Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

brandnetel uitroeien


rommert

Aanbevolen berichten

hallo

 

als ik mijn tuin nu goed verzorg dan krijg ik van mijn vader er nog een stuk bij.

het probleem is dat op dat stuk grond een heel bos brandnetels groeit.

hoe kan ik dit uitroeien? zonder vergif te gebruiken? want dan kan ik het namelijk zelf doen.

dit kon tog met brandnetelgier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er brandnetelgier van maken en dit bijv als mest gebruiken.

Ik heb het een paar weken geleden zelf gedaan. Flinke emmer met brandnetel in een speciekuip, aanvullen met water en weekje laten staan. Als er heerlijke dampen afkomen verdunnen met water en aan je planten geven.

Niet bij ui als ik het goed heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt er brandnetelgier van maken en dit bijv als mest gebruiken.

Ik heb het een paar weken geleden zelf gedaan. Flinke emmer met brandnetel in een speciekuip, aanvullen met water en weekje laten staan. Als er heerlijke dampen afkomen verdunnen met water en aan je planten geven.

Niet bij ui als ik het goed heb.

 

Op zich een aardig idee die brandnetelgier maar ik volgens mij geeft het een sterke ammoniakgeur af waar o.a. preimot en koolvlieg weer op af komen. Ik zou het daarom nu niet meer gebruiken (beestjes worden in mei actief volgens mij).

Verder werkt het voornamelijk als bladversterkende meststof (stikstof). En aangezien rommert een veld vol brandnetels heeft lijkt het onwaarschijnlijk dat zijn grond gebrek aan stikstof heeft. Voor Rommert dus niet echt nodig denk ik die brandnetelgier.

 

Rommert ik heb ook een tuin vol brandnetels. Beetje bij beetje trek ik ze met wortel en al eruit. Elke dag een vierkante meter ofzo. Dat er nog kleine stukjes blijven zitten is niet zo erg. Dat worden wel weer plantjes maar als je op je dagelijkse rondje door de tuin goed speurt dan trek je die mini/nieuwe plantjes er makkelijk uit. Maar ik zou er wel rekening mee houden dat je de komende jaren nog plezier hebt van het wieden van brandnetels.

 

En je kunt de uitgetrokken brandnetels wel op je composthoop gooien maar dan het beste onderin. Ze zorgen daar voor de nodige structuur in de opbouw van je hoop.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik tenminste wel

ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen ze in de tuin willen.

als je het eenmaal hebt dat kom je er niet snel vanaf.

bij ons op het erf groeit bijna overal brandnetel.

behalve in het weiland dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...