Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Super stinkende bloemkool gekookt

Featured Replies

Geplaatst:

hallo iedereen

even iets vertellen in de week bracht ik een bloemkool mee van de winkel

s avonds wou ik de bloemkool klaarmaken en ik leg ze in het kokende water wat ik vijf minuten later rook heb ik nog nooit geroken pure sproeistoffen niks van bloemkool geur mn man komt binnen en zegt wat ben jij aan het koken medicatie heb maar direct heel de bloemkool in de vuilbak gekieperd dit heb ik nog nooit geroken leve onze groentjes in onze tuin

Geplaatst:

zo, klinkt niet best, ik zou de andere klanten ook even waarschuwen...of de keuringsdienst

Geplaatst:

Franse bloemkool (die hier in de lente vaak wordt verkocht) heeft hier in de volksmond de reputatie dat ze stinkt. Geen idee waardoor dat komt. Misschien teelt men daar andere soorten of zo?

Geplaatst:

Mijn eerste bloemkool, jammer genoeg geen foto van, is door mijn Bazin in beslag genomen voor de jongste dochter. Kreeg gisteravond wel een sms dat ze super lekker was.

Kan ook niet anders hé, een paar uur na het oogsten al opeten.

Enne!!!!!! Onbespoten!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
  • Auteur

ja willy van onze eigen tuin zijn ze nog het lekkerste maar wat ik van de week geroken heb was echt niet normaal ik zeg nog tegen mn man eigenlijk zouden we deze eens moeten laten controleren op schadelijke stoffen en ze kwam uit een grote winkelketen bah gelukkig hebben we ze niet opgegeten wie weet wat hadden we dan beleeft

Geplaatst:

ik had laatst ook een bloemkool uit de supermarkt die niet al te fris rook bij het koken. Maar ze zag er verder prima uit en zo smaakte ze ook. We zijn niet ziek geworden. Zal wel zo'n franse bloemkool zijn als wat Claudia zegt. Ik denk iig niet dat het de bestrijdingsmiddelen zijn die je ruikt. Waarschijnlijk zitten er exact dezelfde en exact net zo veel bestrijdingsmiddelen op als op álle andere groenten die je bij de supermarkt haalt.

Geplaatst:

Zou volgens sommige websites liggen aan het feit dat de Franse kolen die nu worden verkocht op het veld overwinteren, terwijl de Spaanse die nu worden verkocht jonge kolen zijn die al in dit jaar werden gezaaid.

Geplaatst:

De mijne zijn ook vorig jaar geplant en hebben in de tuin overwinterd, daarom stinken ze nog niet hoor.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

en als ze stinken is het naar str**** niet naar chemie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.