Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Een nette zaaigeul maken


79an79

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

misschien een beetje een gekke/stomme vraag (ben een beginner) maar hoe krijg je nu nette en overal even diepe zaaigeulen?

 

ik heb tot nu toe in mijn achtertuin getuinierd, maar dat was gewoon met mijn vinger een lijntje trekken

 

Nu heb ik een moestuin van 110 m2 dat wordt met ietsie teveel met de vinger . Maken jullie gebruik van bepaald gereedschap? Of hoe doen jullie dat? Ik heb met een hark geprobeerd en een schoffel (de zijkant) maar ik krijg ze niet recht en even diep. Was wel even nieuwsgierig hoe jullie dat doen.

 

Groetjes Angelique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik span hier altijd een zaaikoord (heb daar 2 handige pootstokken voor met een gat in om dat touw erdoor te trekken) op een 5cm van de grond. En gebruik dan mijn tuinschep om een mooie rechte geul te maken, dit soort schep is daar handig voor als je ze horizontaal vast hebt

 

stijn57521429195921.jpg

 

komt dan gelijk met de koord en gaat vlot door de grond (zeker als je de grond eerst even nat gemaakt hebt). Daarna om het mooi recht te hebben ga ik er niet met mijn vinger door maar leg ik er een bezemsteel in (afgezaagd op juist 1 meter zodat hij in de vakken past) en stap ik daar even op. dan is het overal even diep en breed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een handige tips!

 

dat van die bezemsteel ga ik zeker uitproberen, lijkt me de simpelste en gemakkelijkste oplossing en dan ook een lijntje spannen, ik vind het wel leuk als het er netjes erbij staat. Met een schepje alvast een geul maken en dan de bezemsteel er in drukken, ga ik ook proberen.

 

Een aardappel aanaarder heb ik niet, wel makkelijk voor mijn aardappels een schoffel wel, dat heb ik geprobeerd maar dat ging niet zo vlotjes. Maar misschien baart oefening kunst?

 

Mooi gereedschap Druivelaar15. Dat heb ik nog niet eerder gezien, maar ziet er handig uit.

 

Een glas wijn is lekker Robo wat zal je moestuin er leuk uitzien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...