Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Help, slak vs peultjes


floor

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heeft iemand nog slakvriendelijke tips voor het weren van slakken ?

Ik wil ze niet dood maken.

 

Ik vermoed tenminste dat het slakken zijn. De pas opgekomen peultjes zijn kaal gevreten. Heb nog geen andere bonen staan, vorig jaar waren het ook m.n. de peultjes die opgegeten werden (met als gevolg : geen peultjes om te eten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Je kan t ook zien aan t overbekende slakkenspoor. Een slijmerig glinsterend weggetje richting de slak of waar ie vandaan kwam.

Hier zaten babyslakjes op de peulplanten en ik heb ze eruit gehaald, mede omdat ze hun beste tijd hadden gehad.

Als je afrikaantjes of ander dichtbebosde planten hebt staan moet je daar s rondom en tussen kijken. Ik heb vanmorgen 5 slakken aan de rand weg gehaald en nog een stuk of 4 zaten tussen de plantjes op de bladeren. De rest is vrij open dus daar zitten ze niet. Oh ja ook nog een dikke tussen de opgerolde uistengels weg gehaald. Die beesten zitten overal onder of tussen. Bij mij krijgen ze allemaal vliegles over de schutting

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...