FlowLong Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Hallo, Heeft iemand een idee hoe ik aan een rabarber plant kom die ik dit jaar nog in mijn tuin kan zetten? Mvg,Flow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Die van mij heb ik bij de Intratuin gekocht. Eerste jaar niets van geoogst (mag niet), dit jaar wel en hij groeit prima. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerritr1955 Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Is er niet iemand op het tuincomplex waarvan je een stuk af mag nemen van zijn of haar plant.Bij ons was er een die diverse stukken van zijn plant aanbood voor nop. Quote Hortus est amicus meus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annaboa Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Weet je ook hoe dat moet bij rabarber? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerritr1955 Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Voorzichtig losgraven aan de kant waar je een stuk wilt afhalen en daarna de plant scheuren. Quote Hortus est amicus meus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Hier in maart een stuk gekregen van een buurman. Deze was toch niet voorzichtig, met de spade erin en een "groot" stuk zand onder meegekregen. Staat nu zeer mooi. Geen idee of dit nu nog kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Ik heb dit jaar ook een stuk wortel met wat beginnend blad gekregen van de buren. Zij hebben de plant + wortel ook met de spade uitelkaar gehaald. Groeit goed, zeker nu ik de bloemkern heb verwijderd. De bloemontwikkeling vraagt veel van de plant en ik wil dat de plant nu juist lekker wortelt en goed stevig is zodat ik volgend jaar veel kan oogsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlowLong Posted May 29, 2015 Author Share Posted May 29, 2015 Ik heb er eentje zien staan in de buurttuin. De eigenaar zal ik een dezer dagen wel even aanspreken.Bedankt voor de reacties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Mocht je toevallig eens hier in de buurt zijn; ik heb een aantal jonge plantjes over. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts