Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Helder vers berkenwater aangeboden


Gast stadsboertje

Aanbevolen berichten

OK, zo ver was ik nog niet. Ik zit namelijk zelf op Facebook in een wilde planten plukkersgroep, en daar is uitgebreid uitgelegd (voor zover ik het begreep dan) dat de bomen lang blijven 'bloeden', en dat je een gat moet afdichten, of beter nog géén gat maken, maar een takje nemen om van te tappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag op eigen titel besluiten dat je geen berkenwater wilt, dat staat je vrij.

Een redelijke aftap schaadt de boom niet, en ik denk dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen als hij/zij tapt/plukt/overplant uit de vrije natuur. Dat moet je ter plekke inschatten.

Esdoornsap wordt gebruikt om siroop van te maken, rubber wordt ook getapt van bomen. Het kan gewoon als je niet overdrijft, en op tijd stopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, kunnen we nu ophouden?

 

Laat iemand zijn eigen mening geven, als je het er niet mee eens bent kan dat gezegd worden met een waarom maar laat het verder rusten aub

Dit topic wordt niet leuk meer zo.

We zijn allemaal mensen met verschillende meningen en principes, gelukkig maar. Anders zou de wereld héél saai zijn.

 

Als die man nu berkensap op die manier wil winnen, laat hem dan.

Het is misschien niet de meest boomvriendelijke manier maar hij zal ze heus niet uitputten (dan heeft hij zelf niets meer), het is ook zo dat hij ze weggeeft. Gratis.

Ik zou er pas echt een probleem mee hebben als hij er geld voor zou vragen. Dan is het gevaar voor de bomen in mijn ogen net wat groter..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee is leuk, de uitvoering vind ik minder, aangezien dit in mijn ogen meer lijkt op beschadigingen van andermans eigendom (bosbeheer denk ik) gezien de grote uitsparingen in de bomen. Als het eigen bomen waren zou ik er geen moeite mee hebben.

 

Wel bijzonder, nooit geweten dat je boomsappen kunt drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer van sommige kortzichtige beweringen over hoe ik met berken om zou gaan...En hoe er nav mijn vraag-aanbod advertentie een potje bekvechten begint,

 

groeten en slaap zacht;

 

Stadsboertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Berkenwater word al héél lang gebruikt om medische redenen, nu moet alles uit de apotheek komen of het is niet goed, berkenwater is wel goed, berkenthee ook.

 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/27937-berk-een-boom-met-veel-gezichten.html

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is ook zo dat hij ze weggeeft. Gratis.

 

 

Dat lees ik nergens of mis ik iets?

 

edit:vers getapt berkenwater in een superstrak jasje persoonlijk vormgegeven!!! dit is mijn eerste berkenwater wat ik zelf tap en omdat t nog vroeg in het seizoen is vraag ik slechts 2,50 per flesje

Ik heb dit ook eens getapt van onze berk; wondje gedicht met n kurkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het flesje en voor het werk dat hij er aan heeft gedaan.

2,5 euro vind ik niet veel, probeer zelf maar eens een flesje berkenwater te tappen.

Het gaat mij niet om de arbeid die hij daarvoor heeft moeten verrichten. Het gaat mij erom dat hij tapt uit iets wat niet van hem is. Ik kan ook wat benzine uit uw auto tappen en dat verkopen voor een euro per liter. Is ook niet veel ik heb er tenslotte veel werk voor moeten verrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hey. Sta eens ff stil bij wat Oxygen zegt. Wat vreemd dat de mensheid zo haaks staat op hoe we als mens aanvankelijk plachten te leven. Het besef dat ALLES dat wij nodig hebben om te overleven uit de natuur komt, en dat het dus eigenlijk juist heel logisch is om zelf dingen te verzamelen in de natuur en dit dan met anderen te delen, of te ruilen (al dan niet tegen geld). Dat besef is volledig verdwenen. Tegenwoordig denken we dat we de natuur niet nodig hebben, dat dat iets is om naar te kijken en doorheen te lopen, en dat het helemaal geen zak te maken heeft met ons eigen leven. En dat lijkt zo omdat we eigenlijk al onze spullen en zelfs al ons voedsel "maken" van aardolie. Maarreh Oxygen, aardolie komt natuurlijk ook gewoon uit de natuur, en is ook in theorie van ons allemaal, en toch betalen we ziljoenen euro's aan de mensen die de moeite nemen het er uit te halen. En dat vinden we heel normaal

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

van dat aardolie verhaal vraag ik mij af of we dat echt normaal vinden, maar dat ter zijde.

we dwalen af denk ik.

het ging en gaat hier om hoe het berkenwater gewonnen wordt.

of we de manier van winnen normaal vinden of eerder een aantasting van de natuur, waarvan we met zijn allen afhankelijk zijn.

Hortus est amicus meus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...