Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Is dit een uitloper van een aardbeienplant?


Lisa

Aanbevolen berichten

Dit is één van mijn vijf gezaaide Sarian f1 aardbeien. Zoals je ziet zijn het nog maar kleine plantjes van enkele centimeters. Ik heb nog nooit aardbeien gekweekt maar volgens mij zijn er al een paar aan het uitlopen.

Klopt dit? En zo ja moet ik het dan wegknippen? Ik wil wel eventueel een stekje van de aardbeienplanten maar het lijkt mij dat ze daarvoor nog even moeten groeien.

2z89hu9.jpg

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is inderdaad een uitloper! Je kan hem denk inderdaad beter nu weg knippen, kan de plant zijn energie meer in de plant zelf steken waardoor er waarschijnlijk meer uitlopers terug komen, en natuurlijk meer aardbeien als hij meer energie in zich zelf steekt.

 

Als je 't nu afknipt, binnen 2 maanden heb je denk al lang weer nieuwe uitlopers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is inderdaad een uitloper! Je kan hem denk inderdaad beter nu weg knippen, kan de plant zijn energie meer in de plant zelf steken waardoor er waarschijnlijk meer uitlopers terug komen, en natuurlijk meer aardbeien als hij meer energie in zich zelf steekt.

 

Als je 't nu afknipt, binnen 2 maanden heb je denk al lang weer nieuwe uitlopers!

Dat eerste klopt, ik knip ze nu ook weg, maar zoals borsalito als zegt niet bij zaai aardbeien, van dat meer aardbeien klopt niet, heeft alleen effect op de kwaliteit/grootte, de plant bepaalt in de winter al hoeveel bloemen/aardbeien er aan komen, dat veranderd niet door het afknippen of laten staan van de uitlopers!!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer heb je die aardbeien gezaaid?

die van mij die ik begin maart gezaaid heb kun je nog net zien.

 

Ik heb mijn aardbeien rond dezelfde tijd gezaaid in een zaaikasje. In eerste instantie gebeurde er meer dan een week niets. Toen ik erachter kwam dat aardbeien lichtkiemers waren en dus de grond boven de zaadjes had weggeveegd toen waren ze allemaal binnen twee weken gekiemd. Op de verpakking stond 30 dagen dus iets meer dan 3 weken vond ik geen slecht resultaat.

Half maart heb ik nog twee zaadjes gezaaid, die staan nog binnen in een Ikea bekertje , ze zijn een paar centimeter groot en zien er nu zo uit. Ik zal ze eerdaags wel gaan verpotten. Deze waren trouwens binnen een week gekiemd, ik had ze op een vensterbank in het zuiden gezet met een beetje zand over de zaadjes heen en elke dag een paar keer beneveld.

1h6zvk.jpg

 

Wat betreft het zaaien, ik denk dat je nu nog wel kan zaaien maar de plant zal waarschijnlijk geen vruchten of heel weinig vruchten meer geven. Maar je kan de plant laten overwinteren en dan heb je volgend jaar wel een volwassen aardbeienplant.

aangepast door Gast

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je ook nog speciale dingen gebruikt bij het kiemen?

bv extra warmte?

 

Ik heb voor de rest geen extra warmte gebruikt in de vorm van lampen of iets dergelijks. Op de vensterbank waar ik ze heb gezet wordt het al gauw 30 graden op een zonnige dag. Maar ik heb wel huishoudfolie over het bekertje heen gespannen met een elastiekje. Met een paar gaatjes in de folie heb je zo heel goedkoop een kas effect. Verder heb ik het constant vochtig gehouden en zodra ze opkwamen heb ik de folie verwijderd. Ik heb geen idee of dit een gebruikelijke methode is om te kiemen maar bij mij heeft het wel gewerkt.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...