Geplaatst: 10 mei 201510 j HalloWeet iemand iets te doen aan het scheef groeien van zaailingen. Ik heb de bak al een aantal dagen naar het zonlicht gedraaid, in de hoop dat ze de anderen kant op groeien. Maar ik zie nog geen duidelijk verschil. En kan het ook zo zijn dat de bak te vol staat? Misschien is dat de aanleiding..
Geplaatst: 10 mei 201510 j klinkt misschien wel heel dom, maar kun je de bak een slag of halfom draaien ? Meestal groeien plantjes naar het licht ?de zon misschien dat ze dan draaien . veel succes
Geplaatst: 10 mei 201510 j Als ik het goed lees, dan is dat al gedaan 10 mei 201510 j aangepast door Gast Hortus est amicus meus.
Geplaatst: 10 mei 201510 j Dus? Het groeit scheef. Wat is daar erg aan? Dat is nou eenmaal de natuur.
Geplaatst: 10 mei 201510 j Nou, zoals het er bij staat in bakken bedoel ik en de hoeveelheid is dit niet een getrouwe nabootsing van de natuur toch.Om dus te zeggen dat is nu eenmaal de natuur is niet helemaal van toepassing denk ik. Hortus est amicus meus.
Geplaatst: 10 mei 201510 j hier staan zaailingen ook wel eens scheef. door zonlicht, wind en/of regen. trekt uiteindelijk wel bij. ben wel benieuwd wat je allemaal hebt gezaaid.
Geplaatst: 11 mei 201510 j beetje erg vol ook wel, wij zaaien hier 1 zaadje per potje/traygaatje of een tiental per chineesbakjebij meer plantjes zaaien we ter plekke
Geplaatst: 14 mei 201510 j Is toch wel de natuur, althans de natuur van het plantje. Kant waar geen of minder licht opvalt, hoopt auxine zich op, de pH in de cellen gaat omlaag de celwanden worden zacht en rekbaar, waardoor cellen meer kunnen opzwellen. En de plant dus scheef gaat staan. Hartstikke handig van de plant want zo staat die dus altijd met zijn koppie in het zonlicht baden. Komt dus niet omdat er teveel zaailingen in staan. Te veel eenzijdig licht van een kant. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 14 mei 201510 j Leg een steen onder zodat ze schuin staan en terug recht komen? (op foto gezien, rechts plaatsen)Vallen ze door het gieten/water geven terug plat?Misschien wat gezeefde (pot)grond over gooien zodat ze wat vaster komen te zitten. Of misschien komt er van de ene kant gewoon teveel wind zodat ze schuin groeien? Zonlicht is al vermeld, misschien in combinatie met wind een ander plekje zoeken? Of iets van beschutting over plaatsen? Ik geef meer vragen dan oplossingen Edit: Ik heb de foto's nog eens goed bekeken. Geef je van bovenaf water? Daar waar de aarde wat droger is lijken ze wel rechter te groeien.Ik weet niet of het een bijdrage is, maar misschien kan je de tuit van een fles water/frisdrank afsnijden (net gelijk met de grond om geen licht weg te nemen) en op tactische plaatsen in de grond steken zodat je daar het water kan ingieten, een beetje zoals bij tomaten.Hier vallen alle zaailingen ook altijd plat bij het gieten, lees: vernevelen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.