meekje Geplaatst: 20 mei 2011 Share Geplaatst: 20 mei 2011 Hier wat foto's van onze eerste moestuin mijn kruidenhoekje stukje van drie kleinkinderen die hun eigen mini tuintje hebben Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 21 mei 2011 Share Geplaatst: 21 mei 2011 Leuke moestuin heb je Meekje, en wat schetig dat kinderhoekje met die paddestoeltjes Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
remco Geplaatst: 21 mei 2011 Share Geplaatst: 21 mei 2011 Best Meekje De tuin ligt er erg netjes bij,het ziet er allemaal mooi en verzorgt uit Gr Remco Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Semie Geplaatst: 21 mei 2011 Share Geplaatst: 21 mei 2011 Wat ziet het er mooi uit! Wij hebben onlangs ook de moestuin in vakken ingedeeld met tegels. Bevalt heel goed. Hoe groot zijn jouw bedden, Meekje? Doe je ook aan wisselteelt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 21 mei 2011 Share Geplaatst: 21 mei 2011 Ziet er netjes uit. Lekker grote zonnebloemen heb je al, en de mais gaat ook goed. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 21 mei 2011 Share Geplaatst: 21 mei 2011 Zeker netjes en lekker vol ook daar hou ik van, de kindertuintjes vindt ik ook verzorgt eruit zien, dat wordt soms zo'n zooi met die kindjes.bij mij willen ze alleen maar een kuil graven Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 21 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 21 mei 2011 Wat ziet het er mooi uit! Wij hebben onlangs ook de moestuin in vakken ingedeeld met tegels. Bevalt heel goed. Hoe groot zijn jouw bedden, Meekje? Doe je ook aan wisselteelt? mijn vakken zijn 150 x 240 De helft van de tuin is van mij..heb ik gekregen van mijn vriendinzij heeft drie kinderen en kon de hele tuin niet aan.Verleden jaar heb ik drie weken op die tuin "gepast", toen ze terug kwamen had ik hem helemaal mooi gemaakt.ZIj wilde eigenlijk stoppen (na twee jaar sukkelen wegens tijdsgebrek)Vandaar dat ik nu de helft heb en zonodig meehelp met de rest.Er is nu een schuurtje geplaats, makkelijk voor de stoelen want ik moet regelmatig uitrusten Ik had de site van de makkelijke moestuin gevonden en aangezien ik lichamelijke beperkingen heb kan ik niet teveel ineens doen.Door de vakken indeling is het voor mij makkelijker te behappen.Tuinieren is wel mijn ding en ik aangezien ik verder weinig doe kan ik het goed aan.We hebben wel een tuinplan gemaakt en kunnen wisselteelt toepassen.Het moestuinieren geeft me veel ontspanning en energie De kinderen hebben ook een tuinplan en zelf uitgezocht wat ze willen in hun tuintje, ze zijn 8, 5 en 3 jaar en vinden het erg leuk! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 21 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 21 mei 2011 ZO zag het er verleden jaar uit nadat ik al heel wat uurtjes had gewerkt (met mijn man) daar.Wat plantjes gekocht en alles wat opgefleurd Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aardbeijim Geplaatst: 22 mei 2011 Share Geplaatst: 22 mei 2011 Heb je goed gedaan allemaal. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Semie Geplaatst: 22 mei 2011 Share Geplaatst: 22 mei 2011 Het is nu inderdaad veel overzichtelijker. Mijn bedden zijn 1.20 x 3.00, zodat we ongeveer dezelfde ruimte hebben per bed. Leuk dat de kinderen zo enthousiast zijn. Bij ons op de volkstuin zijn regels en één daarvan is, dat er niets op de tuinen geplaatst mag worden dat hoger is dan 60 cm (wel tijdelijke dingen als klimstokken of buizen met plastic voor bijv. pepers). Dus voor ons zit een schuurtje er niet in. Fijn dat je op deze manier toch je hobby kunt uitoefenen, ondanks je lichamelijke beperkingen. Ik heb ook al gemerkt dat het veel makkelijker is om de bedden vrij van onkruid te houden, dan dat je het hele stuk land moet onderhouden. Binnenkort zal ik ook foto's plaatsen van mijn tuin. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 23 mei 2011 Share Geplaatst: 23 mei 2011 Het ziet er allemaal heel mooi uit!Fijn hè! Het plezier dat je kunt hebben van een uurtje in de tuin werken. Ik verheug me nu nog meer op mijn vrije dagen. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 11 juni 2011 Auteur Share Geplaatst: 11 juni 2011 Vanmiddag was hier een enorme hagelbui met hele dikke hagelstenende rozen tuin hier bij huis en de moestuin hebben nogal wat schade takjes en bladeren afgebroken en dikke gaten in bladeren....de jonge sla is helemaal verpletterd Hebben meer mensen schade van het weer? Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 11 juni 2011 Share Geplaatst: 11 juni 2011 Hoi Meekje, een leuk tuintje heb je, en ik ben jaloers op al die stoeptegels...ik heb ze hier niet, en bij ons in het dorp hebben ze niet eens stoepen.;0), maar we nemen zo vaak mogelijk eentje mee uit NL, totdat ik ook mooie paadjes heb en mijn kruidentuintje vol met vakjes.Deze week wil ik ook met mijn kleinkinderen een stukje moestuin maken, heb je nog tips? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 11 juni 2011 Auteur Share Geplaatst: 11 juni 2011 Ze vinden het erg leuk als ze zelf mogen zeggen wat ze graag lusten en in het tuintje willen hebben.SNel groeiende dingetjes zijn natuurlijk het leukst!Een naambordje met de naam van het kind(eren) is ook een aanraderzelf laten helpen met planten en onkruidvrij houden gaat hier aardig goed.Ze leren gelijk de onkruiden en beestjes kennen zo De eerste sla van eigen tuintje is inmiddels gegeten Kun je geen leuke paadjes maken met andere stenen of houtsnippers ofzo?Het werkt wel erg makkelijk met die paden... Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 25 juni 2011 Auteur Share Geplaatst: 25 juni 2011 Zo ziet de moestuin er nu uit! de oogst van vandaag.. Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 25 juni 2011 Share Geplaatst: 25 juni 2011 Mooi! en lekker vol, daar hou ik wel van. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 25 juni 2011 Share Geplaatst: 25 juni 2011 mooie tuin zeg! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 26 juni 2011 Share Geplaatst: 26 juni 2011 o wat mooi en verzorgt !! klasse hoor,tip voor wie zijn kindjes zoet wil houden in de moestuin, zet een specie kuip met water neer met een klein gietertje.....zijn ze uren zoet met water geven ! bij ons zijn er ook altijd speelgoed trekkertjes waar ze grond en onkruid mee verplaatsen. succes ! kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 3 juli 2011 Share Geplaatst: 3 juli 2011 mooi hoor Meekje. Ik kan zien dat je er erg veel plezier in hebt. Erg netjes bijgehouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 3 juli 2011 Share Geplaatst: 3 juli 2011 o wat mooi en verzorgt !! klasse hoor,tip voor wie zijn kindjes zoet wil houden in de moestuin, zet een specie kuip met water neer met een klein gietertje.....zijn ze uren zoet met water geven ! bij ons zijn er ook altijd speelgoed trekkertjes waar ze grond en onkruid mee verplaatsen. succes ! goede tip..vooral het Kleine gietertje We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 6 juli 2011 Auteur Share Geplaatst: 6 juli 2011 Vandaag even lekker het tuintje opgeschoond en wat geoogst Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Margareth Geplaatst: 7 juli 2011 Share Geplaatst: 7 juli 2011 mooi die paarse groente! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 28 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 28 augustus 2011 Zaterdag kregen Jan en ik ons nieuwe plekje op de moestuin.De bonenplanten moesten we er zelf uithalen en de boontjes die er aan zaten zijn verkocht, de opbrengst was voor de pot van de volkstuinvereniging en de rest mochten wij verdelen aan onze kennissen.We hadden goede hulp van onze vrienden en hun kinderen.Deze tuin is 10x12 meter en een enorme lap grond als je dat zo ziet.Een schuurtje moet ik nog kopen.Hier een paar foto's van de tuin met de boontjes die we uit gehaald hebben.En een indruk van het ontwerp wat we nu willen maken : Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kruidje Geplaatst: 28 augustus 2011 Share Geplaatst: 28 augustus 2011 Dat wordt een mooi patroon! Ik weet zeker dat dat binnenkort ook weer zo mooi bij ligt. Heb je nu anderhalf tuinen of doet je vriendin het nu weer helemaal zelf? Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 28 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 28 augustus 2011 We hebben nu een hele tuin en mijn vriendin gaat nu haar eigen tuin ook helemaal in gebruik nemen.Dankzij de vakken die we gemaakt hebben is het veel makkelijker bij te houden.Het stukje bestrating voor hun schuur is nog groter gemaakt zodat ze daar als gezin ruimer kunnen zitten en dat gaat ook weer van de grond af die onderhouden moet worden... Morgen weer aan de slag, we hebben nu vakantie en willen de tuin zover mogelijk in orde brengen.Alleen hopen dat het weer ook mee werkt Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten