Geplaatst: 9 mei 201510 j Boek van jelle heb ik nog niet geheel gelezen, vind het echt te duur. Sfg van mel wel gelezen. BTW, ik heb altijd begrepen dat de moeder van Jelle er achter zat, Nu Jelle een merknaam is geworden, is ze ineens buiten beeld, Whatever, het is wel een grappig fenomeen: Jelle. In het begin vond ik hem schattig, later werd het nogal commercieel, met specifieke voorschriften, met zo nu en dan cult-achtige aanhang. Als hij zou willen, zou hij zo een religie kunnen beginnen.... ha, ha... ik hoop dat hij het bij de radijzen zal houden..... Op de site staat dat zijn moeder hem het sfg boek heeft gegeven. Verder wordt ze aangeduid met haar voornaam waardoor het minder opvalt Al die specifieke voorschriften. Dat zijn toch gewoon de sfg voorschriften?
Geplaatst: 9 mei 201510 j Auteur Als ik het goed begrijp dan is het wel plagiaat?????? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 9 mei 201510 j Ga eens in een grote moestuin sfg toepassen Moestuin zie ik als akkerbouw in het klein. en toch doe ik dat voor een groot deel maar dan zonder potgrond waardoor onkruid wel een probleem is daar je dat met sfg niet hebt.
Geplaatst: 9 mei 201510 j Boek van jelle heb ik nog niet geheel gelezen, vind het echt te duur. Sfg van mel wel gelezen. BTW, ik heb altijd begrepen dat de moeder van Jelle er achter zat, Nu Jelle een merknaam is geworden, is ze ineens buiten beeld, Whatever, het is wel een grappig fenomeen: Jelle. In het begin vond ik hem schattig, later werd het nogal commercieel, met specifieke voorschriften, met zo nu en dan cult-achtige aanhang. Als hij zou willen, zou hij zo een religie kunnen beginnen.... ha, ha... ik hoop dat hij het bij de radijzen zal houden..... Op de site staat dat zijn moeder hem het sfg boek heeft gegeven. Verder wordt ze aangeduid met haar voornaam waardoor het minder opvalt Al die specifieke voorschriften. Dat zijn toch gewoon de sfg voorschriften? Moeders heeft behoorlijk gestimuleerd met alles. In het begin volgde ik hem met veel plezier. De aardbeienwedstrijd vond ik geniaal. Toen werd er vaak naar haar verwezen. Maar maakt niet uit. Ik zou hetzelfde gedaan hebben in haar plaats, als mijn zoon populair werd. Gewoon hem naar voren, zelf de achtergrond structuur opbouwen. Ik vind dat ze goed werk hebben gedaan. Voorschriften van een ander volg ik toch nooit, dus dat was mij verder nooit opgevallen. Wel op een gegeven moment dat nieuwe Makkelijke Moestuiners een heilig vuur voelen branden om al die voorschriften tot Absolute Wet te verklaren.... doehoei.... Met potgrond heb ik ook prima in houten bakken geteeld, toen Jelle nog moest beginnen. Zo gruwelijk origineel was het ook weer niet, ook niet van Bartelemememm.... Tja, ik deed het dan weer niet in een vierkant..... ha, ha.... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 9 mei 201510 j Ga eens in een grote moestuin sfg toepassen Moestuin zie ik als akkerbouw in het klein. en toch doe ik dat voor een groot deel maar dan zonder potgrond waardoor onkruid wel een probleem is daar je dat met sfg niet hebt. Ik heb je toch echt rijen zien planten
Geplaatst: 9 mei 201510 j Hopeloos offtopic, maar door die openingspost zou ik zo graag naar Vlaanderen emigreren. Wat een prachtige taal. En nu ontopic; er beleven waanzinnig veel mensen enorm plezier aan hun sfg, en zoals je hier op het mtf ook kunt lezen is zo'n metertuin geregeld een opstap naar een volkstuin. Lijkt mij een goede ontwikkeling. En het doet het goed, zo'n frisse, stoere, rockende jongeman die het retehip maakt om groenten te kweken. Dat zie je ook aan Angelo Dorny. Ik zit er niet mee. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 11 mei 201510 j En het doet het goed, zo'n frisse, stoere, rockende jongeman die het retehip maakt om groenten te kweken. Dat zie je ook aan Angelo Dorny. Ik zit er niet mee. Angelo is ook in het echt een goede tuinier en toffe kerel trouwens Leuk om mee samen te werken, komt normaal dit jaar hier in de tuin nog is langs om mij wat tips te geven
Geplaatst: 11 mei 201510 j Ik mag zijn tijdschrift graag lezen, en hij is altijd behulpzaam op facebook als je een vraag hebt. En ondertussen wordt ie met de dag bekender. Ik ken hem niet persoonlijk, maar gun het hem zeker. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 12 mei 201510 j Tsja, ik vind het behoorlijk logisch dat moeders eerst meer op de voorgrond trad en nu minder. Toen hij ermee begon was hij 14. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het idee om dit grootschalig aan de man te brengen in eerste instantie vooral van zijn moeder kwam. Maar inmiddels is die knaap toch een flink stuk jaren ouder en waarschijnlijk nu prima in staat om de boel zelf te regelen, zeker gezien ie al die tijd met moeder heeft kunnen leren. Daar is niks mis mee vind ik. Al met al moet je denk ik niet wegcijferen hoeveel mensen en kinderen hij met zijn site en boeken al heeft weten te bereiken, dat de moestuin tegenwoordig weer zo in zwang is zal zeker voor een deel ook zijn verdienste zijn. En dat vind ik prijzenswaardig. Zelf vind ik het jammer dat het steeds commercieler wordt, in die zin, dat hij op zijn site de hele tijd stukjes informatie achterhoudt en dan naar zijn boek verwijst. Voelt een beetje alsof Jamie in zijn kookprogramma halverwege het recept zou zeggen "Ja en dan doe ik er nu een ander ingredient bij dat cruciaal is voor de smaak. Als je wilt weten wat dat is kijk dan in mijn boek." Dat was eerst veel minder. Daardoor heb ik de indruk dat inmiddels het verdiende geld belangrijker voor hem is dan het verspreiden van de informatie an sich. Maargoed of ik hem dat kwalijk kan nemen? Geen idee.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.