erop dat er nu niks gebeurt... Ze heeft de envelop nu al... wat is het inmiddels, 4 of 5 weken? Dat kán toch niet? En zeker niet zonder daar enige reden voor op te geven...

Geplaatst:

Hier is de envelop nog niet geweest. Had ondertussen verwacht dat ie er wel zou zijn. Mijn lichte inactiviteit kom door werk. Mocht ik toch de envelop krijgen, zou ie zoieso snel weer verder gaan.

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Heb zonet gebeld naar Simke maar kwam helaas op een antwoordapparaat.

Ik heb een boodschap achtergelaten met de vraag om zo snel mogelijk contact op te nemen met mij en via het forum iets te laten weten zodat iedereen terug kan volgen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes

Jill

Geplaatst:

Nog steeds niks...?

Ik vrees dat we de envelop kwijt zijn.

Wat ga je nu doen Jill?

Ik heb eventueel nog wel een plan B: ik wil wel een nieuwe bio-zaden envelop opstarten. Ik heb zo'n 18 soorten zaad om mee te beginnen. Het is niet zoveel, maar hopelijk kan de envelop dan tijdens zijn ronde nog verder groeien.

Mocht de oorspronkelijk envelop dan nog opduiken, dan kunnen we altijd nog kijken hoe we e.e.a. kunnen samenvoegen.

Wat denken jullie ervan?

Geplaatst:

Ik denk dat ze nog wel 'boven water' zal komen maar de vraag is wanneer natuurlijk..

Als we blijven wachten, en met de feestperiode in het vooruitzicht gaat het nog wel even duren voor iedereen de envelop heeft en ik heb er tomatenzaden in gedaan en sommige willen die misschien al in februari zaaien..

Misschien inderdaad een nieuwe opstarten..

Geplaatst:

Oh dan wil ik wel graag meedoen als dat mag!

Ik heb nog niet of nauwelijks 'eigen' zaden (alleen wat zaden van wilde bloemen), maar pas wel veel bio-zaden gekocht bij Van der Wal. Ik heb veel te veel om allemaal zelf dit jaar te kunnen planten , dus ik heb wel ruilspul.

Geplaatst:

Duurt nu echt wel lang

Hoop dat Simke toch nog iets laat weten en de envelop alsnog haar weg vervolgd...

Zal morgen eens kijken wat ik nog heb liggen en eventueel nog kan toevoegen aan de nieuwe opstartenvelop van bio-fee, als jij daarmee akkoord bent natuurlijk.

Geplaatst:

Ik wil ook wel het een en ander naar Jill, correctie: biofee sturen om de nieuwe opstartenvelop te vullen. Ik heb echt bezopen veel zaden. Ik zat net nog even te kijken, er zit echt bizar veel in die gekochte zakjes, daar kan je een akker mee inzaaien en ik heb een tuin van nog geen 40 m2.

Ik vind het een stikleuk initiatief om biozaden rond te sturen, en ik hoop echt dat het nieuw leven ingeblazen kan worden.

edit: ik heb biofee een PM met een lijstje gestuurd van dingen die ik kan sturen om de startenvelop mee te vullen. Kom op mensen, we gaan het gewoon doen. Anders is het vreselijk sneu voor Jill en het kan juist zo leuk zijn om die envelop te laten blijven circuleren, voor mijn part permanent.

Geplaatst:

Je bent wel optimistisch Jill.

Ik zie vooralsnog geen reden om aan te nemen dat de envelop nog op gaat duiken; Simke heeft kansen genoeg gehad en zelfs niet eens een reden opgegeven waarom ze de envelop al zo lang in haar bezit had. Als hij toch nog opduikt, nou dan voegen we de enveloppen gewoon samen zodat we straks hopelijk een flink grote bio zaden DOOS kunnen rond laten gaan.

Het lijkt me dus goed om met frisse moed opnieuw te starten.

Ik ga wel een paar regels opstellen om (hopelijk) te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt.

Vandaag ben ik vrij druk, even kijken of het nog lukt om alles goed te formuleren, anders morgen.

Maar fijn dat jullie enthousiast zijn, en ook pippi dank voor je aanbod, ik kom er nog op terug!

Geplaatst:

Oké dit is mijn voorstel:

We houden het lijstje aan zoals het door Jill is opgesteld:

1.Mari

2.Cherna

3.Simke

4.Maupyonride

5.Saar1987

6.J homan

7.Timvk2000

8.Biofee

9.Berijl

10.Jenneke

11.Jill

Waarbij Mari en Cherna (als ik het goed begrepen heb), de envelop al hebben gehad. Dan gaan we dus verder met Maupyonride.

Het lijkt me dan wel goed dat degene die dit verder coördineert (Jill of ik, ik wil het ook best doen), van elke deelnemer het adres heeft én een e-mail adres én telefoonnummer. Wat mij betreft is het doorgeven van deze gegevens een absolute voorwaarde voor deelname.

De envelop wordt met Track & Trace verzonden; binnen Nederland kost dit € 3,50. De bedoeling is hem binnen 3-4 dagen weer door te sturen; dan hebben we hem vóór het zaaiseizoen begint, weer terug.

Elke deelnemer die de envelop ontvangt, neemt op diezelfde dag nog via PB contact op met de volgende op het lijstje om het adres te vragen. Na verzending van de envelop stuur je via PB de Track & Trace code naar de ontvanger en meld je hier in het topic naar wie de envelop onderweg is.

Mochten zich nog nieuwe mensen aanmelden dan worden deze aan het einde van de ronde toegevoegd. Alléén actieve forumleden mogen meedoen, dit zijn leden met 50 berichten of meer (degenen die nu al in het lijstje staan met minder dan 50 berichten, mogen uiterraard nog steeds gewoon meedoen).

Oh en mocht Simke nog contact opnemen, dan lijkt het mij het handigste als ze de envelop kan versturen naar degene die de nieuwe envelop op dat moment in zijn bezit heeft,; dan kan diegene de beide enveloppen samenvoegen.

Als ik degene ben die het vanaf nu gaat coördineren wil ik de envelop graag aan het einde van de ronde (dan verander ik het lijstje), als Jill blijft coördineren dan is het handiger als zij de laatste is. De coördinator kan de envelop dan dan aan het einde van het seizoen controleren en gereed maken voor de volgende ronde.

Pippi heeft een genereus aanbod gedaan om zaden aan de envelop toe te voegen, ondanks dat ze minder dan 50 berichten heeft vind ik een dergelijk gebaar wel een reden om mee te mogen doen. Even kijken nog, hoe we dat dan praktisch invullen.

Wat denken jullie hiervan?

Jill, wil jij het geheel verder coördineren of heb je liever dat ik het overneem?

Geplaatst:

Ik ga nog een poging doen om de envelop van Simke vast te krijgen maar anders beginnen we nu al aan een nieuwe en kan die andere er in het allerbeste geval nog aan toegevoegd worden

Ik ben het eens met die adressen, telefoonnummer en mailadres. Al is dit natuurlijk nog geen garantie maar we gaan uit van het positieve

Een actief lid vind ik ook goed, maar uiteindelijk zijn biozaden duur en is het voor beginners natuurlijk leuk als je kan meedoen ook als je nog niet aan die 50 berichten zit.. Maar dat kunnen we misschien nog bekijken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...