Ga naar inhoud

Helder vers berkenwater aangeboden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
het is ook zo dat hij ze weggeeft. Gratis.

Dat lees ik nergens of mis ik iets?

edit:vers getapt berkenwater in een superstrak jasje persoonlijk vormgegeven!!! dit is mijn eerste berkenwater wat ik zelf tap en omdat t nog vroeg in het seizoen is vraag ik slechts 2,50 per flesje

Ahh sorry, ik heb me blijkbaar ergens vergist. Ik had nochtans op zijn Facebook gekeken en topic naar prijzen. Ik had niets gezien..

Excuses aangeboden, mensenfoutje

Geplaatst:
Zo hey. Sta eens ff stil bij wat Oxygen zegt. Wat vreemd dat de mensheid zo haaks staat op hoe we als mens aanvankelijk plachten te leven. Het besef dat ALLES dat wij nodig hebben om te overleven uit de natuur komt, en dat het dus eigenlijk juist heel logisch is om zelf dingen te verzamelen in de natuur en dit dan met anderen te delen, of te ruilen (al dan niet tegen geld). Dat besef is volledig verdwenen. Tegenwoordig denken we dat we de natuur niet nodig hebben, dat dat iets is om naar te kijken en doorheen te lopen, en dat het helemaal geen zak te maken heeft met ons eigen leven. En dat lijkt zo omdat we eigenlijk al onze spullen en zelfs al ons voedsel "maken" van aardolie. Maarreh Oxygen, aardolie komt natuurlijk ook gewoon uit de natuur, en is ook in theorie van ons allemaal, en toch betalen we ziljoenen euro's aan de mensen die de moeite nemen het er uit te halen. En dat vinden we heel normaal

Aardolie is van ons als het gebied eigendom is van de overheid. Als de overheid dit verkoopt (wij, de belastingbetaler krijgen dus geld hiervoor) dan is de grond niet meer van ons.

Geplaatst:

de hele discussie ff terzijde... ipv stadsboertje nu direct aan te vallen zoals in dit topic gebeurt kan je ook vragen hoe hij heeft getapt. en vooral het antwoord afwachten! dan krijg je er waarschijnlijk ook nog een hoop extra info bij over het berkenwater.

er wordt nu al geoordeeld/veroordeeld op basis enkele foto's op de FB pagina. is dat hoe wij hier op het forum met elkaar omgaan??

Geplaatst:

Beste Oxygen, mijn plan was inderdaad om het te verkopen voor 2,50 per flesje. Ik zelf ben iemand die graag leert en ontwikkeld en uitzoekt, ik gaf gratis weg om mijn product te promoten, en te kunnen ervaren hoe zoiets ontvangen wordt. Dat ging heel goed en was voorheen altijd een btje spannend voor mij.

de discussie over of je daar nu geld voor mag vragen interesseert me echter weinig dus die ga ik niet aan want ik heb er veel werk aan gehad en ik vind dat je werk altijd beloont mag worden, of dat nu alleen met blijheid is of 2,50 plus blijheid. En van sommige reacties van gisteren werd ik ook helemaal niet blij, die stoppen alles simpelweg door iets af te keuren op basis van 1 of enkele fotoos, en er wordt geboycot (wat een vervelend woord) met een glimlach...

Tenslotte heb ik wel begrip voor zorgen over hoe er gewonnen wordt

Geplaatst:
de hele discussie ff terzijde... ipv stadsboertje nu direct aan te vallen zoals in dit topic gebeurt kan je ook vragen hoe hij heeft getapt. en vooral het antwoord afwachten! dan krijg je er waarschijnlijk ook nog een hoop extra info bij over het berkenwater.

er wordt nu al geoordeeld/veroordeeld op basis enkele foto's op de FB pagina. is dat hoe wij hier op het forum met elkaar omgaan??

Als ik ook al niet meer op foto's af mag gaan dan zakt mij de broek af .

Beste Oxygen, mijn plan was inderdaad om het te verkopen voor 2,50 per flesje. Ik zelf ben iemand die graag leert en ontwikkeld en uitzoekt, ik gaf gratis weg om mijn product te promoten, en te kunnen ervaren hoe zoiets ontvangen wordt. Dat ging heel goed en was voorheen altijd een btje spannend voor mij.

de discussie over of je daar nu geld voor mag vragen interesseert me echter weinig dus die ga ik niet aan want ik heb er veel werk aan gehad en ik vind dat je werk altijd beloont mag worden, of dat nu alleen met blijheid is of 2,50 plus blijheid. En van sommige reacties van gisteren werd ik ook helemaal niet blij, die stoppen alles simpelweg door iets af te keuren op basis van 1 of enkele fotoos, en er wordt geboycot (wat een vervelend woord) met een glimlach...

Tenslotte heb ik wel begrip voor zorgen over hoe er gewonnen wordt

Begrip voor de zorgen hoe het gewonnen wordt is al heel, heel wat en ben ik blij mee .

Daar ging het mij uiteindelijk om.

Ga je de methode ook wijzigen dan ?.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Als ik ook al niet meer op foto's af mag gaan dan zakt mij de broek af .

op het forum kunnen we op een fatsoenlijke manier vragen stellen of bezorgdheid uiten. dus nee je hoeft niet enkel af te gaan op de info van een foto.

het gaat om de manier van commentaar geven en dat snap jij heel goed.

dus bij deze uit ik mijn bezorgdheid over jou manier. niet alleen in dit topic maar op meer plekken op dit forum. ga jij dat ook wijzigen?

Geplaatst:

ik geef mijn mening duidelijk en onomwonden, zodat het voor ieder duidelijk is.

degene die daar niet tegen kunnen moeten maar bij zichzelf te rade gaan.

ook weer zo'n duidelijke en onomwonden mening.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

enkel je mening geven is geen probleem.

oordelen/veroordelen en anderen oproepen voor een boycot is echter heel iets anders dan enkel je mening geven.

maar ik merk het al, ik praat tegen een muur aan.

Geplaatst:

Ik snap niks van dit topic. Je boort of kerft een gat in een boom en de verontwaardiging is groot bij sommigen. Maar een deel van de verontwaardigden zal met alle plezier op een mooi zomeravond de vuurkorf aansteken. Of 's winters het huis (bij)verwarmen met de houtkachel. Waar leg je dan de grens?

Wie heeft nooit een veldboeket geplukt langs het fietspad? Zou dan niet mogen omdat het grond is van de gemeente. Of bramen geplukt in het bos. Foute boel, is van SBB.

Maar als dit wel toelaatbaar gedrag is, waarom dan niet het berkenwater oogsten uit bomen die wellicht van de gemeente of het rijk zijn?

Ik zou trouwens willen weten hoe je het houdbaar maakt boertje, als je sap gewoon laat staan is het vrij snel bedorven. Ik heb het gebruikt om er berkensiroop van te maken, net als ahornsiroop...mmmm...

30 liter sap inkoken tot je een bierfles vol over hebt.

Geplaatst:

Ook ik snap er geen zak van. Ik zie wel dat er op de man gespeeld word. En niet alleen op stadsboertje. Ook op Gerrit, die alleen duidelijk zegt wat ie denkt. Wat elk ander doet in dit topic.

Ik heb er weinig verstand van, hoe berkenwater gewonnen dient te worden, doe je dat op een foute manier, dan moet je zelf daarmee leven. Zoals ik op de foto zie, dezelfde foto als waar Gerrit ook op afgegaan is dan zeg ik, geen nette manier. Vind je dat wel dan moet je een van je eigen fruitbomen eens zo behandelen, kijken hoe die daar op reageren! Ik ben echt geen bomenknuffelaar, maar dit lijkt me niet fijn voor de boom.

Voor de rest.....wel interessant.....had nog nooit van berkenwater gehoord! Dus doe allemaal lekker wat je zelf wil!

Ik plaats de betreffende foto er even bij. image35421428947148.jpg

Geplaatst:

Het is in Nederland strafbaar om iets uit de natuur te plukken. Die enkele bloemen, bramen, het enkele litertje berkensap zal/is niet zo erg. Het probleem is er als iedereen het gaat doen. De berken waarbij dit gedaan is, daar kan ik ook wel van gaan aftappen. Volgende keer wordt er ipv 1 liter, wel 20 liter afgetapt. Er zit geen controle op. En daar gaat het juist fout. Ik vind het dus ook zeer zorgwekkend dat je iets plukt/aftapt van het gemeente groen en er dan ook nog doodleuk er geld voor vraagt. Die 'natuur' is van ons allemaal, dus wat je eruit haalt ook!

Ik lees dat je ook aan wildplukken doet. Wat pluk je dan zoal??

Voor de rest ik vind het aftappen van berkenwater wel interessant. Mits het maar eigen berken zijn.

Geplaatst:

Wat een gezever wat een gezever, bende kleine kinders dadde zijt!

Word ne keer volwassen hé zeg.

Die mens zorgt voor berkenwater, iets wat al eeuwenlang als medicatie gebruikt word!

Nu ineens zijn er van die onnozelaars die de pijn van een berk voelen, jawadde zeg!!!!

Zot zijn doet geen zeer en het is maar best ook want er zouden er hier veel afzien zulle.

antwoord gewoon of ge berkenwater wilt kopen of niet en daarmee basta, al die retteketet daarrond dient voor niets.

Er zitten hier veel gasten bij die van de wereld nie weten geloof ik.

Nondepotver toch, weet ge wel waarover ge wilt discuteren?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

pfff lieverds ik lees en lees maar wordt erg moe van dit rommelige topic wat oorspronkelijk alleen een vraag aanbod was... voor wie het weten wil: ja ik trek me dit aan, ja ik stop voorlopig met berkensap tappen. ik ben zo goed als niets wijzer geworden over hoe je respectvol met bomen om zou kunnen gaan, iets waar iedereen wel voor zou gaan. Ik hoop op leukere ervaringen op dit forum

Geplaatst:

Je kunt van maart tot mei (als het niet stroomt ben je te vroeg of te laat) ook aan een van de kleinere takken een colafles hangen (mag ook een andere zijn maar ik had nu eenmaal colaflessen )

Je knipt de tak door ( kies er een die beetje afhangt en in de fleshals gaat passen) en laat die gewoon een tijdje hangen; soms is ze enorm snel vol andere keren moet je een paar uur geduld hebben.

Ik heb berk in de tuin

De bast laat ik liever heel....bij mijn 1e (onwetende) poging had ik een gat in de bast gemaakt....naderhand met een kurk gedicht...ik had ergens iets gelezen over een kraan en had het idee van een biervat dat ouderwets aangeslagen werd met zo'n kraan erin....dacht: "dat moet ook met n kurk gaan" maar de takjes-fles-methode is boomvriendelijker

Geplaatst:

je bedoeld op deze manier ?

11130225_1589206407994050_5126720176542403254_n.jpg?oh=7b3cf24295f1dabd0a4e46cc5de0334e&oe=55982B51&__gda__=1440797056_aa35ca0fec885a0fba106d6fdb70d9c7

jawel ook deze foto komt van de FB pagina van stadsboertje

net als deze

11116454_1589207151327309_2817394596537804953_n.jpg?oh=254bba924e33ec458e0fdf4a15faab02&oe=55A79DF5

even wat beeldmateriaal om te laten zien dat 1 foto een vertekend beeld kan geven.

Geplaatst:

Loes!

Spannend Gee, klinkt als een goeie methode. Had ook ergens ooit iets gelezen over berkenwater maar geen idee hoe ik het moest aanpakken.

Door Stadsboertjes bericht werd mijn interesse weer gewekt.

Vind het jammer dat het boertje zo aangevallen werd... dat had inderdaad ook op een andere toon gekund.

Maar dat hou je helaas toch op een forum. Het toevoegen van emoticons kan daar wel bij helpen.

Heel nieuwsgierig naar de smaak, helaas zit Stadsboertje wat te ver weg en ik zit nog aan huis gekluisterd, dus zal ik nog een jaartje moeten wachten. Maar dan hang ik mn flesje aan een takje aan de berk bij de moestuin.

En Stadboertje, neem gewoon maar lekker een slokje berkenwater om de slechte smaak, die de verschillende reacties hebben achtergelaten, weg te spoelen.

Geplaatst:

Ik vind dat er verschillende mensen zijn die erg zwaar tillen aan het woord: boycot. Als iemand dat zegt, omdat hij van mening is dat iemand niet slecht voor een berk moet zorgen. Dan is het zever?

Geplaatst:

Die vraag lijkt me hier behoorlijk Off Topic... misschien moet je voor antwoorden op je vraag daar een apart topic voor openen of in de Babbeltuin daarover kletsen?

Op een gegeven moment kan je het ook gewoon "laten"... (oftewel niet meer reageren... moeten we allemaal wel eens doen... )

Topic ging over aanbod van Berkesap...

Niet over wat gezever is of wat een boycot is of niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...