Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo!


Jessiem

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik ben net nieuw op het forum, zit hier al een paar dagen rond te snuisteren.

Wil me toch nog snel even registreren voor ik vertrek naar mijn werk (joepie)

 

Ik ben Jessie, 26 jaar, man, kindje van bijna 4...

Vroeger met mijn papa altijd in de tuin meegeholpen (heerlijke grote tuin en nog stuk grond bij mijn meter*, voornamelijk aardappelen daar), was voornamelijk planten en oogsten, van onderhoud, voeding en potgrond weet ik niets!

Helaas nu een kleiner stukje grond dus ik hoop als we later een eigen huis gaan kopen dat ik het geluk heb om meer grond dan huis te hebben, wil graag later zowat een eigen boomgaard hebben en ook nog wat bessen, maar dat is toekomstmuziek.

 

 

Bij deze ook een foto van mijn mini-tuintje waar nog niets in gebeurd is door andere tuinwerken.

Helaas de foute kant gelegen, weinig zon in het voor- en najaar, het huis zit in de weg en nog eens een enorme hazelaar van de buren die erover komt leunen, die heb ik al gedeeltelijk geknipt net voor de winter

 

 

De mat vliegt er nog uit, de tijm en bieslook ga ik nog naar een ander plekje verhuizen (of wat dichter naar de rand)

op het verroeste tafeltje ligt nog rommel van vorig jaar dat begint te schieten

en verder wordt hier prei gekiemd in een serrebakje (mini), vandaag de doperwten, staaksnijboon en struikbonen in potjes aarde gezaaid voor later uit te planten (ik vertrouw het weer nog niet) en een emmer met parijse worteltjes (bij nader inzien had ik beter geen emmer gebruikt maar iets dat wat ondieper was maar het is nu zo, ga ze er niet weer uitvissen)

Net een brood gebakken, we kunnen er weer tegen

 

 

IMG883561271427455354.JPG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!

 

@petersmit: in de zomer wel.. vooral juli en augustus, wanneer de zon het hoogste staat, de meest schaduwrijke plek is aan het verroeste tafeltje. Daarvoor moet ik een groente of kruid zoeken dat liever wat minder zon heeft.. Heb je een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch prachtig, jullie nieuwe generatie.

 

Inderdaad, het is een schat van een kind. Typerend jongen met zijn wild gedrag maar nog wat ongeduldig om met moestuinieren bezig te zijn.

De oplossing is al gevonden, eerst meehelpen met de oogst en volgend jaar mag hij zelf wat zaaien of planten. De tuin heraanleggen/verbeteren was dan weer een succes omdat we heel wat schors verwijderd hebben, scheppen dat hij deed!

Geen schorsliefhebber hier

 

Een foto van mijn opvolger? Het materiaal hebben we natuurlijk meteen geruild met zijn eigen veilige schopje. Voor ik commentaar krijg

 

IMG872245051427663912.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dan niet erg veel last van wind daar zo in de hoek?

 

Ons tuintje is helemaal door muren omringd dus dat houdt wat tegen. Nu ze de krulwilg hebben weggedaan bij de buren merk ik dat er wel wat meer wind is, toch nog doenbaar.

En anders zet ik een windscherm

 

In de zomer kan het daar wel vrij warm worden omdat het zo ingesloten is maar de zon schijnt niet de hele dag op die plaats door het huis zelf. Dus als ik 's avonds water geef bij droge dagen is er ook minder kans op verbranding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...